Beste voedingsdeskundige, Onze dochter drinkt 5 x 150/5, dus 825 ml. Ze weegt 7 kg. Ze zou dus meer mogen. De 150/5 flessen gaan schoon op en ik heb ook wel eens het gevoel dat ze nog meer zou lusten! Behalve die van 22.00 want daar moeten we haar echt voor wakker maken en dan valt ze regelmatig halverwege weer in slaap. Zal ik 180/6 aanbieden en kijken hoeveel ze er van drinkt? En zou het beter zijn van 5 x 150/5 naar 4x 180/6 te gaan (omdat we haar wakker maken, zou ze blijkbaar liever slapen dan drinken?)? Ik wil niet te grote flessen geven, want ik ben bang dat ze dan weer meer last krijgt van haar reflux. Ze krijgt rond 6.30/7.00 haar eerste fles. Dan zijn we wel altijd vanaf een uur of 5 al een aantal keer heen en weer gelopen met een speentje...zielig want ze is dan nog heel moe, maar wordt toch wakker. Nu denk ik er over een schep rijstebloem te proberen om te kijken of ze dan het in 1x haalt tot 6.30. En indien ik rijstebloem toevoeg, gaat er dan minder nutriton in? Ik heb ergens gelezen dat rijstebloem in de maag weer dunner/vloeibaarder wordt dus dat het verdikkende effect dan weg is? Onze dochter heeft verborgen reflux dus de verdikking is belangrijk. En rijstebloem is natuurlijk bijvoeding. Hoe valt dit bij gevoelige darmen? Misschien toch beter te wachten tot 6 maanden?
Hoi Meijke, Je zou inderdaad over mogen naar 4 flessen van 180/6, dit wel al best snel op haar leeftijd. Maar sommige kindjes zijn er al aan toe. Het is een kwestie van proberen! Rijstebloem mag, je zou eerst eens een grotere fles kunnen proberen en daarna zo nodig een klein beetje rijstebloem toe kunnen voegen. Rijstebloem maakt de voeding ook iets dikker, dus je voegt dan iets minder nutriton toe. Als je dochtertje gevoelige darmen heeft, dan kan je ook nog even wachten. Bijvoeding is pas vanaf 6 maanden nodig. Groetjes Linda