bestek voor zelfstandig eten

Discussie in 'Voeding' gestart door patty73, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Mijn zoontje van 1 jaar eet zijn brood van een plastic vorkje van de ikea. Ik leg de vork voor hem neer en dan pakt hij de vork zelf en eet zn brood op.
    We willen nu gaan oefenen met hetzelf leren eten, dus aanprikken en naar de mond brengen ( geen idee overigens hoe je dit het beste kunt oefenen, om over het zelf eten van een lepel al helemaal niet te hebben, dus ook hierin zijn tips welkom!)
    Maar goed, mijn vraag is dus welk plastic bestek gebruiken jullie en ben je er wel of niet tevreden over? en gebruik je gekromd bestek dat makkelijker naar de mond gebracht kan worden of gewoon recht toe recht aan?
    Ben benieuwd naar de reacties!

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik heb ook zo'n plastic gekromd setje. Dat vind ik niet zo werken voor het prikken van brood. Een vorkje uit kinderbestekje vind ik weer wat groot voor begin, dus toen een gebaksvorkje gebruikt. Ik prik, hij hapt het er af. Nu inmiddels eet hij met 18 mnd van zo'n kinderbestekje. Lepel en vork. Mes uiteraard nog niet.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gebruiken geen plastic bestek en geen gekromd bestek. Wij gebruiken bestek van de hema, plastic hand vat, metalen onderkant. Hier gebruikt vanaf het aller eerste hapje, gewoon op het vorkje geprikt en laten happen. Met ong 10 maanden zijn ze dit zelf gaan doen met een broodje en met de groenten, gewoon met die vorkjes. En ja het bevalt hier dus prima :D!

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Zo'n setje van de HEMA hebben wij ook en gebruiken we ook regelmatig. Gaat heel goed en is niet zo duur in aanschaf.

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Kunnen de kids zich niet lelijk prikken met ijzer bestek??? Hier gebruiken we namelijk ook zo'n gekromd plastic vorkje, maar of het nu zo'n succes is....;)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm, nou nee, dat is echt werkelijk nog nooit gebeurd. Ze stoppen het vorkje echt niet ver in de mond, gewoon op het eten eraf te happen en verder niet, dus in de mond kunnen ze zich sowieso niet prikken. En naast de mond, daar prikken ze zich ook nooit, ze weten prima waar de mond is en al zitten ze er een keertje naast het gaan niet met 10km/h dus als ze langs de mond gaan raken ze daar echt niet gewond van oid.

En daarbij moet ik zeggen dat die vorkjes echt niet zo scherp zijn ofzo hoor :D!
    Deze heb ik het over ->
    Bekijk bijlage 45275

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, kan me niet voorstellen dat dat met metalen kinderbestek kan. En met een plastic vork kun je toch niet prikken?
    Hie rnooit van dat gekromde spul gebruikt, lijkt me alleen maar een lastige omweg, je leert ze iets aan dat ze weer moeten afleren.

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nou, dan ga ik ook eens op zoek naar dit bestek! Hema of Ikea toch?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.944
    113
    Hier wel gekromde lepeltjes, erg makkelijk vond mijn zoontje die. Verder heb ik brood gewoon altijd met de handjes laten eten, doe ik zelf ook altijd.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  11. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0