Ben eigenlijk op zoek naar goede tips waarmee we de Kids kunnen vermaken tijdens de autoreis... en welke leuke kleine kadootjes voor onderweg? Kids zijn 7,6 en 2 jaar oud.
Ik heb nog geen kinderen maar heb als au pair gewerkt. Als ik met de kinderen lange reizen moest maken dan keek ik met hun moeder van te voren wat zenog nodig hadden voor op vakantie of voor bijvoorbeeld kleding dus zwemshorts etc en kleinere cadeautjes waar ze ook samen of apart mee konden spelen. En dan half uur voor aankomst kregen ze een wat groter cadeautje. Maar ik stopte er ook gewoon koekjes of snoepjes tussen of kindercola wat ze nooit mochten tenzij er iets speciaals was. Hoop dat je er iets aan hebt.
Ligt er een beetje aan hoe lang de reis duurt. Ik heb: DVD-speler, boekjes, ipad/tablet, loom elastiekjes.
Voor de oudste twee kun je een autoroutedoeboek maken. Neem een ringbamdmap en doe daar een routekaart in. En een lijst met etappes, kleine en grote pauzes en tankstops, wat ze onderweg kunnen afvinken. Verder autobingo's erin (pinterest!) kleurplaten, papier voor hun eigen vakantiedagboek etc. Een Snack & Play travel tray is ideaal om op te spelen en tekenen, het is een speciale schoottafel. Echt heel fijn!
Voor de oudste 2 heb ik een nintendo DS. De jongste krijgt mijn oude telefoon met spelletjes. Verder heb ik ook nog dvd schermpjes, maar die bewaar ik echt voor het allerlaatste als niks meer leuk is. De DS krijgen ze ook niet direct maar pas na de eerste stop of als ze ontzettend vervelend zijn. En ze krijgen leesboekjes mee. De tip van de autoroute doeboek vind ik erg leuk, daar ga ik mee aan de gang!