hoeveel zien jullie jullie kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is een curieuze berekening, je man werkt toch geen 23/7? ;) Eigenlijk wat moppiemuis hierboven ook al opmerkt.

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Danku, ben ik niet de enige die deze berekeningen nog al raar vind.
    "24/7 want ik werk niet, man 2 uurtjes....."
    Ehm stel dat de kids 12 uur slapen, en zij ziet ze 24/7, dan ziet hij ze dus 14 uur?!

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik ben thuis dus ik zie haar de hele dag en de laatste tijd (helaas ;) ) ook een groot deel van de nacht.

4. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Ik zie ze 4 dagen de hele dag. En drie dagen van 6.30 tot 11.30 en van 18.00 nog een 1 uur

Man ziet ze in t weekend de hele dag en doordeweeks per dag een half uur tot een uur.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ben thuis dus ik zie haar meestal. Op de psz en soms een dagje oma na. Paps is s'morgens erg vroeg weg maar meestal s'middags wel op tijd thuis. Dus gemiddeld 3 uur per dag. En in t weekend.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    gewoon, normaal de hele dag op de uren na dat de oudste op school zitten uiteraard, mijn man ziet ze soms niet, in de winter gelukkig meer dan 2-3 uur per dag ja en natuurlijk allebei snachts :p

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het gaat denk ik om de definitie van 'je kinderen zien'. Juist als je werkt, ben je denk ik eerder geneigd om soorten uren in dagen van elkaar te onderscheiden - die uren die je werkt, die uren die je voor kinderen zorgt, en de rest (bij mij is de rest een schaarse hoeveelheid slaap voor mezelf).

Ik zie het dus meer als 'tijd doorbrengen met', waarin ik echt aan 'samentijd' denk - het uurtje dat ik ze na het eten aan het voorlezen ben, het kopje thee als ik ze uit school heb (voor de oudste dan nu op de twee dagen dat ik dus rond die tijd haar kan halen). Maar ook weekend dagen zijn dan niet 24-urige dagen natuurlijk. In het weekend ligt er een enorme berg was die nog weer in de kasten moet (dat doe ik soms wel samen maar dan doe ik er dus ook 2 keer zo lang over :D ), dan moeten de boodschappen gedaan worden wat mijn man even alleen doet om scenes met op de grond liggende peuter te voorkomen, in het weekend slapen ze ook (wel kort, we hebben effectief lange dagen met die vroege vogels van ons).

Voordat dit onverhoopt in een tbm-werkende moeder debat eindigt, vraag ik me wel af: is het soms zo dat de mama's zonder werk de nachten meerekenen omdat ze ook per definitie voor de nachtelijke perikelen opdraaien omdat hun man werkt? Hier is het zoveel mogelijk samen, maar afhankelijk van drukte en het soort verantwoordelijkheden dat op werk speelt in periodes, verdelen we dat toch ook wel, zo had ik een koortsige peuter in bed vannacht en sliep mijn man boven, en zit ik vandaag met kleine oogjes een verwoede poging te doen om nog een eind te breien aan een projectaanvraag. Maar mijn man draait volop mee in een nieuwe leidinggevende functie die hij heeft waarvoor hij ingewerkt wordt - omdat ik nu bv. geen onderwijs hoef te geven, heb ik hem zonder babyfoons of iets naar de zolderkamer gestuurd om daar te slapen, en heb ik dus een nacht zowat gewaakt (hoogzwanger en wel, u kan zich mijn humeur voorstellen ;) ).

Dus hoe zit 't met de nachtdiensten bij iedereen? Vooral van toepassing in griepseizoen en met jonge babies, natuurlijk.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Altijd behalve als ze op school zitten, sporten of bij een vriendje/vriendinnetje spelen.

9. tuc

tuc Niet meer actief

De jongste 24/7, de oudste ook minus de uren dat ze op school doorbrengt, komt tussen de middag wel thuis eten. Mijn man de weekenden 24/7 en doordeweek ongeveer 3 uur per dag. 30 min- 1 uur s ochtends en een 2-2,5 uur s avonds.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Beide kinderen zitten al op school en ik werk alleen onder schooltijd. Dus na schooltijd zie ik ze in principe altijd (behalve als ze ergens anders gaan spelen of als ze gaan sporten).
    Mijn man werkt 5 dagen in de week en is dan ongeveer van 07:30 - 18:00u van huis.

11. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik ben dan wel thuis, geen bewuste tbm overigens, maar mijn man doet de nachten, ookal moet hij er om half 6 weer uit. Het moet erg bomt zijn voor ik er snachts ook uit ben.

En voor ik afgemaakt wordt, door ziekte en medicatie KAN ik er bijna niet uit, mijn lijf wordt redelijk platgelegd, dat wordt overigens overrulend door adrenaline als er echt iets is.
    Tevens ben ik overdag echt heel erg ziek na een slechte nacht, dan kan ik het ook bijna niet alleen.
    Onderaan de streep is het voor iedereen beter als mijn man er snachts uitgaat, wat gelukkig niet vaak gebeurd.

En ookal kon ik er wel makkelijker uit snacht, zouden we dat delen, baan of geen baan, het is ons kind, onze zorgen. Dat ik de hele dag zorg heb, betekend niet dat de nacht ook automatisch van mij is.

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn man ziet onze dochter s'morgens een uur en s'avonds twee uur, op maandag en donderdag brengt hij haar naar school dus dan een uur langer ongeveer.
    Ik zie haar behalve op ma, do s' morgens twee uur en elke middag vanaf 15:15 tot ze naar bed gaat, een uurtje of vier dus, en op woensdag middag is ze vrij dus dan een uurtje of 7.
    Op dinsdag en woensdag eten we tussen de middag samen.
    In de weekenden zien we haar beide de hele dag.
    Ik werk vijf ochtenden sinds ongeveer een jaar en heb toen mijn baas vroeg of ik dat wilde, aangegeven dat ik dat prima vond zolang er voor mijn dochter niets zou veranderen, dus dat ik haar op de zelfde dagen naar school kon blijven brengen en met haar eten tussen de middag als toen ik 3 dagen werkte. Dat vond hij gelukkig geen probleem.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hm, is het niet een beetje flauw om over de woordkeuze te vallen?
    ik zeg 24/7 om aan te geven dat ik thuis bij de kinderen ben. En nee ik zit niet constant naast hun bed als ze slapen. Maar de uren dat ze wakker zijn ben ik heel erg veel met ze bezig. Zoontje speelt af en toe wat zelf, maar betrekt mij er wel vaak in. En daar bovenop maak ik de ene dag een werkdag van 4 uur, dan een dag werk ik niet, maar maak ook werkdagen van 10 uur. En tijdens die werkdagen ben ik ook nog eens constant met de kinderen bezig...wel een bijzonder geval, niet?

S nachts wordt verdeeld.

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Vrij-za-zo de hele dag.
    Ma tot 12:00 en vanaf 17:30. Hij gaat dan een paar uurtjes naar het KDV.
    Di-wo-do van 17:00 tot 20:00 dus eigenlijk veel te kort. Maar goed, er moet gewerkt worden. Gelukkig ziet hij dan zijn vader, opa en oma, dus hij is bij andere mensen die veel van hem houden.

Binnenkort werk ik een half dagje minder, dus hebben we wat meer uren samen.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dochterlief de hele dag...elke dag.
    Zoonlief ook elke dag...buiten de schooltijden.

Man ziet ze meestal alleen in de weekenden. En nu het iets rustiger is qua grote klussen ook savonds nog doordeweeks :)

16. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik zie mijn dochter op ma, di en wo 5.5 uur per dag als ze niet te spelen is.
    Op donderdag 4 a 5 uurtjes de ene week en de andere week 6 a 7 uurtjes
    Op vrijdag 3 uurtjes
    En zaterdag en zondag van opstaan tot naar bed toe gaan.

Ik werk 4 halve dagen in de week.

Mijn vriend ziet haar op ma, di en wo 3 uurtjes per dag.
    Op donderdag de ene week een uurtje en de andere week 4 uurtjes.
    En vrijdag, zaterdag en zondag net zo veel als dat ik haar zie.

Mijn vriend werkt fulltime.

17. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als ik niet weg ga 24 uur per dag, 7 dagen per week. Ze krijgen thuisonderwijs dus ik (of mijn man) ben altijd bij ze. Mijn man werkt vanuit huis (ivm flexibiliteit) dus die ziet ze ook constant.

18. penseel

penseel Niet meer actief

Dat hou ik nooit bij.

Eigenlijk als de kinderen niet op school zitten zijn ze altijd bij mij ook de oudste die zit vaker in zijn kamer dat wel maar eigenlijk zie ik ze vaak genoeg op de dag. en in het weekend ook constant,

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn man ziet ze door de weeks ongeveer 2 uur per dag. In het weekend de hele dag.
    Ik werk onregelmatig. Meestal draai ik een dag of 8 achter elkaar, werk dan zo'n 50 uur. Dan zie ik ze s morgens 1-1,5 uur en s middags 2-4 uur. Bij uitzondering een keer korter.
    Daarna ben ik ook vaak weer een week vrij. Nu zelfs 4 weken :)

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    24 uur per dag, zeven dagen per week. behalve de oudste want die zit op school. en nou ja de kleintjes 3 ochtendjes op de psz. maar verder elk uur

Deel Deze Pagina