hoeveel?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BoBam, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Gisteren moest ik naar de dokter enhad me moeder even op ven gepast, voor de zekerheid had ik al wat afgekolfd. Hij hadnog nooit eerder de fles gehad maar hij heeft hem helemaal leeg gedronken!
    Maar hoeveel moet hij eigenlijks hebben als je het in een fles doet?
    Want ik heb geen idee wat hij binnenkrijgt als ik bv geef. Hij is wel een flinke drinker!

2. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Dat is voor elk kind anders. Elke BV van een moeder is ook anders. Hoeveel heeft ie gehad? Gewoon een flinke fles aanbieden, ze laten het vanzelf staan! Alhoewel hier ging het ook altijd helemaal op ;)

Ik weet niet meer hoeveel onze spruit kreeg met die leeftijd 90 a 120 ml ofzo? Sorry kan je nier verder helpen dus...

3. BoBam

BoBam Niet meer actief

oke gisteren had hij 100 uit de fles gedronken en toen ik thuis kwam wou hij nog aan de borst!

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Met de fles drinken ze sneller en lijkt het alsof we steeds meer willen. Gewwon zo'n 100/120 ml aan bieden eerst. Hij is nog maar klein.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd wat Nynke zegt. Als ze uit een flesje drinken drinken ze vaak meer. Omdat een flesje geen signalen af geeft zoa je borst dat doet! Aan de borst is het eers langzaam, dan wat sneller wat meer melk, en dan word het weer langzamer -> dan weet het kindje dus dat het einde in zicht is en er bijna gestopt kan/moet worden met drinken. Een flesje heeft dat niet zoals je zelf snapt, dat is gewoon het speentje waar melk uit komt en that's it!

Maar de hoeveelheid, want daar ging het over! Ik zit weer een heel verhaal te vertellen waar je niks mee wil! Er is een rekensommetje wat je misschien kan gebruiken. Gewicht kindje x 150cc = totaal cc per dag. Dan dat totaal per dag : aantal voedingen = aantal cc per dag.

Dus met een kindje van 5.5 kilo die 8 voedingen op een dag heeft kom je op:
    5.5 x 150cc = 825cc per dag.
    825cc per dag : 8 = 103.125
    Dus zou je op ong 100cc per flesje zitten.

(rekensommetje is slechts een richtlijn hoor)

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina