hey hey lang geleden, maar weer eens een vraagje. Ons meisje eet op dit moment goed. Zowel brood als groente als fruit. Alles eigenlijk. Ze is dan ook niet mager, maar ook niet te dik. Echter vooral brood kan ze blijven eten Dat mag ze niet van mij. Ze mag maximaal 2 boterhamen en een cracker. Ik vind dat simpelweg genoeg. Ze eet ook regelmatig maar 1 boterham en een cracker, maar meestal twee. Vaak de boterhammen met "gezond" beleg. zuivelspread met komkommer. Of kipfilet. Appelstroop of kaas. De cracker eet ze bijna standaard met vlokken of pindakaas. Dat mag dan van mij en ik beleg hem dan dun. Maar ik hoor steeds vaker dat het "zielig" is dat ze niet meer mag. En ookal sta ik achter mijn eigen beslissing.... tja ik ga toch twijfelen. Zeker nu ze s'middags niet meer slaapt red ze het hiermee niet tot de avondmaaltijd. Dus ze krijgt dan rond 14.30u ongeveer nog een koekje of snoepje met sap. Vaak tussendoor nog een keer thee met of fruit of rauwkost ( ze is dol op tomaatjes, komkommer en rauwe paprika ) Maar wat vinden jullie ? Als ze er echt om vraagt ( wat ze regelmatig doet .. ) meer bij de lunch of dit als maximum aanhouden.. ??? Thanks in ieder geval voor het lezen van mijn lange verhaal
Ik zou haar liever gewoon lekker een extra boterham geven dan een snoepje met sap of een koekje eerlijk gezegd. Eet ze vanwege honger of omdat het lekker is?
Wat is je precieze reden om niet nog een boterham te geven? Ik zou gewoon die boterham doen, blijkbaar heeft ze het nodig?
Ik snap je wel. Wil ze die extra boterham ook wanneer er geen zoet op mag? Zo ja, dan zou ik 'm gewoon geven....anders is het gewoon een groot koekje. (met veel zout en we eten al erg veel zout gemiddeld genomen. Kinderen hebben verspreid over de dag energie nodig dus een tussendoortje is helemaal niet. Een volkorenkoek leent zich hier uistekend voor en ook rauwkost. Een keertje ern snoepje voor een kind van bijna 3 is ook prima. Fruit is een goeie energie gever dus tussendoor een banaantje of mandarijn werkt ook prima.
Ik zou gevoelsmatig wel gewoon een boterham geven. Honger is honger vind ik altijd. En dan inderdaad liever een boterham extra dan een koekje of een snoepje...
Ik zou gewoon eens kijken hoe het gaat met een extra boterham als ze er om vraagt, als ze 'm gewoon opeet, is dat prima, toch?
Of die boterham in de middag geven, om 14.30? Hoe geef je het brood. Echt aan tafel en rustig zitten, of voor de tv? Bij dat laatste overeten ze zich eerder. Honger is honger, dus ik zou het geloof ik ook geven. Liever brood dan zoetigheid dan..
We eten aan tafel zonder speelgoed of andere afleiding. Ik denk dat als ik haar er nog 1 geef ze er daarna nog 1 wil.. geen zoet is geen straf voor haar. Dat vind ze net zo lekker. Dus daar zal ze zeker mee accoord gaan. Ik doe het omdat ik wil voorkomen dat ze te dik wordt en omdat ik het idee heb dat ze niet zo goed haar grens kent als ze iets lekker vind ( ze is dol op brood en crackers.. ) Ik heb zojuist met haar boterhammen gegeten en ze wilde er i.d. nog een dus ik heb gezegt dat als ze nog een cracker mocht met iets gezonds. Vond ze prima. Ze heeft hem ook opgegeten maar wel erg langzaam dus volgens mij zit ze dan eigenlijk vol maar vind ze het gewoon erg lekker allemaal.. ( overigens eet ze ook gewoon goed avondeten ) Dank voor het meedenken in ieder geval !
Als je het idee hebt dat ze eigenlijk al vol zit, zou ik haar een boterham of een cracker als tussendoortje geven rond 14.30 te samen met een stuk fruit. Teveel eten is ook niet goed, dan kunnen ze die grens alleen maar meer en meer gaan verleggen.
Zou ik haar ook eerder nog een cracker of zo geven rond 14.30u of zo... Kan me niet voorstellen dat ze nog écht honger heeft na 2 boterhammen én een cracker?? Snap wel dat je er zo'n grens aan stelt...
Ben ik nu de enige die dit ook vrij veel vind? Vind zelf twee boterhammen en een cracker al veel, laat staan voor zo'n klein lichaampje.... Helaas kan ik je verder geen advies geven, mijn dochter is (nog steeds) een broodweigeraar.
Vond ik ook. Mijn oudste at ook max een boterham, vaak maar een halve. Maar de jongste blijkt een broodverslinder. Met 13 maand eet hij 2x2 boterhammen.. En dan ook nog stapels fruit en avondeten. En hij is kilo's lichter dan zijn broer. Die heeft de stofwisseling van papa geërfd