Bereiding fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Puppy78, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik ben bezig met het afbouwen van bv, en heb wat vragen over het klaarmaken van de flesvoeding. Moet dit nu met gekookt, afgekoeld water, kan het ook met warm water uit de kraan, of evt. kokend water mengen met koud water? Ik heb echt geen idee :D!

2. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat op zo een pak met gekookt water en afkoelen maar dat hoeft tegenwoordig niet meer dus kun je gewoon kraanwater even opwarmen in de magnetron.
    Bij mijn magnetron was het 5 sec op 30 cc.
    Warm water uit de kraan weet ik niet.
    Heb weleens als ik zelf een thee maakte beetje kokend water in een flesje gedaan en de rest koud water totdat het drinkwarm was : D

De kraamverzorgster zei toendertijd tegen mij dat als je gekookt water laat afkoelen er meer bacterie bij komen ofzo en vandaar dat je dat niet meer hoeft te doen.

Succes

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De meningen verschillen.

Wij hebben altijd koud kraanwater gebruikt, en dat opgewarmt in de magnetron.

Even die dingen op een rijtje:
    koud kraanwater: in nederland komt schoon water uit de kraan en prima te gebruiken. Mits je leidingen goed zijn. In oude huizen zitten nog wel eens loodleidingen en dat is niet zo gezond.
    Bronwater: Handig als je dus loden leidingen hebt. Let er wel op dat er niet teveel mineralen inzit. Ik geloof dat bar-le-duc beter is dan spa.
    gekookt afgekoelt water: het kan, maar in principe is het nederlandse water schoon genoeg voor een kleine baby om te drinken. Dus dat is niet nodig.
    warm kraanwater: dat hoor je tegenwoordig vaker, maar zelf vind ik lauw water ook niet te drinken. Koffie/thee zet ik ook met koud water. Omdat er toch wat dingetjes van de binnenkant van de waterleiding mee kunnen komen. Sowieso is het bij een boiler af te raden, omdat het water daar soms een poosje in stil staat, terwijl het warm is..

Opwarmen deden wij dus in de magnetron. Andere doen het in een flessenwarmer ivm krampjes. Het helpt soms.
    Dat mengen van warm en koud water is nogal gedoe. En eigenlijk niet nodig. Dat is meer voor onderweg (thermosfles gekookt water en een flesje koud bronwater, en dan ter plekke mengen tot goede temp)

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Idd koud kraanwater opwarmen in de magnetron. En voor onderweg een thermoskan gekookt heet water mee en een flesje koud water en dat mengen tot de goede temperatuur.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Bedankt voor zover! hoe lang moet het dan in de magnetron? Is het dan gelijk op de juiste temp of moet het dan nog afkoelen?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon tot de goede temp. Afkoelen hoeft niet (tenzij je per ongeluk de fles te lang in de magnetron hebt gezet ;) )

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    We hebben thermostaatkranen, dus in principe kunnen we het kraanwater ook op de juiste temperatuur "tappen". Ik zit een beetje met nachtvoedingen, als je dan twee trappen af en weer op moet om even een flesje in de magnetron te doen.. lijkt me niet handig! Of toch een flessenwarmer op zijn slaapkamer (of een magnetron haha!)?

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Flessenwarmer hadden we wel, maar dat duurt best nog lang, zeker als de flessen groter worden.

Wij ging 's nachts trouwens met de kleine naar beneden. Mijn zoontje werd brullend wakker van de honger, en was pas weer stil als hij de fles te pakken had. Dus we ging om de beurt zodat de ander kon doorslapen.
    In het begin was het met 2 nachtflesjes dus elk een fles, later met 1 nachtfles deden we dat om de nacht.

Dus voor ons was het naar beneden gaan juist een uitkomst voor de ander..

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Toch nog even een vraagje.. Wat maakt het uit of je warm water direct uit de kraan gebruikt en er een voeding mee maakt of dat je koud water in een flesje doet en dat vervolgens opwarmt in de magnetron? :( Doet de magnetron iets speciaals met het water?

@deepfreeze: ik heb nu een thermosflesje gekocht, die vul ik 's avonds met gekookt water en zet die vast boven, hoef ik niet naar de keuken :).

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Dat heeft te maken met het kwaliteit van het water.

Mag ik warm kraanwater drinken?
    Nee, dat kan je beter niet doen. Want verwarmd water kan extra (en soms zelfs teveel) metalen bevatten. Het waterbedrijf kan alleen de kwaliteit van koud leidingwater garanderen. Natuurlijk mag je wel warm water drinken, dat eerst is gekookt. Thee of afgekoeld water zijn dus geen enkel probleem.

Wij maakte ook gebruik van een thermosflesje als we weggingen of als we bij m'n ouders sliepen (zelf hebben we een flat ;) ) . Verder gebruikte wij de waterkoker en dit brachten wij op temperatuur met koud kraanwater.

11. Wij hebben geen fleswarmer en de magnetron gebruiken wij ook niet (meer). We doen koud kraanwater in de waterkoker, warmen dat een paar seconden op (10 a 15) en dan in de fles en klaar is kees. Dan heb je ook de microgolven niet die voor krampjes zouden kunnen zorgen. En sneller dan de flessenwarmer :)

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wij hebben een boiler in de keuken en gebruiken daarom een flessenverwarmer (ivm bacterien die in de boiler kunnen zitten). Ik heb er een van Avent, flessen zijn binnen een minuutje warm.

Misschien heb je hier nog wat aan:
    Drink het koud - Kennis van kraanwater

Verswater is ... - Vragen over water en gezondheid

13. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juli2009.
    Ik dacht al zoiets maar wist het niet zeker.
    Mijn vriendin geeft vaak gewoon melk al gelijk met warm water.
    Ik ga die link van jou haar even toesturen.

Thanks

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik maar heel moeilijk doen...en dacht nog: hoe doen ze dat toch?!

Ik kookte eerst het water in de waterkoker en dan heel langggg wachten tot het eindelijk op temperatuur was.. Deed dan dat afgekoelde gekookte water in haar flesje.

Vanaf nu doe ik een beetje kokend water in haar flesje en daarna giet ik er koude bar-le-duc bij.
    Tadaaaa...veel sneller!
    En is mijn baby tenminste niet meer zo gestressed, ze moet zo lang wachten op haar flesje elke keer.

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De benodigde hoeveelheid koud kraanwater in de fles, in de magnetron poeder erbij, klaar, binnen een halve minuut is hier een flesje klaar.

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het flesje maak ik klaar met een gedeelte gekookt water en dan koud kraanwater erbij. De magnetron werkt met stralingen. Dat vind ik voor mezelf niet zo erg, maar voor zo'n kleintje lijkt me dat niet goed.
    's Nachtes nam ik een verdeelbakje met voeding mee. Had water in een flesje en zette het in de flessenwarmer. Als ik Thijs dan had verschoond was het flesje op de goede temperatuur.

Deel Deze Pagina