Hoeveel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Chamaro, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    #1 Chamaro, 29 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2009
    Hoeveel cc melk krijgt/kreeg jullie kindje met 2 maanden?
    Die van mij krijgt nu 150cc..
    Is dit teveel of te weinig? ze weegt 5630gr..

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ligt er aan hoe vaak ze krijgen en gemiddeld z'n 150cc per kilo.

ik ben begonnen met bv en mijn zoontje was toen erg gulzig. na het overstappen op de fles wilde hij nog steeds er veel drinken maar bij flesvoeding is er dus een max. hij is toen begonnen met 8x 90cc. daarna 7x 120 en nu sinds 1 week 6x150 meestal slaat hij een voeding over maar verder blijft hij om de 3 uur komen. hij heeft ook voeding voor hongerige babys anders zou hij nog vaker komen om te eten. als hij snachts toch wakker wordt kan ik hem max 90cc geven en dan heeft hij de max bereikt

dus met 2 maanden was het 7x120
    nu 6x150

hij woog bij zijn geboorte 2740gr en met 2 maanden was dat precies 5500gr. denk dat hij nu op de 6,5 kilo zit

3. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Gisteren was ik bij het consultatiebureau en had ik deze vraag ook. Daar deden ze een rekensommetje het gewicht in kg x 150 ml = het aantal ml dat een kindje over de dag mag, dit deelde ze weer door het aantal voedingen. Dus bij jullie zou het zijn:

5,6 x 150 ml = 840 ml en dat delen over 6 voedingen is 140 ml per voeding. (5 voedingen 170 ml)

maar ik zou denken kijk naar je kindje. Drinkt ze fles helemaal leeg? spuugt ze niet na een voeding? heeft ze weinig last van krampjes. Als dat allemaal zo is gaat het volgens mij goed. Het meest belangrijke is dat je dochter tevreden is!!!!
    En anders bel je het consultatiebureau toch, daar zijn ze voor. Al is het maar voor de zekerheid.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij is dat goed hoor! Je merkt vanzelf wel als de tijd tuusen de voedingen korter wordt hij meer nodig heeft! Zolang je kindje goede plasluiers heeft, alert en tevreden is, krijgt hij voldoende.

5. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @hanna
    Mijn dochter krijgt nu AR voeding..Omdat ze reflux heeft..
    Dus dat is ingedikt voedsel en 150 cc drinkt ze op en ze is dan tevreden en spuugt niet..
    Dus dan mag ze 170cc, want ze krijgt 5 voedingen per dag..
    Zal de volgende voeding gelijk proberen om 170cc te geven..Kijken hoeveel ze opdrinkt ;)

Hahah had nog nooit gehoord van dat sommetje! dank je wel :p

Deel Deze Pagina