hoeveel zien jullie jullie kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nee, dat vind ik niet flauw, want het valt hier in de discussie erg op dat de mannen veel minder uren toebedeeld krijgen in deze berekeningen, uren die wel voor de moeder, maar niet voor de vader meetellen, maar waar hoogstwaarschijnlijk beiden thuis zijn. Ik ben op werk ook wel met de kinderen bezig, en zou ik niet durven beweren dat mijn man dat niet is. Ik tel zelf 'denken aan kinderen' niet mee, al ben je daar de hele dag door toch OOK mee bezig, want er moet misschien even gekolfd (straks iig weer), de een haalt, de ander brengt, er zijn kinderfeestjes, altijd zorgjes en dingetjes. Maar dat spreekt voor iedere ouder (ongeacht geslacht) voor zich, denk ik zo.

De vraag is 'zien', en niet 'denken aan'. De definitie is belangrijk, niet de woordkeuze (dus de interpretatie van zien, die ik aankaartte).

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

De jongste elke dag, de hele week door. Misschien in het weekend soms een uur of 2 niet als ik boodschappen doe oid..
    De oudste op maandag, donderdag en in het weekend de hele dag door, woensdag en vrijdag gaat ze van 8:30 tot 13:15 naar de psz maar daarvoor en daarna zie ik haar weer tot ze gaat slapen, en op de dinsdag is ze wel van 8:00 tot 20:00 weg dus zie ik haar weinig.

Ik werk zelf niet vast dus vandaar zoveel tijd met de kids. Mijn man is elke dag van 8:30 tot 19:00 uur van huis dus die ziet ze beduidend minder

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Oja 's nachts slapen we natuurlijk.. Maar mag er regelmatig uit voor de jongste

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik werk niet en zie ze dus bijna altijd. Kinderen gaan beiden apart van elkaar een dag naar oma, voor de gezelligheid en zo hebben ze allebei een dag per week mijn exclusieve aandacht.
    In het weekend doe ik wel dingen alleen zoals kapper, winkelen, etc. Heerlijk alleen!

Ze zien hier hun vader 's ochtends een uur en 's avonds een uur. Het weekend wel de hele tijd. Hij wil ze wel vaker zien maar in zijn werk is dat niet mogelijk. De tijd dat hij thuis is, is hij wel echt thuis en met de kids.

Ik doe het huishouden zodat de tijd dat mijn man vrij is, ook echt vrij is en hij geen klusjes hoeft te doen. Ik gun hem die tijd met onze kinderen.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    De nachtdiensten (hoewel bijna nooit) neemt papa voor zijn rekening. Zo komt hij toch aan wat meer uurtjes ;) Nee, zonder dollen, hij gaat eruit als er iets met de kinderen is 's nachts. Hij vindt mijn 'werk' thuis met de kids en huishouden zwaarder dan zijn werk op kantoor en gunt mij mijn nachtrust.

6. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Maandag, dinsdag en donderdag 4 uur elke dag. Woensdag 3 uur. Vrijdag de hele dag. Zaterdag 8 uur. Zondag 4 uur.
    Ik ben nog student en dochter gaat op zaterdag om 15.00 naar haar vader tot zondag 15.00.
    Zie haar dus best weinig :( maar ja, ik vind een diploma halen wel erg belangrijk. Na mijn studie zou mijn ideale situatie 3 dagen in de week werken zijn.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag de hele dag. Ik werk woensdag, vrijdagavond en het weekend 1 of 2 dagen.

Mijn vriend werkt ma t/m vr. En ziet haar op werkdagen in totaal zo'n 2uur per dag. In het weekend de hele dag.

8. Boris10

Boris10 Niet meer actief

24/7
    Ik doe alles, de hele dag en ook iedere dag. Ook de nachten.
    Met veel plezier trouwens ;)

9. tuc

tuc Niet meer actief

oke nou goed, ik ben tijdens het werken letterlijk constant met mn kinderen bezig, niet denken aan maar fysiek. Maar als de nachten meetellen (al slapen ze hier heel goed) dan komt mijn man aan meer uurtjes.

10. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Zaterdag t/m dinsdag 24/7 (slaapjes niet meegeteld natuurlijk :) )
    Woensdag 4,5 uur
    Donderdag 2 uur
    Vrijdag 2,5 / 3 uur

woe t/m vrijdag zijn mijn werkdagen :)

11. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat is hier zo verschillend! Ik werk heel onregelmatig. Er zit niet echt vastigheid in. Behalve dan de woensdag, dan ben ik speciaal voor ze vrij.

Mijn man is nu werkloos, dus die ziet ze veel vaker dan ik nu.

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Maar gelukkig weet je zelf wel beter! :) xxx

OT ik zie ze per week 12 uur NIET, de rest ben ik thuis.
    Mijn man werkt deze week avond, dus is om 9.00 eruit, gaat om 13.30 weg.
    In een dagdienst is hij 17.15 thuis, en Beer gaat om 19.45 naar boven.
    Bloem is dan vaak in de avond nog wakker, dat is weer een mazzeltje voor mijn man, ;)

13. misa

misa Niet meer actief

Mijn man ziet ze op 4 dagen 2 uurtjes.
    Op 1 dag 8 uur.
    En op 2 dagen in het weekend 24 uur.
    En natuurlijk is hij er savonds en snachts ook, dus dat zou ik ook mee kunnen rekenen. In ider geval kunnen we zeggen dat hij 40 uur werkt buitenshuis en een klein uur reistijd per dag.

Vanaf het nieuwe jaar ziet hij ze 5 dagen 3/4 uur en 2 daen in het weekend 24 uur. (Nou ja, we zitten niet naast ze als ze slapen...) ;)

Ik ze ze in principe 24/7 (snchts hoop ik vaak ook te slapen..!)
    Ik werk thuis als gastouder op 2,5 a 3 dagen.

Vanaf het nieuwe jaar gaat ons zoontje naar school van 8:30/14:30. Dus dan gaan er 6 uur per dag af voor mij..... :)

Natuurlijk gaan ze wel eens uit logeren of ergens spelen hoor. Maar dit is wat doorgaans is.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben thuisblijfmoeder dus zie 'm alleen de twee ochtenden wanneer hij op psz is en 's nachts niet. Man is vrachtwagenchauffeur en komt tussen 18-21 uur thuis, doordeweeks ziet hij zoontje dus hooguit 1-2 uurtjes of helemaal niet.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Als de kinderen thuis zijn ben ik thuis. ;)

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik begrijp je denk ik niet - heb je het over een baan? Dit is met mijn baan iig niet mogelijk ;) (ik kan niet en tegen een collegezaal met 100 eerstejaars praten en tegelijk met mijn kinderen bezig zijn op die manier).

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ben voorlopig thuisblijfmoeder, dus ik zie haar de hele dag. Vriend werkt fulltime maar omdat dochterlief erg vroeg wakker is, ziet hij haar 's ochtends toch wel zo'n 2 uur en 's avonds ook nog 2 uur voor ze gaat slapen.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik werk 10 uur per week,
    en de oudste gaat naar school en de jongste 2 de peuterschool.
    verder spelen ze vaak bij opa en oma, zodat ieder ook eens qualitytime krijgt. Luxepositie :)
    Vandaag was ik vanochtend voor oogcontrole weg, en heb ik ze ongeveer 2,5 uur niet gezien.

19. tuc

tuc Niet meer actief

met mijn baan wel;) Ik ben gastouder en ja vind dat echt een baan. En dus 1 waarbij ik 10 uur op een dag kan werken en ook nog de hele dag met mijn eigen kinderen bezig kan zijn

20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maandag en dinsdag 3 uurtjes over de hele dag
    Woensdag de hele dag met uren van school weggelaten
    Donderdag 5 uurtjes over de hele dag
    Vrijdag 5 uurtjes over de hele dag
    Zaterdag en zondag de hele dag.

Deel Deze Pagina