Hoeveelheid borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lorena86, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Goedemorgen.

Onze dochter is 29 oktober geboren en krijgt borstvoeding. Omdat ze momenteel niet goed uit de borst kan drinken ben ik in overleg met verloskundige alles aan het kolven en met de fles aan het geven.

Als richtlijn kon ik volgens hun aanhouden 150ml x gewicht onze dochter en dan delen Door het aantal voedingen. Nu krijgt ze dus meestal 50 a 60 cc per keer binnen. Maar naar mijn weten is borstvoeding op verzoek en zou dit toch soms ook meer mogen zijn toch ?

Om haar toch te blijven stimuleren laat ik haar soms wanneer ze na een flesje nog blijft zoeken nog even aan de borst aanleggen waar ze dan nog kort drinkt. Maar da n twijfel ik soms of ze dan niet teveel binnen krijgt ?? ( bij de andere 2 kinderen heb ik nooit borstvoeding gegeven dus alles is nieuw voor mij op dit gebied )

Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk wel weer aan de borst gaat drinken wanneer ze hier zelf weer aan toe is. Maar dan zie ik ook niet hoeveel ze binnenkrijgt.

Kan het kwaad dat ik haar na een flesje met borstvoeding nog aanleg ? Of kan ik beter de inhoud van het flesje iets ophogen ??

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen Lorena,

Bedankt voor je vraag. Wat fijn dat je borstvoeding kan geven aan je kleine. Dit is de beste voeding voor je dochter!
    Wanneer je borstvoeding geeft voedt je inderdaad op verzoek. Als je kleine om meer voeding vraagt dan je nu geeft in een afgekolft flesje mag je zeker in gaan op haar verzoek en haar meer geven.
    De borstvoeding is afgestemd op de behoefte van je kleine. Dat is het mooie hieraan. :)

Het kan geen kwaad om haar na het flesje afgekolfde moedermelk weer aan te leggen, merk je dat ze om meer voeding blijft vragen dan kun je ook nog de hoeveelheid van het flesje moedermelk ophogen.
    Goed om te weten dat je bij vragen over het geven van borstvoeding ook altijd terecht kan bij een lactatiekundige.

Fijne dag!

Groetjes, Mariëlle - Nutricia voor jou

3. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Oke dankjewel

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid