Ik ben nu 8 weken zwanger van de 2e Sinds een weekje heb ik bij de minste beweging of soms zelfs tijdens het eren dat ik een gevoel heb niet op adem te komen.. Ook klopt mijn hart steviger en voel ik hem in rust stevig bonken Dit zijn op een zeurende buik in de avond en erge gaap aanvallen overdag de enige klachten momenteel ik wordt er onzeker van Herkent iemand dit?
Ik herken je klachten wel. Dit had ik ook vroeg in de zwangerschap. Je hart moet harder werken omdat er meer bloed richting de baarmoeder gepompt wordt (er wordt ook meer bloed aangemaakt maar weet niet zeker of dit al op dit termijn gebeurt) Maargoed, omdat je hart dus harder moet werken is het normaal dat je sneller "buiten adem" bent. Ook dat bonken van je hart in rust, herken ik. Echt volkomen normaal, alleen wel even wennen natuurlijk. Ik moest ook al vrij vroeg in de zwangerschap vaak plassen, dit komt dus omdat er meer bloed door je nieren gaat. Ik had verder ook weinig kwaaltjes in het begin, heeft dus ook lang geduurd voordat ik echt durfde te geloven dat ik zwanger was (ben). Geniet lekker van je zwangerschap!
Ohja, maar mocht je je nou echt ongerust maken en vertrouw je het niet, dan kun je altijd even met je verloskundige bellen. Een professional die je gerust stelt werkt natuurlijk altijd beter dan een forum. Haha. X
Ik heb t met dit termijn al n niet pas sinds vandaag.. Dat bonken van m'n hart wat minder maar wel egt dat buiten adem gevoel n hijgen.. Ml valt t ook op! Nu ben ik ook nog wat verkouden dus j kan wel raden hoe dat klinkt...
Ik ben ook echt heel snel buiten adem. Dan ben ik van de bank naar de keuken gelopen bijvoorbeeld en dan sta ik al te hijgen.. Huh? 'Fijn' om te lezen dat jullie dat ook hebben, ik dacht serieus dat mijn conditie zo slecht werd haha. Dat zou wel heel erg zijn, voor dat kleine stukje lopen..
Gek hè, ik heb t ook. Bij mijn voorgaande zwangerschappen ook gehad, maar pas veel verder. Nu ook al vanaf 7 weken kortademig. Op mijn werk valt het op, evenals warhoofdig zijn en misselijk. Gaat nooit lukken geheim houden tot 12 weken zo!