Hé meiden, Ik was benieuwd hoeveel zakgeld jullie meenemen op vakantie. Wij hebben een budget van 100,- p.d., totaal 1500,-. Daar heb ik niet de tol-en benzinekosten in meegenomen, dat doe ik apart. Betekent overigens niet dat alles op moet, maar we kunnen het wel uitgeven. Vrienden van ons verklaren ons namelijk voor gek en snappen niet hoe we zoveel geld kunnen opmaken, dus was wel benieuwd of het inderdaad veel is of gemiddeld ( misschien juist weinig?). En omdat ik zo dol op een poll, kunnen we ook nog een stemmen Nog even korte aanvulling: wij zijn met z'n vieren ( twee volwassenen en twee kinderen) en moeten zelf in ons eten voorzien
Een echt budget hebben we niet maar ik hou altijd rekening met ongeveer 100 per dag. We zitten eigenlijk elke dag wel op een terrasje maar gaan ook een paar keer naar Siena en Firenze, dat zijn dan wat duurdere dagjes.
Wij hebben twee jaar gelden mensen op vakantie ontmoet die dit ook zo deden. Geen budget zeiden ze, doen wat goed voelt. Maar toch begrijp ik dat niet helemaal. Of je moet heel veel geld achter de hand hebben liggen ( wat wij absoluut niet hebben ), maar dan nog, wil je niet (ongeveer) weten wat je wil besteden en niet aan het eind van de vakantie optellen wat je hebt uitgegeven? Voor mij is zo onlogisch, beetje omgekeerde wereld.. Maar dat kan natuurlijk te maken hebben met dat wij (nogmaals) niet nog duizenden euro's achter de hand hebben liggen en dus ook moeten sparen voor ons zakgeld. Het lijkt me trouwens wel heerlijk om niet te hoeven nadenken over budget
We zien gewoon waar we zin in hebben willen er geen dingen om laten, maar geven ook niet super veel uit. Denk tussen 600/700 euro ongeveer
Wij hadden vorig jaar dat ook als budget ingesteld, nou, wij hebben dat lang niet opgemaakt en vind het eigenlijk ook wel heel veel geld. Dit jaar vind ik rond de 1000 euro wel genoeg (en vorig jaar hebben we maar 500 euro uitgegeven) dus misschien valt het wel mee.
Zo deed mijn vader dat ook altijd, dat ze vervolgens rood stonden bij thuiskomst interesseerde hem niet zoveel. Ik zou het niet kunnen.
Ik neem nauwelijks een cent mee. Ze hebben ter plekke namelijk ook automaten . En qua budget per dag dat wisselt. De ene dag doen we bijvoorbeeld veel musea en loopt dat op, de andere dag wandelen we gewoon rond in 't stad en moeten er - buiten eten - geen grote zaken betaald worden. Maar gemiddeld gezien zullen we toch héél snel bij 100 euro per dag zitten. Effe met zijn twee uit eten gaan 's avonds en je bent zo al 40 euro kwijt. Veel hangt ook af van welk type vakantie je doet. Als je all-in hebt en je gaat nauwelijks het hotel uit, of als je op een camping zit en je zit de hele dag aan 't zwembad en je kookt zelf ... is het natuurlijk goedkoper. Wij gaan 2 weken rondtrekken met de wagen in Italië (Lago Maggiore-Milaan-Lucca-Firenze-Bologna of Ravenna-Venetië). We zitten elke 2 à 3 dagen ergens anders en gaan vooral dus veel steden doen. Is dus automatisch duurder (musea, eten, terrasje, ...) dan ergens een week of 2 weken een vast hotel of een camping boeken. Ik zal nadien wel zien wat het ons gekost heeft. Er staat genoeg buffer op de rekening. (Niet dat we zo zot doen en ik heb wel een beetje een richting wat we willen uitgeven, maar te hard letten wij op vakantie nooit op.)
Ik hoop tussen de 50 en 100 uit te komen per dag. 2 volwassene en 2 kids. Hiervan gaan we eten (hebben een bungalow) en de andere dingen (excursies etc). We gaan 8 dagen. Ik heb wel een max budget en dat is 1000,- voor deze 8 dagen, maar hopelijk blijven we daar ruim onder
We hebben geen budget, we hebben wel een 2-jarige en ik ben 27 weken zwanger, dus ik denk dat we een goedkope vakantie kunnen hebben, omdat we hierdoor denk ik niet veel uitjes zullen ondernemen. We gaan overigens 3 weken, naar spanje en frankrijk, en hebben bungalow/stacaravan. kunnen dus zelf koken en zitten dicht bij het strand/meer. (ik heb wel rond de 100 euro gekozen omdat ik denk dat we dat ongeveer kwijt zullen zijn, maar het zou best minder of onverwacht meer kunnen zijn.)
Wij houden daar geen budget voor aan, doen gewoon waar we zin in hebben. Maar nu moet ik ook zeggen dat wij op vakantie niet ineens hele grote uitspattingen hebben, zoals elke avond uit eten, omdat dat niet kan met onze dochter. We kunnen, als zij zich goed en relaxed voelt best een keer een drankje doen op een terrasje, maar elke avond (of veel avonden) uit eten zit er met haar niet in. Dus dan worden de uitgaven toch wel al meer beperkt .
Denk rond de 50 per dag.. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. We gaan wss in september naar de Belgische ardennen op een vakantie park. We koken dus gewoon zelf boodschappen doe he normaal ook al dus reken ik niet bij het zakgeld op.
Zoveel geven we nooit uit. We koken meestal in het vakantiehuisje en uitjes zijn ook niet zo duur, entree voor een kasteel, een ijsje of een broodje.
Ik heb voor volgend jaar voor mezelf (alleen dus) 25-50 euro pd gerekend. Dat lijkt weinig, maar wij zitten all in en alle excursies/entreegelden etc zitten al binnen onze reis. Is dus meer als ik een keer op een terrasje gaat zitten en wat souvenirs aanschaft.
Wij zitten rond de 30 a 40 euro per dag, 100 vind ik echt bizar veel zou niet eens weten hoe ik dat op zou moeten krijgen.
Wij hebben ook geen budgetten... Verschilt heel erg per vakantie wat we uitgeven.. In Egypte, Turkije en kaapverdie geven we misschien 100 euro in een week uit, aangezien we All in zitten... Zitten ook niet echt winkeltjes naar onze smaak in de omgeving. Gaan we naar luxere landen zoals Amerika, Engeland, Dubai, dan geven we veel meer uit, geen idee hoeveel eigenlijk..
Wij komen ook wel rond de 100 p.d. uit hoor Ik ga echt niet zelf staan koken op vakantie!! En ik voel er ook weinig voor om heel zuinig aan te gaan doen.. Het hoeft natuurlijk niet op! Maar ik wil me er niet druk om hoeven te maken. De ene dag is het heel goedkoop en de andere dag is het duurder.. Afhankelijk van hotel/app/etc. Rondreizen met de auto of kun je alles lopen op vakantie.. We gaan sowieso elke dag lekker uiteten en ook wel terrasjes pikken. Maar we vinden het prima om overdag gewoon broodjes te smeren of mee te nemen. En flesjes drinken ipv elke keer het terras op te gaan.
Wij nemen 600 euro mee en dan houd het op.. Moeten hier gewoon mee rond komen.. En vind het genoeg! Kinderen vermaken zich uitstekend op het park.. Fietsen lekker rond en doen ergens een ijsje. Gaan niet uit eten omdat ik dan niet handig vind met de kids dus lekker thuis etc.. Vind 1500 heel erg veel! En als ik had dan had ik het gespaard voor ons nieuwe huis!!