Hi, Ik heb een vraagje over mijn zoontje van 6 weken. Ik vermoed dat hij toch een allergische reactie aan het opbouwen is, maar weet het niet zeker. Even een korte uitleg. Vanaf zijn geboorte (moeilijke start) heb ik geprobeerd borstvoeding te geven. Duuk en ik lagen echter de eerste dagen in het ziekenhuis en het was heel belangrijk dat hij bijgevoed werd dus kreeg hij Friso HA en bij. Hier reageerde hij prima op. Was na elke fles dik tevreden, sliep veel en knapte na zijn moeilijke start heel snel en goed op. Thuis heb ik de voeding van Friso HA doorgezet en ben eigelijk vrij snel over gegaan op de Jumbo Total Care (ook HA). Duuk was toen 2 week. Hier reageerde hij ook prima op, dus waarom niet! Vanaf ongeveer 3 week kreeg hij af en toe last van krampjes, ik heb toen Cinababy gehaald en dat hielp. De krampjes waren aanzienlijk verminderd. Vanaf ongeveer 4 weken kwamen de krampjes terug, vooral na de fles van ± 20:00 uur was het feest. Cinababy hielp overdag prima, maar was voor deze krampjes niet sterk genoeg. Daarnaast begon hij ook op een heel erg te spugen! Met grote golven kwam de voeding terug. Dus... nutriton toevoegen... je probeert van alles... Weer ging het even ietsje beter... maar het spugen en de krampjes (vooral 's avonds) bleven aanhouden. Ook nog infacol gehaald... krampjes ietsje minder maar nog steeds heel hard huilen. Daarbij heeft hij de laatste week bultjes in zijn gezicht gekregen, is zijn poep hard of juist enorme diaree (kan ook van nutriton komen, ben ik me bewust van). Vanavond was het toppunt. Om 21:00 uur zijn fles, daarna spugen, niet slapen en veel huilen/krampjes. Om 23:00 uur weer eten (geen hele fles gegeven...maar als je alles uitspuugt, heb je al gauw weer honger natuurlijk...) Lag hij lekker tegen mij aan de suffen, weer een hele golf er uit. En tussendoor alleen maar huilen. En om 2 uur weeeer fles gegeven en toen is hij na een paar enorme schreeuwen (heel erg kramp) in slaap gevallen. Een babytje van 6 week die van 21 tot 2 wakker is en veel huilt... das toch niet goed!!! Verder: Duuk zijn oma, vader en halfbroertje (allemaal uit de zelfde lijn) hebben alle drie koemelkallergie... dus het zou niet heel verwonderlijk zijn als hij het ook heeft. En op zich is het natuurlijk logisch dat zijn klachten niet extreem zijn omdat hij H.A. voeding krijgt inplaats van normale voeding. En ik weet dat een allergische reactie zich op kan bouwen en daar lijkt dit wel verdacht veel op... Mijn huisarts is op de hoogte van de grote kans op allergie bij Duuk. Is het raadzaam morgen een bus Pepti te halen en het gewoon te proberen??? De allergische reactie van Duuks halfbroer was alleen maar heel erg krampjes en huilen. Verder niet spugen oid. Dus vandaar dat ik het toch even afvraag.
Hoi! Wat vervelend dat je zoontje steeds meer klachten krijgt. Het lijkt me, zeker gezien de allergische aanleg in je gezin, zeker raadzaam om hierover de huisarts te bellen. Het is beter om hier snel bij te zijn als je toch het vermoeden hebt. Hij kan je Frisopep adviseren, dit is een voeding om koemelkeiwitallergie te behandelen en komt voor vergoeding in aanmerking. Vaak moet je deze voeding een week of 4 uitproberen, wanneer de klachten verdwijnen en weer terugkomen na provoceren met standaard voeding dan is er sprake van een bewezen koemelkeiwitallergie en wordt de voeding vergoedt. Hopelijk gaat het snel beter met Duuk! Groetjes Linda