Hoeveel zakgeld nemen jullie mee?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel zakgeld heb jij te besteden per dag?

1. Minder dan €50,- p.d.

2. Rond de €50,- p.d.

3. Tussen de €50,- en €100,- p.d.

4. Ronder de €100,- p.d.

5. Meer dan €100,- p.d.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Het huisje bij ons is sowieso al 1500 dus 2000 euro vind ik meer dan genoeg voor een vakantie.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Toen we nog ieder jaar naar Italië gingen kwamen we flink tekort aan 100 euro per dag met z'n vijven. Alle maaltijden zelf verzorgen, alleen al aan drinken waren op een terras zowat 20 euro kwijt per keer. Ontbijt altijd in het huisje en 's avonds vaak zelf nog koken.
    Afgelopen vakantie naar Marokko geweest en daar bleven we ruim onder de 100 euro per dag. En dat met 3 keer per dag uit eten.

3. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.036
    293
    83
    Vrouw
    Qua budget hangt het er natuurlijk heel erg vanaf wat er je er allemaal van moet doen.

Ik denk dat wij rond de 50 euro pd gaan uitkomen. We gaan naar een stacaravan en zullen voornamelijk zelf gaan koken, misschien een keertje uit eten of wat halen. Dus dan is dat prima te doen, wellicht natuurlijk hier en daar een terrasje of een ijsje ofzo en verder hebben we weinig uitgaven. Ik vind het met 2 jonge kinderen niet echt relaxed om een hele dag of middag op een terrasje rond te hangen wat ik zelf wel vreselijk lekker vind. Dus ja, dat scheelt ook in de kosten ;)

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Wij nemen nooit contant geld mee en hebben ook geen echt budget maar we maken zeker geen 100 euro per dag op

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

#25 Angel1980, 1 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2015
    Wij nemen het ook niet contant mee hoor :D Maar ik heb het wel beschikbaar op mijn rekening, buiten wat je normaal hebt ;)

6. p1982

p1982 Niet meer actief

neem het ook niet contant mee maar wel op rekening

voor 14 dagen 1000 euro is incl tol en benzine geld etc

maar gaan niet vaak uiteten met de kids, eerder wat kant en klaar halen

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dat snap ik, daarom hebben wij nu een tent aangeschaft om zo goedkoper op vakantie te kunnen, mogelijk ook wat vaker. Maar is het zo dat jouw budget op vakantie is wat je normaal gesproken thuis ook zou uitgeven?

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    wij zitten all in, we hebben geen budget wat we daar maximaal uit willen geven, daar zijn we nooit zo van, vakantie is vakantie en dan ga ik niet beknibbelen;). dus als we wat willen kopen of willen doen dan doen we dat gewoon.

9. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    799
    311
    63
    Vorig jaar Kos €600 voor dochter en mij. Halen broodjes bij de bakker sochtends, broodje smiddags in de stad en elke dag uit eten. Tussendoor nog ijsje/terrasje milkshake ofzo. Wij of ik eigenlijk, heb zoiets van, dit is het budget, als het op gaat prima, blijft er nog wat over ook goed. Ga niet op de laatste dag nog alles op maken ofzo hihi

10. lemontree

lemontree Niet meer actief

We hebben een extra rekening en daarop stort ik zo'n 50,- voor elke dag vakantie. En dan nog 75,- voor de standaard boodschappen per week. De ene dag blijven we in de buurt en kost het bv alleen een terrasje en wat makkelijks te koken op de camping, en een andere dag doen we een duurder uitje en gaan we uit eten. Maar we zijn meer van de natuur en het wandelen dus dat is veelal gratis of super goedkoop. Drinken etc. neem je dan grotendeels ook zelf mee. Wij komen er elk jaar goed van rond. En mocht het toch duurder uitvallen dan hebben we altijd de standaard rekening nog wel. Echt beknibbelen doe ik niet op vakantie.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook hier geen budget. :) Doen waar we zin in hebben en letten niet op de uitgaven verder, geen idee eerlijk gezegd wat we dan gemiddeld op een vakantie uitgeven. Het ligt natuurlijk ook heel erg aan het prijspijl van het vakantieland. Binnen Azië bvb geven we in landen als Japan, Singapore en Hong Kong veel meer uit dan in Thailand, Indonesië, Cambodja. Sowieso gaan we altijd lekker uit eten, zelf koken op vakantie doe ik echt nooit. ;)

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Wij doen ook niet aan een strak budget en gaan altijd naar een plek waar ze gewoon pinautomaten hebben. ;)
    Wij geven sowieso nooit veel uit, want we gaan niet uit, zitten zelden op een terrasje of in een restaurant. Dat is op vakantie niet veel anders. We stoppen liever wat geld in de reis zelf en een goed verblijf, om van daar uit de omgeving te verkennen.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij doen het ook zonder budget, maar ik ga niet ongelimiteerd uitgeven. Ik weet wat er op de rekening staat en ik weet dus ook of we al dan niet uit eten kunnen etc.

100 euro per dag ex benzinekosten vind ik heel veel trouwens!

14. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    we hebben eigenlijk geen budget, wat op gaat gaat op. ene keer is dat meer dan de andere keer. ga geen duizenden euro's uitgeven maar ik wil wel gewoon lekker op vakantie zonder na te denken over een budget.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook, lang leve de credit card :D

16. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Gestemd op meer dan 100 euro per dag. Op vakantie letten we niet op het geld. We doen alles wat we leuk vinden en eten buiten de deur. Denk dat we met zijn tweeën voor twee welen zo'n 2000/2500 euro uitgaven.
    Dit jaar voor het eerst all inclusive. Zou dus goedkoper moeten zijn. Maar als het eten niet bevalt dan doen we dat buiten de deur. Wel nu ons zoontje dus wel ook wat extra kosten voor hem.

17. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    50,- per dag

nu hebben wij half pension ontbijt en diner hoeven wij niet mee te rekenen dus het zal wel minder zijn maar heb liever teveel dan te weinig mee

18. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Gemiddeld 50 per dag. Wel zitten we All in dus met eten/drinken hoeven we geen rekening te houden.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ligt aan de vakantie. Wij hebben rondgereisd door Nieuw Zeeland. Toen hadden we ook iets van 100 euro per dag. Als ik daar dan ben wil ik niet bezuinigen.

Maar vorig jaar weekje Frankrijk en toen zijn we twee keer uiteten geweest ofzo en waren we amper geld kwijt. Jaar ervoor huwelijksreis en zaten we all inclusive dus hebben we alleen 100 euro voor excursies uitgegeven. En paar jaar geleden Curacao en toen gingen we ineens elke dag uiteten. Wij kijken dus per jaar, per vakantie wat we kunnen en willen uitgeven. Gemiddeld zal dat tussen de 50 en 100 euro per dag liggen denk ik.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat inderdaad, ik ga ook echt niet aan het einde van de vakantie kijken wat we nu eigenlijk hebben uitgegeven. Gezien we altijd een all inclusief hotel boeken gaat het op aan dagjes weg/excursies/evt huur auto (ik moet er niet aan denken alleen maar in/om het hotel te hangen dagen lang) en een souvenir voor de kinderen die altijd wel wat leuks tegenkomen.

Deel Deze Pagina