Ik hoop op tips of ervaringen van andere moeders, want ik begrijp er niets meer van. Ons zoontje van nu 8 weken is vanaf het begin al een behoorlijke spuger geweest. Na 4 weken ben ik de borstvoeding gaan kolven en in een fles gaan geven omdat ik dacht dat hij het gewoon te snel en te veel binnen kreeg. Dit bleek niet het geval, want hij bleef ook nu spugen. Toen maar in gaan dikken met jbpm. Overigens met 6 weken ook over gegaan op flesvoeding. De eerste 2/3 weken met jbpm werd het spugen aanzienlijk minder. Maar sinds anderhalve week spuugt hij weer enorm veel! Hoe is dit mogelijk? Ook tot 2 uur na de voeding is hij aan het spugen. Onze dochter was geen spuger, maar als ze spuugde dan waren het ook vaak vlokken. Echt verteerde melk zeg maar. Bij ons zoontje loopt de niet verteerde melk er na 2 uur weer uit. Heb zelf al gedacht aan reflux. Hij slaapt overdag erg slecht. Max 40 minuten per keer. Maar refluxbaby's krijsen het toch de hele dag uit? Dat doet ons zoontje niet. Hopelijk heeft er iemand tips of ervaringen?
Reflux uit zich per kind verschillend. Het ene kindje blijft vrolijk en heeft geen pijn als het spuugt of erna en de andere wel. Die huilt dan ook veel meer. Spugen is het kenmerk van (gewone) reflux. Hoe groter de fles hoe meer druk op de maag en dus meer spugen. Het is dus beter om vaker een kleiner flesje te geven dan grote flesjes. Zolang hij er geen last van heeft kun je de leefregels betreft reflux opvolgen en verder zo laten. Zodra hij echt last krijgt kun je langs de ha voor maagzuurremmers.
ik gaf mijn zoontje(van 4 weken) vorige week ook jbpm maar kreeg enorme waterdiaree en bleef honger houden toen advies van me moeder opgevolgd en rijstebloem in bij de voeding gedaan dikt het ook van in geen hongerige spugende baby meer over het slapen mijn zoontje slaapt ook 40-60 minuten en is dan even wakker schijnt een normaal patroon te zijn voor een baby
Nutriton kan als bijwerking hebben; krampen, diarree of verstopping. Pure jbpm heeft dit doorgaans niet (tammi, heet het nu) Rijstebloem is echt niet aan te raden! Ten eerste is het bijvoeding (!) en dat mag op zijn vroegst pas met 4 maanden! (En 'vroeger' deed men dit misschien ook, maar studies hebben uitgewezen dat het slecht is.) Ten tweede; rijstebloem dikt in buiten de maag, maar in de maag wordt het weer vloeibaar. Een baby heeft een slaapcyclus van circa 45 minuten.