eerst niets te zien nu een vruchtzak.. lastig allemaal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Floor32, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hallo, Na in april bevallen te zijn van een jongentje met 14 weken zwangerschap, zat de schrik er goed in.

Na vier maanden op 8 aug had ik een lichte positieve test. heel licht. Deze liep maar traag op en eigenlijk pas na twee weken was het een echte streep.
    22 augustus een beetje bloed en veel slijm verloren. zaterdag daarna een mega positieve test. Maandag 26aug een echo en er was niets te zien. Wel verdikt slijm en in mijn eierstok een restje van het gesprongen ei.
    Ik mocht naar huis met dit wordt een miskraam, we geven je lichaam een week de tijd om het op de lossen of anders volgende week een echo en dan curratage of medicatie.

zondag ochtend een test gedaan en wederom een knaller

Gisteren die echo gehad en eigenlijk meteen was daar in beeld een vruchtzak, ik had deze waarschijnlijk nog eerder gezien als de vrouw van het echocentrum. Deze was er vorige week nog niet.
    Wederom het restje van gesprongen ei, maar geen vrucht.

Ik voelde al een wachtweek aankomen en ja hoor... het werden er zelfs twee... over twee weken terug komen.

Ik zou nu ruim 7 weken moeten zijn en de echo kwam overeen met 4,5 5 weken zwangerschap. Maar doordat dit van niets naar iets in een week was gegaan, durfde ze het niet met zekerheid te zeggen dat ik een miskraam krijg.

Ik heb vanmorgen een laatste test gedaan en deze is nu donkerder als de controle streep. Mag eigenlijk niet meer testen haha Maargoed heb ze liggen en heb die drang.

Verder voel ik de bekende kleine krampjes, vol gevoel enz. Nog 12 dagen wachten op meer duidelijkheid.. grr
    De vrouw van het echocentrum verteld dathet een aantal dingen kon zijn.

1. een hele grote kans is er dat mijn lichaam nog niet door heeft dat er niets zit en er wel een zak groeit. Haar kanttekening daar is dat ze dan wel had verwacht dat er vorige week ook al een vruchtzak zat en niet helemaal niets, aangezien ik wel 6,3 was toen.

2. een dia pauze, het bevruchte ei heeft zich niet meteen ingenesteld maar dit heeft een week tot twee weken geduurd.

3. ik heb al heel vroeg een miskraam gehad (daarom de slecht oplopende testen) en mijn lichaam heeft de cellen zelf opgenomen en daarna ben ik meteen zwanger geraakt, waardoor het termijn van 4/5 weken nu kan kloppen...

Met andere woorden wachten wachten wachten.
    Ik had gehoopt een iets fijner verloop te hebben na de medische abortus van april... Maar dat is niet het geval.

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Jeetje Floor, wat een bizar verhaal! Hoop voor je dat je de komende 2 weken goed door komt en dat we optie 3 aan kunnen vinken!

Sterkte de komende 2 weken!

3. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    thanks, stiekem hoop ik dat ook, maar vind het ook erg moeilijk om te "hopen"

4. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Jeetje meid, wat zal jij in onzekerheid zitten..
    Na de heftige periode die jullie gehad hebben hoop ik toch echt op positief nieuws! Zal duimen voor jullie!

5. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Met deze zwangerschap heb ik een inwendige echo gehad met 5 weken behalve vruchtwater, 6 weken, niks te zien. Pas met 7 weken was er eindelijk iets te zien..

Iedere keer groeide de vruchtzakje wel mee met de weken, maar geen vruchtje. Met 7 weken had ik een vruchtje gemeten met een week achterstand. Met 5 weken meette ze het op 4, met 6 op 5.. etc.

Nu loop ik prima op termijn.

Hopen dat het met jou net zo positief gaat!

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal.
    Ik denk dat ik een late innesteling gehad heb ofzo.
    Ik zou 5,5 week zijn, maar echt niks te zien op de echo.
    Week later een vruchtzakje, maar geen dooier.
    Gyn zei dat het wel eens een mk kon zijn.
    Weer een week later een kloppend hartje bij een vruchtje van 1 cm.
    Volgende week dinsdag termijn echo.

Het kan dus helemaal goed zitten hoor;)
    Ik denk dat ik extreem vroeg heb kunnen testen, of het vruchtje gaat nu ineens heel hard de achterstallige groei inhalen haha.

Bij mijn zoontje had ik achteraf ook al bij 3,5 weekpositief getest;)
    Dus maak je niet gek hoor!
    Ik vind het er eerlijk gezegd positief uitzien!

Sterkte met wachten!

7. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal mijn verhaal kort opsommen...maar een bizar verhaal

* 30 december missed abbortion. 9 weken zwanger maar vruchtzak tot 7 weken gekomen, nooit geen hartje gezien wel een embryo.
    * miskraam uiteindelijk incompleet ontstekingen gehad...etc... Een hoop ellende dus.
    * mei positieve test
    * ik wist wanneer mijn eisprong was dus ging voor echo, minimaal 7 weken zwanger
    * inwendige echo was niets te zien, kleine holte van 4 à 4,5 week.
    * dezelfde middag naar ziekenhuis ze dachten BBZ!
    * baby met hartslag, heel hoog in de baarmoeder! 5,5 weken zwanger. Kon never nooit maar oké. 5 dagen later terug.
    * baby goed gegroeid en gezakt.

elke echo werd ik wel iets terug gezet. Gekeken van de eerste positieve test zou ik met mijn eisprong positief getest hebben:$

Uiteindelijk ging ik met 11,5 week voor de 12'weken echo en de definitieve meting. Toen vooruit gezet naar 13 weken en 1 dag en inmiddels 18 weken zwanger.

Hou de moed erin, alles kan en sta nergens van te kijken doe ik ook niet meer:D

8. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Nee dat doe ik ook niet. Wie weet, we wachten af. Nog 12 dagen. Ben ergens wel blij dat we twee weken moeten wachten. Dan is het gewoon erop of eronder. Vrucht met kloppend hartje of lege vruchtzak. Tijd zal het leren, maar verwarrend is het wel. Had na de echo waarop niets te zien was de hoop op gegeven, maar nu os die weer een beetje terug. Alleen zo bang dat de hoop weer teniet wordt gedaan...
    Het hele zwanger worden zijn, valt me wel zwaar. Eerst de medische abortus en nu dit. Heb al besloten dat ik mocht dit mis gaan, even een jaar met anticonceptie door het leven ga.

Heb het boek altijd een kind tekort besteld. Hoor goede verhalen erover. Het gaat over zwanger worden na eerdere miskramen. Ben erg benieuwd. Morgen komt die binnen. Misschien wat tijd en rust om de komende twee weken wat te lezen.

9. Femkeja

Femkeja Lid

30 okt 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte met wachten!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #10 RoGiJuLi, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    Ik denk dat de test op 8 augustus je lh piek heeft gevonden en je toen dus jr eisprong had.
    Dat verklaard de duidelijk positieve test 2 weken daarna. Dat zou dan je nod zijn geweest. En die bloeding was dan de innestelling.
    Oja.. de cb digi reageert helaas ook op een eisprong omdat deze test zo gevoelig is en al hele vage streepjes leest als positief.

Als je mijn telling aanhoudt komen ook je echo's netjes overeen met de termijnen!
    Dan ben je nu rond de 5 weken.

Ik zeg: niks aan het handje, je hebt een late eisprong gehad en daarom ben je korter zwanger :D

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik denk niet dat het de LH piek is geweest, want ik ben een "ik test iedere dag persoon" Heb dan ook iedere dag een streep gehad, alleen liepen deze heel heeeel langzaam op. Na drie weken pas echt goed en nu is de teststreep donkerder als de controle streep.
    Ook zit er vier weken tussen de positieve test en nu.

Je weet gewoon niet meer wat te denken. Ik hoop het beste maar vrees het ergste. Het zou echt een wonder zijn als dit goed gaat, voor mijn gevoel

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    jee kwam door je onderschrift in dit topic terecht..
    Wil je vooral heel veel sterkte en geluk wensen en natuurlijk dat die testen positief blijven en jij straks goed nieuws gaat krijgen.

13. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Allereerst sterkte!
    Moed houden is niet makkelijk, zelf na 3 weken overtijd pas gaan testen, bleek met 5,5 weken alleen een vruchtzakje te zien. Gyn was erg negatief. 2 weken later bij een verloskundige, hartje klopte. Inmiddels over de 30 weken zwanger..

Het kan altijd goed af lopen, ik weet het geeft niet veel hoop dat ik t zeg, heb zelf met 5 weken een mk gehad..
    Heel veel sterkte! En ik hoop dat het goed zit!!

Deel Deze Pagina