Hoeveel zakgeld nemen jullie mee?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel zakgeld heb jij te besteden per dag?

1. Minder dan €50,- p.d.

2. Rond de €50,- p.d.

3. Tussen de €50,- en €100,- p.d.

4. Ronder de €100,- p.d.

5. Meer dan €100,- p.d.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.720
    2.524
    113
    Wij gaan met de caravan. Het eten bij de caravan tel ik niet mee in het zakgeld, want dat moet thuis ook.
    De ene dag zullen we daarom hooguit 10 euro uitgeven voor bijv. een ijsje, de andere dag 100 als we een uitstapje maken of uit eten gaan.
    Gemiddeld denk ik 300 p/week.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Als ik op vakantie ben, wil ik niet over budgetten hoeven nadenken. Dat doe ik de rest van het jaar, zodat het die 1-2 weken niet hoeft.
    Meestal komt het uit dat wat we aan de reis uitgeven, we dit ook daar uitgeven. Ik zorg dat ik gewoon genoeg op de rekening heb staan:)

3. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Wij hebben geen budget.

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wij gaan 3 weken met een eigen vouwwagen naar Spanje.
    Wij houden rekening met 100 euro pd incl benzine, tol en campings onderweg.
    De camping in Spanje zelf is al betaald.

Wij nemen hooguit 100 euro contant mee voor onderweg en verder pinnen we wanneer t nodig is. Er zitten dagen tussen dat we niks uit geven en dagen dat we 200euro uitgeven.
    Het gaat om een gemiddelde van 100 euro pd.

5. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook geen budget, maar wij geven echt geen 100 euro per dag uit (denk ik :)). Dan zou je de hele vakantie iedere dag uit eten gaan?

Zit je op de camping, dan zou ik never aan dat bedrag kunnen komen, in een all in hotel ook niet en tijdens weekje landal/CP ook niet. Zou dat alleen op kunnen krijgen als ik een appartement in het buitenland huur en dan iedere dag uit eten ga. ik eet dan soms liever in het appartement als de kids het zat zijn na een hele dag zee en strand.

Heb overigens 2 kids jonger dan 4 jaar, daar ga je niet allerlei musea mee aflopen. Wie weet scheelt dat in de kosten.

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Dit! En vooral op vakantie.
    Dan gaan we niet beknibbelen....daarom is het vakantie.

En het ligt er natuurlijk ook aan wat voor vakantie je hebt.
    Op een camping geef je denk ik meer uit dan een all in resort.
    Met boeken is dat dan weer duurder.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Budget wil ik het niet noemen. Het is meer een richtlijn van ongeveer 100 pd de ene dag is dit meet de andere minder. Ligt eraan wat we doen. Ik kijk ook echt niet of dat ene biertje of ijsje nog kan het is tenslotte vakantie.maar met geld rond smijten doe ik ook niet. Als iets echt te duur is zeg ik makkelijk nee. En ach doe maar tis vakantie en dan bij thuiskomst dik in rood staan bijv.

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wij rekenen ook iets van 100 euro per dag. Ene dag wat meer en andere wat minder.
    Wil wel een richtlijn aanhouden omdat we het zonde vinden om duizenden euro's te gaan uitgeven

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #49 amdaa, 1 jun 2015
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Niet meer dan € 50 per dag. Wij kamperen op eenvoudige campings en ik kook meestal zelf. Is hooguit dat het meer is we ergens heen gaan, terrasje etc.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Normaal gingen we 3,5 week voor 1500 euro op vakantie incl. reis en verblijf (60 euro per dag). Dit jaar 2,5 week op vakantie en we hebben hetzelfde budget aangehouden. Karinthie is qua campings een stukje duurder dan Frankrijk. Maar goed wat we overhouden houden we lekker over. Wij kamperen met tent, zonder stroom.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Hier kom ik ook op een gemiddelde van 100 euro per dag zonder benzine en tol.
    Niet dat dat nou een strak budget is maar eigenlijk komen we hier ieder jaar op uit.
    We gaan veel uit eten, doen graag uitstapjes op vakantie, ijsje hier, terrasje daar dus die 1500 euro in 2 weken gaat dan met gemak op.

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Wij doen in Frankrijk de boodschappen bij de lidl en niet bij de grotere supermarkten. Wij gaan meestal maar 4 keer uit eten (heenreis, terugreis en tussentijds nog iets van 2 keer).
    De dagtrips die wij maken zoek ik van te voren al een beetje op zodat we die kosten al weten. En we bezoeken ook veel steden, maar dan nemen we vaak een picknickmand mee zodat we ergens in een park kunnen picknicken. Terrasje pakken doen we eigenlijk nooit. Een ijsje kopen we wel vaak, maar zo houden we het toch allemaal binnen ons budget van ongeveer 50 a 75 euro per dag (ene keer iets meer, andere keer minder)

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier hebben we niet echt een budget. De ene dag geven we meer uit dan de andere dag. Het is niet zo dat we klakkeloos uitgeven op vakantie maar het is niet zo dat we elke dag 100 euro uitgeven en meer niet.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    #55 Luppy, 2 jun 2015
    Laatst bewerkt: 2 jun 2015
    Onze vakantie kost in totaal ongeveer 100-125 euro per dag, daar reken ik altijd mee. De laatste jaren met z'n vijven zitten we altijd wel helemaal aan de bovenkant van dat budget of net iets eroverheen. Zeker nu we steeds vaker ook voor de jongste apart moeten betalen en hij echt gaat mee-eten in restaurants.

Het is dus inclusief:
    - brandstof/tol (zijn voor mij wel aftrekbare kosten, vanwege zakelijke auto in eigen bedrijf, dus de belastingdienst betaalt de helft mee aan mijn vakantie, haha).
    - campings
    - boodschappen
    - uitstapjes (dagje bootje huren, kabelbaan in de bergen etc)
    - terrasjes/uit eten
    - souvenirtjes evt.

Alleen als we bijv. naar Engeland of Zweden gaan en er ook nog een paar honderd euro voor een ferryticket bij komt, zit dat niet in het budget. Dit gaat echt om wat we ter plaatse uitgeven.

Als ik het vergelijk met sommigen hier, dan lijkt het wel of wij heel knieperig op vakantie gaan, maar dat valt volgens mij best mee. We gaan een paar keer per week uit eten, regelmatig een terrasje of een ijsje en we zijn altijd erg actief, dus veel uitjes die lang niet allemaal gratis zijn.

Voor 3,5 week zijn we alles bij elkaar meestal ca 3000 euro kwijt.

16. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    202
    63
    Pfoe, geen idee!
    Nooit met een budget gewerkt!

Terrasjes doen we niet, vind ik geen lol aan met de kids :)
    Ijsjes kopen we vaak een doos in de supermarkt, af en toe wel een los ijsje, maar met een doos uit de supermarkt ben je zoooo veel goedkoper uit en de kids maakt het (nog) niets uit.
    We gaan meestal een keer of 3/4 uit eten in 3 weken tijd.
    Verder koken we gewoon op de camping.
    Qua uitstapjes kijken we gewoon, hele dure entreeprijzen doen we niet vaak, maar een kasteel bezoeken o.i.d. doen we gewoon wel.
    Verder veel wandelen, stadjes bezoeken, kost vaak niets.

We gaan nu voor het eerst 3 weken weg, dus de accommodatie kost al extra, dus het budget is niet super ruim, gok ik.

17. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

We zorgen dat we 100 euro per dag beschikbaar hebben.

Dit is excl. Tol of verblijf.

Wij pakken iedere dag wel een terrasje of iets eten bijna altijd bij de tent.

18. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Moet zeggen dat ik daar nog nooit over nagedacht heb en we letten er dus niet op. Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om op vakantie na te denken over budget. We doen normaal en geven niet belachelijk veel geld uit, maar hoeveel??? In ieder geval niet teveel, want we kunnen niet rood staan; ).

19. veense

veense Niet meer actief

Wij gaan bijna dagelijks ver over die 100 euro per dag heen hoor, zo veel is 100 euro niet: lunchen, 's avonds uit eten met 3 personen, entreegelden voor musea en bezienswaardigheden etc. En dan nog souvenirs, boeken over de bestemming. Nou gaan wij wel erg actief op vakantie, reizen rond in landen als de VS en Tsjechie, bezoeken veel verschillende plekken en zeker in de VS winkelen we veel. Een helicoptervlucht boven de Grand Canyon boek je niet voor een paar tientjes ;)
    We overnachten altijd in hotels, dus komen er nog minimaal 2 maaltijden per dag bij. Op vakantie nemen we het er van, en gelukkig kan dat ook. We hebben de passen van 2 bankrekeningen mee, en een creditcard met ruim voldoende saldo. Ook gaat bij wat langere reizen de tablet en de e-dentifier mee, dus kunnen we altijd checken en bijboeken indien nodig. We houden geen budget aan, maar weten wel wat we kunnen uitgeven.

20. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Dat is nogal een verschil de VS of Tsjechie.:D

Deel Deze Pagina