Mijn zoontje is nu 7,5 week. hij is geboren met 34+2. hij woog vorige week bij het cb 3865 Daar zeggen ze dat hij meer mag eten dan hij nu doet. Ik zit op 100cc per keer en dat ongeveer 7 keer op een dag. Hij heeft nog geen vast ritme gevonden, dus hij krijgt eten wanneer hij honger heeft. Ik probeer nu dus iets meer te gaan geven (110 per keer), maar heb het idee dat dit niet echt van harte bij hem erin wil. Hij drinkt wel door, maar is dan erg onrustig. Komt dit omdat zijn maag de hoeveelheid niet aankan of heeft hij juist nog meer honger? zijn speen wil hij namelijk wel en daar valt hij op aan alsof hij nog niks gegeten heeft. Maar hij geeft ook meer melk terug, dus weet het niet meer.. Moet ik nu reking houden met zijn gewicht of zijn prematuurheid? Iemand een idee?
misschien even tussendoor laten boeren, dit kan wel eens opluchten. lastig als ze nog zo klein zijn, mijn zoontje is geboren met 34 weken. Je bent dan zo onzeker, maar vertrouw op je eigen gevoel. Als je kleintje het goed doet op 100ml per keer, prima toch. Langzaam aan kun je misschien wat meer proberen. Bij ons op het consultatiebureau wordt er trouwens niet terug geteld naar zijn gecorrigeerde leeftijd. Succes
Altijd lastig dat gedoe op het CB... Hier ook altijd gezeur over het eten. Kenji dronk toen ie zo jong was ook te weinig, toen ie ouder werd dronk ie weer teveel volgens hen. Op het moment drinkt ie ook minder dan ie mag. Maar als je kindje tevreden is, is het goed toch? Je moet kijken naar wat hij wil, en niet proberen te veel te luisteren naar het CB. Je eigen gevoel volgen! En hier heeft het CB volgens mij niet veel ervaring met prematuurtjes, tenminste, dat is mijn ervaring dan.
Hoi! Moeilijk te zeggen uiteraard, maar inderdaad ga op je eigen gevoel af. Wat bij mij hielp toen ik Lexie d'r voeding omhoog bracht, was van speen veranderen. Ik weet niet of dat nog een optie is misschien? Ik heb geloof ik elke speen in huis die bij de etos te krijgen is en hun huismerk is uiteindelijk de ideale speen gebleken. Nu drinkt Lexie netjes binnen de tijd haar flesje leeg en wil soms zelfs meer. Maar het gebeurt ook nog vaak genoeg dat ze de fles niet leeg drinkt... Heel verhaal met eigen ervaring, maar volgens mij moet je gewoon op je gevoel afgaan - wat ik in de eerste regel al schreef... En als je kleine genoeg aankomt, dan is er toch niks aan de hand?