hallo effe een vraagje, mun dochtertje zal nu zo.n 3800/4000 gram bij 4 weken wegen denk ik moet mrge naar cb. We doen nu al dik 1,5 week 120/4 geven maar ze blijft op 7 flessen uitkomen, de ene keer komt ze om de drie uur en dan om de 4 uur, soms zit er tussen de fles van 18.00/19.00 ook wel eens 5 uur tussen krijg er dan niks in slaapt dan als een blok. ze drinkt nu eigenlijk sinds een paar dagen de fles pas op, daarbij moet ik zeggen ze is heel onrustig tijdens de flessen kan niet snel genoeg gaan, maar ik moet echt een paar keer stoppen want anders komt het er bij boeren weer even hard eruit. waardoor ze dus weer onrusitg wordt, ik kan niet zeggen dat het spugen zuur ruikt dus of het komt door teveel geven (dit is gekomen na het ophogen van de fles) of te gulzig of reflux ik weet t niet. of zou ze forte moeten krijgen? ( ze krijgt nu ha ivm allerlei allergien mijn man en dochter) Normaal moet bij ophogen toch een fles vervallen, maar ik krijg hem er niet af, ze komt een keer snachts dit is dan de 7e fles meestal rond half drie, ik heb al proberen minder te geven op 90/3 te blijven maar vanacht heb ik bij moeten maken had niet genoeg en wou absoluut niet slapen bleef onrustig totdat ik 30 bijgemaakt had. Dus wat moet ik doen? ik weet het niet, want ze krijgt nu teveel binnen, maar lukt gewoonweg niet om een fles eraf te krijgen.
als je kindje die 7 flessen nodig heeft lekker geven zeg ik dan mijn dochter kreeg ook 7 flessen van 120/4 tot 8 weken, ik kreeg die fles er ook niet vanaf, bij het cb vonden ze het wat veel maar trok ik me niks van aan, toen ben ik gaan ophogen naar 150/5 en heeft ze nog een week op 6 flessen gezeten en toen naar 5, het ging allemaal eigenlijk vanzelf, en tegen het spugen kan je eventueel nutriton door de voeding doen.
Nou hier is ze bijna ook 4 weken straks en zit ook nog om de 3 uur..heel soms snachts om de 4 uur en dan 90cc... meer krijgt ze gewoon niet op....
Je kan beginnen met nutriton ( johannesbroodpitmeel ) door de fles te doen. Door de nutriton wordt de voeding dikker waardoor ze langer over de fles doet en helpt tegen het spugen. Succes!
ik vind het op zich niet erg dat t 7 flessen zijn maar ze heeft niet meer genoeg aan 90 cc, en daar zit ik een beetje mee, nu krijgt ze gewoon te veel binnen, en moet ze zelf een fles laten vallen en dat doet ze niet. straks maar eens horen wat ze op cb zeggen
hoelang doet ze over een fles? Hier was ons meisje zo gulzig dat ze haar fles binnen 10minuten op had en daardoor niet verzadigd was. Ze moeten 15-20min over een fles doen. Toen we nutriton zijn gaan toevoegen, deed ze er langer over en was ze ook meer voldaan. We hadden dus niet de hele tijd een huilend kind van de honger. Ook hadden we een andere speen gebruikt (een dental speen) zodat ze nog meer moeite moet doen.