Hoeveel zit jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Na aanleiding van waar je mee dood gegooid wordt op de radio..

Hoeveel zit gemiddeld op een dag. En op een werkdag.

Ik trap af,

Op een dag "thuis" zit ik denk ik een uurtje of 5... Dan ontbijt ik zittend etc etc etc verder ben ik eigenlijk altijd bezig.

Op een werkdag zit ik bij elkaar 2 uurtjes over de hele dag... Ik werk 7 uur bij de een dat is een staand lopend beroep en we hebben geen kantine ofzo met stoelen. De enige stoel die er is staat ergens in het magazijn. Daarna nog 4,5 bij de andere dat is ook een staand lopend beroep en ik heb geen pauze in die tijd.
    Thuis ga ik eerste eten koken, kinderen douchen op bed leggen en het huishouden doen En dan zoals nu half 9 kan ik rustig gaan zitten... En rond 10 uur half 11 ga ikzelf douchen en naar bed want morgen om 4:45 gaat de wekker..

Ik ben benieuwd hoe is het gesteld op zp met de Europees kampioen zitten? (wat we blijkbaar blijken te zijn volgens onderzoek)

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Op een werkdag ben ik wel kampioen zitten hoor. Alleen op kantoor zit ik al 7 uur. Dan nog in de trein, een uur. En dan zit ik savonds vaak ook nog 3 uur op de bank. Op dagen dat ik thuis ben met de kinderen is dat een heel ander verhaal. Die laten me geen moment zitten eigenlijk :)

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb helaas nog geen 'zittenteller'. Zelfs de nieuwste iPhone kan dat nog niet bijhouden.
    Maar op een gemiddelde werkdag zit ik toch wel gewoon zo'n 8 uur lang achter de computer (mijn zoon denkt dat het een droombaan is). 's avonds probeer ik zo min mogelijk te zitten, maar maak me er toch wel regelmatig schuldig aan helaas.

Louise11110 vindt dit leuk.
  4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik heb een zittend beroep...dus ik zit veeeeel
    Thuis ben ik ook maar beperkt actief vanwege dat ik al tegen bekkeninstabilteit hang (al voor de zwangerschap) en maar ongeveer een halve dag kan lopen etc. Heb ik boodschappen gedaan dan weegt dat wat zwaarder voor bekken en kan niet ook bijv nog t huishouden uitgebreid doen. Helaas.
    Lekker wandelen zit er ook weinig in, heb al snel weer veel pijn, en moet daar dan ook eerst weer van herstellen zeg maar.

Dus ja ik hoor denk ik wel bij die kampioenen zitten...;)

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Poeh, goede vraag. Met een baby van 6 maanden en een peuter van ruim anderhalf zit ik thuis nauwelijks. Altijd in de weer met een van hen of met het huishouden.

Ik heb een kantoorbaan en zit daarmee veel, maar probeer wel elk uur minstens 5-10 minuten niet te zitten. Soms loop ik een stuk, soms sta ik even achter mijn bureau. Op dagen met veel vergaderingen ontkom ik niet aan veel zitten. Ik gok dat ik op mijn werkdag zo’n 5 uur totaal zit.
    Verder zo’n 5 kwartier per dag in de auto.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb geen flauw idee, als ik er morgen aan denk zal ik het eens proberen bij te houden. Ik schat gemiddeld zo een uurtje of 5 op een dag? Uurtje voor de maaltijden aan tafel, uurtje tussen het huishouden door (telkens even 5 a 10 minuutjes zitten) en in de avond een uur of 3 als de kinderen slapen en voor ik zelf naar bed ga.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Oe, bijna wel de hele dag. Kantoorfunctie.
    's Morgens thuis op de bank met een kop koffie.
    Snel m'n zoon naar VSO dan een half uur in de auto.
    Werken op kantoor 6uurtjes. Soms loop ik wel eens, maar dit zal nog geen half uur zijn.
    Terug naar huis in de auto en kind van school halen
    Thuis verder werken +/- 2/3 uurtjes
    Dan het huishouden en 's avonds plof ik weer op de bank.

Ik denk dat ik zeker aan 12 uur per dag kom.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik zit nooit, ik lig altijd op de bank:cool:

Emama, edelweiss, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Ik denk dat ik gemiddeld 4 uur zit per dag. Mijn werk is volledig staand, zit alleen in de pauzes 1u en 10 min per dag. Rest zit ik dan voornamelijk thuis met eten of voor de tv.
    Op mijn vrije dagen zit ik waarschijnlijk iets meer maar ben ik ook veel in beweging. Huishouden, kids, wandelen we.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Te weinig:roflmao:
    De meeste (werk)dagen zit ik tussen 7.00 en 19.00 amper. Goed voor mn stappenteller, dat wel:D
    S avonds probeer ik wel te zitten.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zit heel veel. In de auto, tijdens eten, kantoorbaan. Mn Apple Watch bliept wel braaf iedere uur dat ik moet gaan lopen. En dat doe ik dan ook.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.665
    113
    Ik werk in de zorg. Ochtend is alleen maar staan en lopen, middag deel administratie dus zittend.

Thuis zit ik met eten en als dochter ff slaapt. En dan na 20.30 voor de buis.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oeff sowieso 5 avonden in de week, de andere 2 loop ik hard.

Overdag daarin tegen nauwelijks, op werkdagen enkel in de pauze en de andere 5 dagen tijdens eten of tv kijken. Geen idee hoeveel uurtjes dat zou wezen.

Deel Deze Pagina