Hoeveel melk baby 4,5 maand?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by FEE88, Jun 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Mijn dochter is nu 4,5 maand en krijgt fruit en groentenhapjes waar ze lekker van eet. Ik vroeg me af hoeveel melk ze per dag binnen moet krijgen. Verder had ik nog een vraag mijn dochter krijgt kruidvat comfort 1 en ik had het er met mijn man over zit daar gewone koemelk in want op de verpakking staat magere melk... Betekend dit dat ze ook al af en toe bijv. wat yoghurt mag proberen?

Bedankt
    Groetjes FEE88.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    De hoeveelheid voeding die je dochtertje per dag nodig heeft, is afhankelijk van haar gewicht. Op de verpakking van de voeding staat de hoeveelheid aangegeven, met een maximum van 1 liter zuigelingenvoeding per dag. Zuigelingenvoeding is inderdaad gemaakt op basis van koemelk. Deze koemelk is zo aangepast dat het geschikt is voor baby's tot 6 maanden en lijkt qua samenstelling niet op yoghurt. Vanaf de leeftijd van 7 maanden kun je jou dochtertje yoghurt geven.

Groetjes Petra.

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Bedankt :), ze weegt inmiddels al 7,5 kilo en op de verpakking staat dat vanaf 6 kilo 4 flessen van 180+6 gegeven mag worden. Mijn vraag was meer of er een speciefiek getal bestaat omdat ik niet altijd uitkom met het aantal flessen etc. Ze drinkt nu 's ochtends een fles van 210+7, 210+7 en pap, 180+6 maar daar drinkt ze niet alles van op en 's avonds voor het slapen gaan krijgt ze 180+6 aangeboden maar drinkt ze meestal 150...

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Je kunt de hoeveelheid voeding die je kindje mag hebben over 4 of 5 voedingen verdelen. 4 x 200 ml, 4 x 235 ml of 5 x 200 ml, is allemaal prima. Als je uiteindelijk maar niet boven 1 liter uitkomt.
    Groetjes Angelique

Share This Page