Hoeveel zakgeld nemen jullie mee?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel zakgeld heb jij te besteden per dag?

1. Minder dan €50,- p.d.

2. Rond de €50,- p.d.

3. Tussen de €50,- en €100,- p.d.

4. Ronder de €100,- p.d.

5. Meer dan €100,- p.d.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vrees dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest, aangezien de meeste van jullie aangeeft geen budget te hebben... :)

Wat ik bedoel te zeggen, is dat je hebt vast een bedrag in je hoofd wat je ongeveer te besteden hebt. Bij ons is €1500,- voor twee weken, gemiddeld €100,- p.d. en dit komt bovenop wat we normaal gesproken uitgeven. En natuurlijk kan je de ene dag kan je niks uitgeven en de andere dag €250,-, maar aan het eind van de rit kan je alleen het geld uitgeven wat hebt, toch?

Dus voor de een is €500,- en voor de ander is €5000,- maar ik neem aan dat de meeste van jullie ( uitzonderingen daargelaten) een bepaald bedrag ( ik noem het budget) te besteden heeft. En ik zit echt niet elke avond in mijn tentje te internetbankieren om te kijken hoeveel ik heb uitgegeven ;), maar als ik twee of drie voor mijn gevoel veel geld heb uitgegeven, dan kijk ik wel hoe ik ervoor sta. Het zou lullig zijn je in de eerste week alles er doorheen jaagt en de tweede week houtje moet bijten. Maar nee, verder ben ik echt niet aan het budgetteren op vakantie :p

2. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier ook hoor, de ene dag is het meer dan de andere dag.
    We zien het wel!

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij zijn eigenlijk maar saai, wij hangen de hele dag lekker op de camping, spelletjes doen met de animatie en lekker in het zwembad
    Er is een Waterschiet baan en een wild water baan waar je met banden vanaf kunt, een groot piraten schip in het water voor de kinderen en glijbanen, nee ik denk dat wij het water niet uit te slaan zijn :p

We gaan wel graag vroeg in de ochtend naar een marktje bijvoorbeeld, 2 keer in de week hooguit en een stukje rijden voor een meertje waar je lekker kunt zwemmen

Uiteten doen we eigenlijk niet, wij vinden het juist heerlijk lekker bij de tent te zitten tijdens het eten. Pizza ofzo of een keertje patat zullen we wel kopen maar dan lekker bij de tent op eten,

Met boodschappen halen letten we niet op de prijs maar op wat we lekker vinden en waar we zin in hebben ;)

Een budget hebben we niet.

4. Hmm, ik weet het niet precies, maar ik weet vrijwel zeker dat we minder dan €50 per dag uitgeven..

Nu ligt dat misschien ook aan onze vakanties, als ik naar de USA zou gaan, zou ik zeker rekening houden met meer, omdat ik daar gewoon álles wil zien :D

En.. Dat telt ongetwijfeld ook heel erg mee; ik vind eten in het openbaar echt verschrikkelijk. Ik voel me dan altijd zo bekeken, vreselijk ongemakkelijk en niks smaakt me dan ;) Dat doen we dus altijd lekker cheap in het hotel / appartement / huisje :p Als je wel uiteten gaat, zit je waarschijnlijk alleen daarmee al op €50.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij bedenken van tevoren niet wat we gaan uitgeven. Zorg wel dat er genoeg op de rekening staat. Maar we doen gewoon onze boodschappen, kopen af en toe een ijsje en halen een keer pizza of frietjes en gaan misschien een keer uit eten. En een keer een uitstapje en vaak voor de kinderen nieuwe schoenen. Gewoon niet te gek, maar houd nooit bij wat we uitgeven.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.490
    3.941
    113
    Vrouw
    Wij hebben van te voren geen bedrag in ons hoofd wat we maximaal kunnen/willen uitgeven op vakantie. Ik heb ook geen idee wat we aan het einde van de vakantie hebben uitgegeven.
    Ik heb bijv. wel altijd een max. bedrag in m'n hoofd wat ik wil uitgeven voor een campingplek.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Ik bereken alleen van tevoren hoeveel geld we aan benzine, tol en kampeergeld kwijt zijn.
    Verder zijn we met de caravan, koken zelf etc., dus dat scheelt aardig in geld. Natuurlijk maken we wat uitstapjes, je pakt een terrasje etc., maar dat houd ik niet bij.

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

@ Feye & Snoopy: Wat fijn dat het ook zo kan ;) Maar jullie sparen dus niet om extra uit te geven op vakantie? Of hebben jullie standaard geld op je (spaar)rekening waar je bij kan, waar je niet over na hoeft te denken en kan uitgeven (dat is altijd fijn :))

Ik ben wel van het overzicht en vind het fijn om te weten wat we kunnen uitgeven. Ik zou vreselijk in de stress schieten als ik aan het eind van de vakantie zou gaan optellen wat ik heb uitgegeven ( zeker als ik tot de conclusie kom dat ik teveel heb uitgegeven ;))

Maar daar moet ik bij zeggen, wij hebben geen extra spaargeld na de vakantie, dus het is dan al vrij snel een probleem als ik teveel uitgeef.. Daarom ook een bedrag van €1500,- waar we royaal van kunnen genieten op een camping. Wij sparen wel gemiddeld €10.000 per jaar, maar het gaat altijd wel op aan vakanties, verbouwingen, aanschaf auto of andere grote uitgaven etc... Dus aan het eind van de rit is de spaarrekening altijd leeg :p Voor 2016 gaan we ook opnieuw verbouwen ( kamer van onze zoon) en voordat je het weet ben je zo weer een paar duizend euro verder.

Daarom vind ik het zo moeilijk te begrijpen dat sommige aangeven dat ze wel zien hoe het schip strand, wij kunnen ons dat niet veroorloven. Maar wel fijn als het kan, dat scheelt een hoop sparen ;)

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij kijken op vakantie niet naar geld... Zorgen dat er genoeg op de rekening staat en zien wel.. Ik neem ook nooit cash geld mee. Mrt een budget werken werkt voor mij niet vakantie..

10. veense

veense Niet meer actief

Het zijn allebei onze lievelingslanden ;)
    Vorig jaar westkust VS gedaan, jaar daarvoor 3 weken Tsjechie (en Berlijn). Jaar daarvoor Disneyworld. Dit jaar wordt het weer Praag, met een baby wat beter bereisbaar dan naar de VS vliegen. Volgend jaar waarschijnlijk rondtrekken in Tsjechie en Wenen (zelfde rondje als toen onze dochter 1 was). Als hij 2 is gaan we weer naar de VS waarschijnlijk, dochter van 8 kan niet wachten (maar gaat gelukkig ook erg graag naar Tsjechie!)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja...niet meer dan 100 euro per dag...

Zo deed mijn moeder dat vroeger ook

12. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wij kijken er echt niet naar en we geven nooit heel veel geld uit. Misschien gaat het bij de een meer automatisch en moet een ander er wat meer op letten?

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben niet van plan om excursies te doen en verder zitten we ultra all in, dus 300,- voor 8 dagen denk ik.

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.490
    3.941
    113
    Vrouw
    Wij hoeven idd niet extra te sparen voor vakanties. Als we zouden willen dan zouden we €1500 per dag kunnen besteden, maar ik zou niet weten waaraan.
    Maar dat we geen budget hebben heeft vooral te maken met dat ik weet dat we beide bewust met geld om gaan. We gaan bijv niet ineens elke dag uiteten (wel wat vaker dan thuis). Of schoenen kopen van €200, dat zou ik thuis ook niet doen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit dus, behalve van die 1500 euro per dag, dat is wel een beetje teveel van het goede ;). Wij hebben wel spaargeld maar niet extreem veel ofzo. Maar we hoeven niet te verbouwen, een andere auto te kopen of grote uitgaven te doen. Dus het spaargeld blijft staan en wordt langzaamaan aangevuld.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen zakgeld. We pinnen daar wat we nodig hebben.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij hebben ook geen vetpot en al helemaal geen 1500,- extra . Maar we gaan 4 weken naar de camping en dan is de paar keer uit eten/ ijsje kopen / luxer bbq en , een keer of 3 naar een attractie/ iets met entree ondernemen, patatje of pizza kopen. Wat bovenop je gewone boodschappen komt.

We zullen misschien 3/4 dagen 70-100,- uitgeven en de rest zal het bij boodschappen blijven.

18. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wij hebben geen bedrag in ons hoofd om uit te geven. Wat op gaat, gaat op. Natuurlijk kan het nooit meer zijn dan op de (spaar-)rekening staat maar we halen het echt niet om in het rood te komen. Zoveel geven we nu ook weer niet uit.
    Als we in een leuk stadje zijn met mooie spulletjes dan kan ik er wat geld doorheen gooien aan sieraden, kleding of spulletjes. Wat dat betreft kijk ik of ik het zonde vind om een bepaald bedrag aan uit te geven (maar dat doe ik hier in Nederland ook altijd). Vind ik het waard om er een bepaald bedrag aan uit te geven dan ga ik niet checken of dat nu wel of niet kan. Koop het dan gewoon. Het enige waar ik op let is of het makkelijk mee kan naar Nederland :).
    De dag daarna gaan we dan bijvoorbeeld duiken dus gaat er eigenlijk niks op behalve boodschappen voor het eten. Tijdens of na de vakantie ga ik dan ook niet kijken wat ik nu precies op heb gemaakt.

Sparen voor de vakantie doen we in zoverre dat ik dat geld weg leg omdat ik het anders op maak voordat we op vakantie zijn :) Maar echt sparen ervoor dat doen we ook niet echt, het bedrag wat we aan tickets, camping, duiken, etc. kwijt zijn hebben we tot nu toe altijd gewoon op de rekening gehad op het moment dat we gingen boeken.

19. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

We hebben eigenlijk geen budget.
    We doen net waar we zin in hebben. Wij zijn sowieso geen types om te strooien met geld, dus het zijn vast geen rare bedragen. Ik denk dat we met een weekje vakantie zo'n 500 euro zakgeld meenemen en daar hebben we het tot nu toe prima mee gered.
    Met uitzondering van de huwelijksreis natuurlijk:D

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee geen budget!

Deel Deze Pagina