Hier hebben we wel bewust vanaf 5 jaar gedaan, taalachterstand slechte concentratie en pdd-nos. Ligt inderdaad ook heel erg aan je kind.
Wanneer beginnen verschilt inderdaad per kind. Sommige kinderen zijn gewoon voor het zwemmen geboren en hebben met 5 jaar al hun A en B diploma. Maar over het algemeen zijn kinderen er qua kracht, maar ook qua het vermogen goed naar de badmeester/juf te luisteren en dat dan weer uitvoeren in de praktijk er rond de 6 jaar meer aan toe om te gaan zwemmen voor het diploma.. Mijn zoon (30 oktober is hij 8 jaar geworden) is zo'n gevalletje waarbij het heeeeeeeeeeel lang duurt.. Wij lopen al dik 2 jaar bij het zwembad rond Hij is zeer pienter in het koppie, leert ook bovengemiddeld, maar is motorisch beduidend slechter.. Daarbij komt dat hij zich heel slecht kan concentreren en zijn gedachten dus vaak afdwalen. De kinderen waar hij gelijktijdig mee is begonnen hebben allemaal allang hun diploma, maar ach, heel gestaag gaat hij gelukkig ook die richting op.. Hij kan zich wel al heel erg goed redden in het water, dat hebben we van de zomer in Portugal al gezien.. Wij gaan 1x per week, dan heeft hij een uur les. Er staan 2 à 3 leraren op 1 groep (ìn het water, pas vanaf het echte diepe staan ze vanaf de kant les te geven). We betalen 65 euro per kwartaal, hier zit alles bij in..
Tja, het is voor elke kind verschillend natuurlijk.. Ik lees vaak over een gemiddelde van 1.5 jaar.. Zelf betaal ik 48 euro per maand voor een uur zwemles per week.. Mijn dochter is met 6 jaar gaan zwemmen. Dit heb ik heel bewust gedaan omdat de motoriek en kracht veel beter is. Dit is te zien ook.. want ze had binnen 2 maanden een andere kleur band om d'r buik... Ik adviseer het dan ook vaak aan anderen.. Maar goed, ook dit verschilt weer per kind natuurlijk. Zijn er zat die met 4 jaar ook al heel snel zijn... Ik moet ook nog maar zien of de mijne echt sneller dan verwacht haar diploma zal halen ..
Jeetje, wat is het bij jullie goedkoop zeg. Hier alle zwembaden in de buurt afgegaan en de goedkoopste is 50 euro per maand voor 2 keer en half uur. Ik zit er aan te denken om mijn zoon naar turbozwemmen te laten gaan. Dan zouden ze binnen 7 maanden hun diploma moeten hebben voor 550 euro.
Hier een zwemjuf Bij ons doen ze ongeveer 20 lessen over 1 badje, 4 badjes: dus dat is zo'n 80 lessen, gemiddeld zo'n 1 a 1,5 jaar. Je betaald 75 euro voor 10 lessen, 1 les van 45 minuten in een week. Ik heb echt kinderen die heel snel gaan, en kinderen die wat langzamer gaan.... Over het algemeen leren kindjes van 4,5 a 5 jaar het allemaal wat sneller dan de net 4 jarige (gemiddeld genomen hé) kijk en informeer alsjeblieft goed waar je je kindje op les wilt hebben.... Ik werk bij bijvoorbeeld bij een gemeente bad, maar er zijn natuurlijk ook verschillende verenigingen die zwemles aanbieden. Wij hebben hier in onze stad verenigingen waar ik wel om kan huilen. kinderen halen heel snel hun diploma, maar vervolgens kunnen ze nog niet goed genoeg zwemmen, terwijl ze wel in het bezit zijn van hun A. Kijk ook hoe ze het leren, van ondiep naar diep? (de beste manier) of worden ze gelijk "letterlijk" in het diepe gegooid al dan niet met bandjes, vleugeltjes, 3 kurkjes etc.... hihi voor vragen roep je maar!
Hier is het zo goedkoop omdat Milan bij een vereniging zwemt, dat scheelt gewoon. Ze huren het bad een uur af, dus hebben verder niets met onderhoud en dat soort zaken te maken.. Wel moet je dan incasseren dat er redelijk lange wachtlijst is, maar dat is een questi van ruim van te voren opgeven..
Hier gemiddeld een jaar. Je hebt hier een 10 rittenkaart voor 30 euro. Één zwemles is 30 minuten. En het is 2 keer per week. Dus ongeveer 30 euro per maand. Ik heb hem vorig jaar op zwemles gedaan hij was toen net 4 jaar, maar dat ging voor geen meter. Hij vond het verschrikkelijk, en de zwemjuf hielp ook niet mee. Nu zit hij sinds kort er weer op, en nu gaat het perfect. Hij wilde zelf heel graag zwemmen ( veel kindjes op school waren er druk mee ).
Nou inderdaad Soepstengel, het is heel belangrijk om te kijken waar je je kind op les doet. Een vriendin van me stond gelijk met mij ingeschreven maar vond de wachtlijst te lang. Zij heeft vervolgens gekozen om ergens anders te gaan lessen. Dit was inderdaad zo'n "gooi je kind gelijk in het diepe bad" zwemles.. En hij had inderdaad snel zijn diploma's. Knap zou je zeggen, tot ze op vakantie gingen en hun zoon dus zonder bandjes het zwembad in mocht. Het eerste wat hij deed was zinken Ze moest als een razende het bad in om hem onder water vandaan te plukken.. Okay, ik zit er dan al een hele poos, maar zie wel dat de kinderen op een heel goede manier leren zwemmen.. En ze kijken heel goed per kind, ze gaan niet allemaal standaard zolang de badjes af. Milan heeft weleens 3x een badje overgedaan, maar er zitten ook kinderen bij die halverwege het ene badje al overgaan naar het volgende, omdat ze de rest overstijgen.. En dat vind ik zo goed om te zien. De kinderen zijn hier geen nummer, maar worden echt per individu bekeken en behandeld..
Als je dochtertje pas 4 is kun je beter even wachten!!! Mijn moeder is zwemonderwijzeres geweest en geeft aan dat ze dan de vaardigheid nog niet hebben om te leren zwemmen!!! Het duurt dan alleen maar heel erg lang. Pas als je kind ruim 5/ bijna 6 heeft, is het bekwaam om te leren zwemmen. Dan duurt het niet zo lang voor ze af kunnen zwemmen en dat scheelt je een heleboel zwemlessen (en dus geld!!!)
Dit klopt niet helemaal hoor vraag me dan af of hun eigen diploma's hanteren en niet de officiele abc diploma's. Het B diploma is juist meer dan alleen het gat Bij ons betalen de ouders 21 euro per maand, ene keer winnen hun een les doordat ze dan door het vallen van de maand 5 keer zwemmen en de andere keer maar bijv 3 keer. Bijzondere dagen kunnen ingehaald worden moet dan wel van te voren ingeschreven worden. Vaak geven zwemscholen de indicatie 1 jaar voor A maar vaak is dit niet altijd haalbaar.... Jammer dat er dan wel altijd ouders zijn die dit op ons zwemonderwijzers afreageren Ik ben zelf zwemonderwijzer
Wat vind jij als juf de beste leeftijd?? Stel...ik wacht totdat mijn kind zes is ipv 4,5 / 5....gaat het dan nog sneller of maakt dat niet zoveel uit?
Hier kost zwemles 35 per kwartaal en je hebt 5 badjes en dan het diepe.. Het duurt ongeveer 1 jaar tot 1.5 jaar voordat je a hebt..
Oudste binnen 9 maand A diploma met 1 uur per week zwemmen. Jongste dochter 1,5 jaar erover gedaan. Tja valt niet veel over te zeggen dus.. B diploma op school gehaald in groep 4. C diploma wat mij betreft grootste onzin...nooit gehaald dus.
Wij betalen 48 euro per maand en ze zeggen gemiddeld 14 maanden tot a diploma. Ze mogen hier pas met 4,5 jaar beginnen
dat is wel heel erg kwalijk, ze horen dan gewoon goed te kunnen zwemmen AL ben ik wel van mening dat je je kinderen onder 8 ongeveer nog steeds onder toezicht hoort te houden met zwemmen (dus samen zwemmen en steeds kijkend)
Hier begint ons zoontje in februari met zwemles. Hij is dan 4 jaar en 2 maand. Hij heeft altijd al gezommen eerst babyzwemmen en daarna peuterzwemmen, ik hoop dat dit zijn vruchten afgaat werpen met zwemles. De kosten bij ons 16 lessen voor 64 euro, je hebt dan 2x per week 30 minuten les.
Bij ons kun je kiezen tussen reguliere zwemles voor het A-diploma of Easyswim. Bij de eerste betaal je per maand en dat is 42 Euro geloof ik en daarna nog los kosten voor afzwemmen. Bij de Easyswimmethode betaal je een pakketprijs van +/- 525 Euro, incl. afzwemmen, zwempakje, eventuele bijlessen en ongeacht het aantal lessen wat je kind nodig heeft. Wij hadden voor Easyswim gekozen en ze heeft 10 maanden ongeveer gedaan over haar A-diploma. Ze zwemmen af met de reguliere A-lessers, dezelfde eisen. Paar verschillen nog met Easyswim, ze lessen met 1 zwemjuf op 6 kinderen, bij de reguliere lessen hebben ze 1 juf en groepen van gemiddeld 12 kinderen, vaak nog meer. Oh ja, je krijgt 1 x een uur les in de week.
zal zeker schelen qua watervrees maar zwemmen gaat ook om kracht en motoriek maar ook energiepeil (at naast basisschool flink afneemt vaak) dus hoeft niet zoveel te betekenen, van wat ik zie op onze les, de 4 jarige zijn echt een stuk langzamer al vinden ze het keileuk...