11 wkn, maar buik lijkt wel 8 maanden....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door poppedopje, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hoi,

Wie herkent dit en heeft tips?!
    Ik ben ruim 11 weken zwanger, maar heb zo'n last van opgezette, opgeblazen darmen, dat het lijkt alsof ik al veel verder ben. Je zou bij 11 weken eigenlijk nog geen buikje horen te zien, maar ik kan hem echt niet meer verbergen. Nu weet ik wel dat iedereen anders is en dat het bij elke vrouw anders is wanneer het buikje zichtbaar wordt, maar het is bij mij echt alsof ik al minstens halverwege ben... En omdat nog niet iedereen weet dat ik zwanger ben, is het wel echt een probleem....

Ik eet volgens mij niet veel:
    ontbijt : 2 crackers met kipfilet
    tussendoor: eierkoek en stukfruit
    lunch: 4 boterhammen met beleg
    tussendoor: fruit
    avondeten: gewone portie, de ene keer pasta, dan rijst, dan aardappels
    's avonds soms nog een bakje yoghurt

Wel heb ik last van een spastische darm / pds. Op zich gaat het qua verstopping en ontlasting nog wel redelijk.

Wie heeft hier ook last van en heeft tips? Ik word namelijk helemaal nog niet vrolijk van mijn buik, eerder verdrietig....

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoezo verdrietig? Het zijn hoogst waarschijnlijk je darmen die enorm opspelen. De kans is aanwezig dat het over een week alweer bijgetrokken is. Opgezette darmen spelen namelijk vooral de eerste paar weken op.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Verdrietig omdat ik al jaaaaren last heb van een opgezette buik, door die spastische darm. En nu is het nog veel erger...
    Vanaf de 5e week zijn ze al zo opgezet. Ik weet wel dat het komt door de zwangerschap, maar het doet pijn, zit in de weg en is ook gewoon zo'n raar gezicht. Ik vraag me af hoe ik er bij 8 maanden uitzie...
    Denk je echt dat het wegtrekt?

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Nou meid, ik herken het helemaal!
    Ik ben morgen 10 weken en zie er ook al uit als 8 maanden hoor!
    Heb gisteren maar even wat goedkope wijde shirts gekocht, om het ook een beetje te verbergen!
    Het is bij mij wel heel opvallend omdat ik net 10 kilo was afgevallen en nu dus weer aan het aankomen ben!

Omdat ik wel echt heel erge obstipatieproblemen heb, heb ik nu lactulose voorgeschreven gekregen. Maar qua eten zit je helemaal goed hoor!

Ik heb ook besloten om het nu langzaam aan iedereen te vertellen (die ik persoonlijk tegen ga komen)! Kan ik gewoon met trots mijn buikje showen!

Suc6 met het nog even verbergen, maar je niet te druk om maken!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan heb je geen idee hoe je eruit ziet met 8 maanden (wat ik dus nu ben hahahaha). Die darmen wordt echt beter en je baby haalt je buik wel in hoor. Bij mij was het ook heel snel heel zichtbaar (ook darmen). Nog een paar weken en de wereld mag het weten (neem ik aan) en dan is het al minder erg. Laat weten aan je vk hoe je dit ervaart. Let vooral ook goed op wat je drinkt (geen fris e.d.) en drink voldoende (water). Neem je tijd om te eten en ga op tijd naar het toilet en neem hier ook de tijd voor.

6. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Had bij mijn tweede zwangerschap ook heel snel een heel dikke, pijnlijke buik die niet te verbergen was, maar ik vond het niet erg hoor. Probeer dankbaar te zijn dat het zwanger worden is gelukt. Lees maar eens bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen', dan vind je je dikke buik w.s. gelijk niet erg meer.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dankjewel meiden, voor de opbeurende woorden!

@ BabsieG; het heeft niets te maken met niet dankbaar zijn. Natuurlijk ben ik gelukkig en blij en dankbaar dat het bij ons op de natuurlijke manier en redelijk snel gelukt is. Ik lees uit jouw onderschrift dat jullie dat geluk niet mochten hebben. Dan snap ik dat je me daarop wijst. Echter; ik denk dat het heel normaal is dat álle vrouwen zich in het begin zorgen maken, of moeten wennen aan de veranderingen die er gaande zijn.
    Mijn buik doet gewoon echt pijn én is enorm opgeblazen. Ik kan wel bedenken dat het erbij hoort, maar dat betekent voor mij niet dat ik het dan allemaal leuk vind en er blij mee ben, omdat er nu eenmaal een baby in me groeit. Ik heb er namelijk fysiek gewoon ook een beetje last van en het is ook anders dan ik me voorgesteld had...

Blij om te lezen dat het minder gaat worden! En inderdaad, vanaf volgende week ben ik van plan om het de wereld te laten weten, vanaf dan hoef ik me niet meer zo bezig te houden met of het al zichtbaar is. Ik hoop alleen dat ook de pijn afneemt...

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Heel herkenbaar! Bij mijn 2e kon ik vanaf 8-9 weken ook geen gewone kleren meer aan.....die darmen waren zo opgezet!
    Daarna wordt het even een stuk beter, tot je baby echt gaat groeien ;)
    En neem idd maar aan dat een buik van 8 maanden zwanger er bij sommigen (bij mij dus) nog veeeeeeeeeeeeeel groter is! ;)

9. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Poppedopje, om nog even te reageren op jouw reactie op mijn berichtje: begrijp uiteraard dat je je zorgen zou kunnen maken om kwaaltjes die je hebt in het begin en dat je de meningen van anderen vraagt, daar is dit forum ook voor, maar ik vond het nogal overdreven dat je 'verdrietig' wordt van een typisch zwangerschapskwaaltje als pijnlijke en opgezwollen darmen en wilde met mijn berichtje zeggen dat je dit verdriet misschien vergeet als je berichtjes leest van dames bij wie het zwanger worden niet lukt. Zou heel goed kunnen dat je van zulk soort verhalen je zegens gaat tellen en accuut alle zwangerschapskwaaltjes voor lief neemt. Maar misschien ook niet ;). Het lukt nu bij ons idd niet, maar ik heb al 2 kids uit een vorige relatie met behoorlijk zware zwangerschappen, dus ik weet echt waar ik het over heb en reageerde dus niet zo louter en alleen omdat mijn kinderwens nu onvervuld is gebleven.
    Wat je overigens zou kunnen proberen tegen je pijnlijke darmen is je koolhydraten te beperken. Ik zie dat je daar best veel van neemt en dat is volgens de boekjes ms wel goed, maar als je al gevoelige darmen hebt, zou dat best te veel kunnen zijn. Weet niet of je een broodbakmachine hebt, anders zou je eens koolhydraatarm brood kunnen bakken. Die eierkoek zit ook boordevol koolhydraten. Neem volkoren rijst en pasta, maar niet te veel. Bij mij helpt het (als ik me eraan kan houden ;)). Als ik het niet doe, zijn mijn darmen soms zo opgezwollen en pijnlijk dat ik wel 5 maanden zwanger lijk en ik ben het helemaal niet, dus das nog erger :p
    Als je echt veel pijn blijft houden, vraag dan je vk om advies. Wellicht weet zij een wondermiddel voor je.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#10 Babel44, 30 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2010
    Hai meid,

Ik herken je verhaal, heb ook veel last van een protesterende maag en traag werkende darmen en daardoor een dikke pijnlijke buik :(. Ik hoop natuurlijk ook nog dat dat beter wordt, maar in de tussentijd probeer ik ieg maar lief over mijn lijf te denken; het is wel het huisje van een lief klein kindje wat er groeit, en het (mijn lijf) doet zijn best!

Hoop dat je er toch van kunt genieten, ik probeer het ook ondanks de pijn :).
    EDIT: trouwens, bij mij werken volkorenproducten nu juist heel slecht, dit kan ook juist prikkelend werken op maag en darmen :(.

Liefs, Babel

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik kan me wel indenken dat je hier verdrietig om bent.. natuurlijk ben je dankbaar, maar wanneer je last hebt van je darmen op wat voor manier dan ook (in jouw geval spastische darm) is dat al vervelend genoeg.. wanneer dit je geluk van je zwangerschap wat overschaduwd omdat het erger wordt kan ik me voorstellen dat je daar goed van baalt..

Zelf had ik bij de eerste met 9 wk ook al een behoorlijke buik.. kreeg al de vraag wanneer ik was uitgerekend.. ik wist t zelf net.. pfff...waren natuurlijk ook de darmen, maar leuk vond ik t niet.. ik werd voor mijn gevoel in een positie gedrukt waarin ik verplicht aan iedereen moest vertellen dat ik zwanger was.. en hoewel ik dolgelukkig was wilde ik dit graag zelf bepalen..

Uiteraard staat dit nare gevoel tot niets idd als je kijkt bij topics waar zwanger worden niet vanzelf gaat, maar het blijft een gevoel van jezelf waar je niet gelukkig van wordt..Ik heb toen besloten om me volledig te richten op mijn zwnagerschap.. heb positiekleding gekocht..vooral strak zodat iedereen t zou zien..(natuurlijk eerst familie en vrienden verteld)...en ik heb mezelf getrakteerd op taart en babykleertjes.. vanaf toen kon ik genieten van de voor mij veel te dikke buik.. misschien werkt dit ook voor jou..knuf meis..

12. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hoi Poppedopje,

Als je kijkt in mijn foto album dan zie je een foto met 11 weken. Had toen al echt een buikje, daarvoor was ik ook nog plat. Had ook erg last van opgeblazen darmen. Vond het toen ook erg vervelend dat je het al echt goed zag. Helaas doe je er niets aan, en het wordt nooit meer zoals het was. Gelukkig krijgen we een baby:)

Stertke succes

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Fijn dat er ook zoveel zijn die het herkennen en die begrijpen dat je je toch rot kunt voelen, ondanks dat je eigenlijk zo blij en gelukkig bent.

Ik vind het een goed idee om de knop echt om te draaien. Deze week ga ik het op mijn werk vertellen, nadat ik het dit weekend al aan een hoop vrienden verteld heb. Daarna gaat de positiemode aan en ga ik lekker genieten en trots zijn!
    Dus dank je wel en echt superfijn dat ik hier even mijn ongerustheid heb mogen uiten!
    XX

14. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    Hey Meis..

Oeiiii wat herken ik je verhaal.. echt zoo ontzettend lastig en vervelend die opgezette buik he.. ik heb al 2 kids en bij die zwangerschappen had ik daar helemaal geen last van.. Zo gek.. ik ben altijd erg slank geweest en voel me nu een walvis..
    ik ben 13 weken zwanger.. en heb nog steeds last van opgezette darmen en mijn buik voelt echt hard aan.. soort van ballon ja.. ook producten als activia enzo helpen bij mij niets..
    wel heb ik gemerkt dat eten van uien (rauw), en alles wat zuur is.. feta kaas, appelsap.. het nog verergert..ach.. ik hoop dat dit heel snel overgaat!.. sterkte jij !

15. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Herkenbaar :p Ik was 3 dagen (!) overtijd en mijn darmen waren zo opgezwollen dat ik toen al een duidelijke buik had. Een collega vroeg me toen of ik zwanger was waarop ik eerlijk antwoordde 'niet dat ik weet'. De week erna getest en hij had gelijk :D

16. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi, hier nog een. Ik heb nog niet op mijn werk verteld dat ik zwanger ben, maar moet echt goed bedenken wat ik aandoe, verhullende vesten enzo, want anders ben ik bang dat mensen het al zien. En dan heb ik een collega rondlopen die meer dan 25 weken zwanger is en die heeft zo'n klein bescheiden buikje.....snap echt niet hoe dat kan. Ze is ook nog eens heel klein en slank.
    Nou ja, ieder zijn eigen lijf en manier van zwanger zijn, bij mij betekend dat gewoon een megabuik vanaf het begin!

Deel Deze Pagina