Goedemiddag Heidi Ik heb even een vraag over afgekolfde melk geven: mijn zoontje weeg nu 4130 gram (in 13 dagen van 3520 naar 4130) en ik wil hem straks af en toe een flesje afgekolfde melk geven als ik zelf niet aanwezig ben. Volgens mij is de formule 4130 x 150 ml : aantal voedingen. Nu ben ik wat zoekende: ik zou dan rond de 70 cc per voeding uit komen (gemiddeld heeft hij namelijk 9 voedingen, soms een dag 10 soms een dag 8) Is echter 150 ml niet te laag om vanuit te gaan? Kan ik beter van 200 uitgaan? Ik wil natuurlijk niet te weinig achterlaten... Alvast hartelijk dank! Groet,
Hoi Heidi Ik wil graag nog een veaag toevoegen: mijn zoontje clustert savonds heel erg. Je zou denken dat hij dat doet om snachts een ruk te maken maar nee: hij komt na 4 weken kog steeds om de twee uur en ik zit nog op zon 9 a 10 voedingen per 24 uur. Ik zie er nog niet iets van regelmaat in? Is dat erg? Ik vind het zelf niet zon probleem al begin ik wel erg moe te worden van die korte slaapjes in de nacht..
Hoi Heidi Ik wil graag nog een veaag toevoegen: mijn zoontje clustert savonds heel erg. Je zou denken dat hij dat doet om snachts een ruk te maken maar nee: hij komt na 4 weken kog steeds om de twee uur en ik zit nog op zon 9 a 10 voedingen per 24 uur. Ik zie er nog niet iets van regelmaat in? Is dat erg? Ik vind het zelf niet zon probleem al begin ik wel erg moe te worden van die korte slaapjes in de nacht.. Alvast bedankt!
Hoi, Je eerste vraag: klopt, al doe je niet 4130 x 150 maar het aantal kilo's (je kindje weegt hoop ik niet vierduizend kilo haha) dus 4.1 x 150 Dan: clusteren is heel normaal. De meeste kindjes doen dit tot een week of 10-12. Dit is normaal gedrag. Je kindje zit ook nog in de periode waar jullie vraag en aanbod op elkaar afstemmen: dit duurt zo'n 6 weken. Soms langer als je erg ruim produceert. Laat je kindje maar aangeven wat het nodig heeft. Moet het wel effectief zijn voeding tot zich kunnen nemen, niet twee slokken, slapen en over een uur hetzelfde herhalen natuurlijk dan ben je de hele dag aan het voeden. Maar gezien het gewicht van je kindje, zal dat wel los lopen! Succes verder!