Hoeveelheid borstvoeding in fles en vieze navel op dag 8!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mama Larissa, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #1 Mama Larissa, 29 jun 2011
    Laatst bewerkt: 29 jun 2011
    Beste kraamdeskundige

Mijn dochter Kyara drinkt 1 a 2x per dag direct uit met borst (met tepelhoedje) en de overige voedingen krijgt ze gekolfde melk per fles (ivm gevoelige tepels). Als ze het uit de fles drinkt, kan ik natuurlijk precies zien hoeveel ze binnen krijgt. Nu is mijn vraag, moet ik haar voeding elke dag verhogen tot 100cc per keer op dag 10? Tot nu toe deed ik dat wel en zou ze dus vandaag 80cc per keer moeten drinken, 7x in 24 uur. Nu was haar fles van 8.30 uur maar voor de helft leeg (dus 45cc). Ze heeft echter vanacht wel een uur effectief uit 3 borsten gedronken (rechts, links en weer rechts). Ik weet dan natuurlijk niet hoeveel ze daar uit heeft gehaald, maar de melk liep over haar gezichtje en het tepelhoedje zat vol (+ mijn andere borst lekte flink!). Het kan dus best zijn dat ze toen misschien wel meer dan 80cc uit mijn borst heeft gehaald en daarom nu minder wilde, maar het blijft lastig... Ik hou sowieso wel de plasluiers in de gaten en die zijn er bijna elke verschoning en ook flink vol.

Verder is haar navelklemmetje er nog niet vanaf gevallen en begon het net na vertrek van de kraamzorg vies te worden (zul je net zien...) Ik maak de huid rondom de navel elke verschoning schoon met een luierdoekje en het strengetje zelf stip ik aan met een wattenstaafje met alcohol om het te laten indrogen. Wel zit het klemmetje erg dicht tegen haar lijfje en broeit het daardoor wat makkelijker voor mijn gevoel. Kan ik behalve de alcohol nog iets anders doen om het proces van indrogen en afvallen te versnellen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes,
    Caitlin

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je dochter genoeg plasluiers heeft en tevreden is, is het prima. Dan mag je aannemen dat ze groeit en dus genoeg binnen krijgt. Bied haar 80 aan en kijk maar wat ze er mee doet. Hoe komt het dat je gevoelige tepels hebt?

Het naveltje boven de luier uit laten is ook wel effectief. Het komt wel goed hoor!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina