Al een tijdje vraag ik me af hoeveel je krijgt aan welke toeslagen wanneer je een kindje krijgt. Ik lees dus over de "kinderbijslag" (eens in de 3 maanden) en over de "kindgebondenbudget". We hebben op dit moment nog geen plan voor opvang, dus ook niks te maken met die toeslag. Klopt het dat je beiden toeslagen krijgt voor je kindje na de geboorte? Mijn vriend en ik zijn geen geregistreerde partners, maar hij erkend het kindje wel, en na de geboorte regelen we de voogdij dat hij het kind krijgt als er iets met mij gebeurd. Met wiens salaris wordt er dan rekening gehouden, of worden we vanaf dat moment toeslagpartners, en wordt ons inkomen bij elkaar opgeteld? Alvast bedankt voor de reacties, ik vind het zelf wel verwarrend allemaal!
kbs krijg je altijd ongeacht wat je verdient. kgb, is wel afhankelijk van je inkomen, er wordt naar het verzamelinkomen gekeken en na de geboorte van je kindje wordt je idd automatisch toeslagpartner...hou daar ook rekening mee met andere toeslagen.
Er wordt rekening gehouden met beide inkomens. Je kan een proefberekening maken op de site van de belastingdienst voor het KGB.
Wij krijgen alleen kinderbijslag, geen kind gebonden budget. En ook geen kinderopvangtoeslag omdat we geen gebruik meer maken van opvang. Hoeveel het is kan je berekenen op toeslagen.nl, kinderbijslag is een vast bedrag, dat is ook geen toeslag.
Bij de belastingaangifte krijg je een bepaalde belastingaftrek (krijgt de minst verdienende ouder) Ik weet zo even niet hoe het precies heet maar bij ons is het altijd een fijn bedrag! Waar we dus ook geen rekening mee hadden gehouden want ik wist niet van het bestaan, leuke verrassing dus! Is wel ook afhankelijk van je inkomen, bedrag wordt hoger wanneer je inkomen stijgt.
Als jullie samen wonen en samen een kind hebben ben je automatisch toeslag partners . Ze kijken dus naar bijde inkomsten. Of je dus wel of niet kindertoeslag krijgt en hoeveel hangt af van het salaris. Toeslag partner geld vanaf dan voor alle toeslagen dus zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en de aangifte eind van het jaar
Ik begin het al te snappen. Hij wordt mijn toeslagpartner, en als ik ons gezamelijke inkomen invul, krijgen we geen KGB. Vond het ook al een beetje veel allemaal. Bedankt voor de reacties!
klopt de inkomensafhankelijke combinatie korting. deze krijg je tot je jongste kind 10(?) is. de minst verdiende partner vraagt hem aan. hoe hoger dat inkomen hoe hoger het bedrag dat je terug krijgt. dit kan maandelijks of jaarlijks zijn wat je zelf wilt.
Je bent al toeslag partner ook zonder kinderen, dus hou in de gaten dat je niet teveel zorg toeslag e.d. krijgt!