Hoeveelheid eten naar gewicht of leeftijd

Discussie in 'Voeding' gestart door Mmm, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Wat ik me ineens afvroeg: de geadviseerde hoeveelheden eten (en de inhoud van potjes, die ik als richtlijn neem), gaan altijd over de leeftijd in maanden. Nu is ons meisje een reusje, zou ik dan ook meer eten kunnen geven? Zou er volgens mij best ingaan. Maar hoe weet ik dan hoeveel eten we ongeveer kunnen geven? Of gewoon geven zoveel ze wil?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    het ligt eraan hoe je 'reusje'bedoelt. Als ze ook goed op gewicht is in verhouding met haar lengte, zou ik zeker niet meer geven dan wat zo'n potje aangeeft. Het lijkt mij ook een 'normale' hoeveelheid, misschien zelfs veel. Mijn kindjes aten (als ze een potje aten) het 9 vd 10 keer niet op. En vers kan je natuurlijk meer in hoeveelheid varieeren, bijv door extra groente aan te bieden.

3. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ze is heel lang (+2), haar gewicht zit net onder de +1. Dus zeker geen reusje in omvang ;).

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Zo, grote dame dan :D
    Ik weet ook niet hoe oud ze is?
    Kijk teveel is natuurlijk niet goed, maar ik weet zelf ook wel dat mijn dochter alles eet wat los en vast zit (alleen in kleinere hoeveelheden) en die weegt nu met 2 jaar 11 kilo bij een lengte van ongeveer 87 cm.
    Dus ik ben geneigd haar snel iets meer te geven als ze er om vraagt. Ook omdat ik weet dat als ze genoeg heeft ze dat ook aangeeft (en hoe ;)).
    Maar als jij het idee hebt dat ze meer nodig heeft, zou je het kunnen proberen toch?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe oud is je kindje? Dat scheelt ook natuurlijk!

Qua hoeveelheden; ik lees vaak over hoeveelheden in potjes, maar in 200 gram potjes voeding zit veel meer water als in 200 gram zelfgeprakte aardappeltjes met groenten en een stukje vlees. Dus vullen de potjes veel minder - of lepelen ze sneller naar binnen als vers eten. Met fruit net zo.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ze heeft hier altijd zelf gegeten en nog haha en bepaald dus ook zelf hoeveel ze eet.
    Boodt alleen rond 1 jaar in een 'veel-eten-fase' na 2 stuks fruit een volkoren cracker aan.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat betreft groenten kun je best meer geven als je kindje nog meer wil. Wat betreft fruit ligt de max op 3 stuks/dag (dacht ik).
    Vers vult altijd veel sneller/ meer als potjes omdat er inderdaad in potjes meer water toegevoegd zit (zowel groenten als fruit).
    Over het algemeen kunnen de meeste kindjes wel heel goed aangeven als ze genoeg hebben...

8. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, dat van water in de potjes wist ik niet! Dan laat ik die hoeveelheden maar los en kijk ik gewoon eens na hoeveel verse groente ze zelf aangeeft genoeg te hebben. Ze zal het zelf idd het beste weten, jullie hebben gelijk ;).

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tot een jaar eten sommige kids echt als bouwvakkers, na haar verjaardag is dat hier flink veranderd ( qua warm eten ) soms gingen er wel 4 boterhammen + 2 fruit + 2 bordjes avondeten in!

Deel Deze Pagina