voedingsschema 7 maanden afwijkend?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by ilonalvd, Sep 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilonalvd

ilonalvd Nieuw lid

Sep 22, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen, ik ben moeder van tessa een pracht van een actieve dochter. zij is afgelopen woensdag 7 maanden geworden en ik ben nogal onzeker over haar voedingschema. vorige week vrijdag op het cb woog ze 5885 en is zij 63.6 cm ( groei op -1.5 en gewicht onderste lijn).

haar schema is op dit moment:

6.30 180 cc water+6 scheppen friso 2+3 eetlepels bambix zonnige ontbijtpap.( hier drinkt ze +/- 150 cc van)

9.30 een vers fruit hapje ( waarvan ze ong 80 gr van eet)

10-11 slapen.

11.00 fles 180cc + 6 scheppen friso 2 ( hiervan drinkt ze tussen de 130-200cc)

sinds 2 dagen ongeveer 1 cm brood ( echt nog proberen)

13.30-15.30 slapen.
    16.00 fles 180 cc + 6 scheppen friso 2 ( hiervan drinkt ze tussen de 150-200 cc)

18.30 verse groentehap.

19.00 badje

19.15 160 cc+ 7 eetlepels avondpapje biscuit van bambix
    19.30 naar bed.

23.30 maken we haar wakker voor een fles 180 cc+ 6 scheppen friso 2 en dan slaapt ze door tot volgende ochtend.

we hebben gisteravond geprobeert de avond voeding van 23.30 weg te laten met als gevolg dat ze om 0.100 over haar toeren was en haar fles alsnog praktisch leegdronk.

ze is al aan de lage kant qua gewicht , maar krijg constant te horen dat ze zon afwijkend schema heeft. hoe kan ik dit aanpakken het consultatiebureau geeft geen raad ( of is wisselend hierin).

vandaag kreeg tessa ( omdat we in de auto zaten om 16.15 haar fles vanaf 1600 was ze heel hard aan het huilen en dronk dan ook haar fles in een teug leeg).

gaat zij zelf aangeven wat haar behoefte is ( verschuift ) of moet ik hier wel wat aan gaan veranderen?

qua ontwikkeling verder is he een alert en zeer actief meisje, lacht altijd , tijgert behoorlijk, zit nooit stil, kan nu zelf haar al optrekken tot op haar knieen, slaapt al sinds dat ze 2 1/2 maand is door.

ik hoor graag van jullie.

gr ilona

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Ilona,
    Het voedingsschema van je dochter ziet er niet afwijkend uit hoor. Tussen de 6-8 maanden is het advies om gemiddeld 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Vaak kunnen kindjes zelf heel goed aangeven wat ze wel en niet willen hebben. Belangrijkste is dat ze tevreden is.
    Het is begrijpelijk dat brood/groente/fruit nog even wennen is.
    Bij twijfel kan je altijd nog even het cb vragen.
    Groetjes Angelique

Share This Page