Krijgt ze te veel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Linn84, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik raak een beetje verward door de adviezen van ons cb en vraag me af of ons meisje nu niet te weinig te drinken krijgt.
    De vorige keer bij het cb kreeg ik al op m'n kop dat ik teveel voeding gaf. Ze woog toen 4100 gram en kreeg toen (net als nu) 5 x 120+4. De richtlijn is volgens het cb maximaal 150 cc per kg per dag.
    Als ik echter de richtlijnen op de verpakking volg zou ik nu 5 x 150+5 moeten gaan geven. Ze weegt ongeveer 4500 a 5000 gram. Dan zou ik haar dus nog meer "teveel" gaan geven dan dat ik al deed.
    Ik begin de laatste dagen aan haar te merken dat ze sneller komt voor de volgende voeding, wat voor mij dus een teken is om haar inderdaad meer te gaan geven.

Nou ben ik niet iemand die klakkeloos alle adviezen van het cb opvolgt, maar ik heb er ook geen zin in om steeds commentaar te krijgen op mijn keuzes.

Wat vinden jullie?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Ik kan mij voorstellen dat het niet fijn is om verschillende adviezen te krijgen. Zoals je al doet is het goed om naar je kindje te kijken. Kindjes kunnen vaak zelf heel goed aangeven wat ze wel/niet willen hebben. Daarbij kun je zelf in de gaten houden of dit per 24 uur niet te veel/te weinig is. Voor nu zou je kindje qua leeftijd/gewicht 5 x 150 ml/5 schepjes mogen hebben. Ik kan mij voorstellen dat 5 x 120 ml/4 schepjes op dit moment niet meer voldoende is. Verder is het goed om het drinktempo in de gaten te houden. Dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo is 15-20 minuten.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina