omdraaien in bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    was er al bang voor aangezien Indy erg bewegelijk is, maar nu had ik mijn moeder net aan de lijn en zij vond Indy op haar buik in haar bedje vanochtend...ze ligt al in een slaapzak maar hoe kan ik nu nog voorkomen dat ze zich gaat omdraaien? Heeft iemand tips voor mij?
     
  2. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi Miss x,

    Hier hetzelfde! Lucas viel steeds vaker in slaap op zijn zij en sinds 2 weken vind ik steeds vaker op zijn buik in zijn bedje. Ik kan hem dan niet omdraaien omdat hij dan wakker wordt. Ik ga altijd kijken als we zelf gaan slapen en ik laat hem zo maar liggen, hij wordt sowieso altijd wel een keertje wakker s'nachts en dan begint ie te mopperen omdat hij niet terug kan draaien. Dan draaien wij hem zelf om en slaapt dan vaak weer verder. Ik weet dat je bij Prénatal een safety sleeper kan kopen en kost 49 euro. Ik weet alleen niet hoelang je deze kan gebruiken. Ik heb dat ding zaterdag in mijn hand gehad, maar niet gekocht... ben nog aan het twijfelen.

    Grt Bella
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    waarom mag je kindje niet draaien in haar bedje?
    Yildis draaide (en nu nog) ook altijd op haar buik, ze kon ook weer terug draaien als ze dat wilde.
    Ze ligt fijner op haar buik dan op haar rug.
    Ik denk niet dat je er teveel zorgen over moet maken.
     
  4. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ze kan nog niet terugdraaien naar haar rug namelijk en ivm wiegendoor is het toch ook niet goed dat kindjes op hun buik slapen...
     
  5. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Bij ons was het ook zo, maar het is over gegaan toen ik haar bedje op de "matrozen" manier heb opgemaakt. Als je bij google zoekt op "matrozenbedje" kom je het vanzelf tegen. Ik doe het gewoon met een volwassenlaken. Kim slaapt nu helemaal met haar hoofd tegen de bovenkant aan en een knuffel op haar hoofd. Ook al leg ik haar wat lager neer, dan wurmt ze zich naar boven. Het draaien, onderste boven en achterstevoren is nu al weken over
    groetjes bianca
     
  6. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja hier nog eentje met hetzelfde probleem...
    wij hebben nu een lakentje over hem heen gedaan, aan beide kanten strak vastgemaakt met knuffels in de zijkanten, en zo lukt het 9 van de 10 keer wel.
    Soms rukt hij zich nog wel los.

    we hadden gister helemaal iets engs. We hadden hem in de maxi cosi gezet, zonder gordels vast gewoon op de grond, en we zien hem zo omhoogwippen, en draaien, en hij lag bijna uit zijn maxi cosi..nou dat doen we dus ook nooit meer zo zonder gordels.
     
  7. hier ligt Quinton al 2 maanden op zijn buik in bed,
    Op zijn rug slaapt hij niet, tenzij hij in de kinderwagen zit en dood op is en gewoon in slaap wiegt, maar in bed ho maar

    kan hij niet omdraaien nar buik dan zal hij blijven jengeln tot hij op de buik ligt

    hij kan zich wel zelf terug draaien en doet dit ook vaak..

    voor we zelf gaan slapen stoppen we hem nog even onder aangezien hij dan bloot ligt door het draaien
     
  8. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ja indy kruipt dus ook helemaal naar boven met haar hoofdje tegen het bedje aan! Heb even gekeken naar dat matrozenbedje maar is het dan dat je het laken gewoon dubbelvouwd zodat het een soort zakje wordt waar ze in liggen?...kunnen ze dit dan echt niet los krijgen? Indy ligt nu iin een slaapzakje...
     
  9. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ja het lijkt idd op een zakje. Kim ligt ook in een slaapzak en dan in het laken. Doordat het zo'n groot laken is (even wennen bij het opmaken), ligt ze aardig vast. Ik leg haar in bed ongeveer 10 cm onder de bovenkant van haar bedje. Binnen een halve minuut ligt ze met haar hoofd tegen de bovenkant aan en dan stopt het wurmen en dus het draaien. Echt bijzonder, maar ze zal het wel een veilig gevoel vinden.
    groetjes Bianca
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb onderaan de slaapzak een instopstrook gemaakt. Op die manier kan ik de slaapzak goed onder het matras stoppen en kan Emme niet omdraaien. Werkt prima!
     
  11. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    fay slaapt al van jongst af aan op der buik dus ja het is maar net wat ze lekker vinden liggen!

    ik ben nooit vabg geweest voor wiegendood ofzo, man dan ken ik overal wel bang voor zijn dat ze ineens naar buiten rend en onder een auto te recht komt ofzo!
     
  12. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    dat vind ik persoonlijk niet echt een vergelijking, waar het mij om gaat is dat ze namelijk nog niet zelf terug kan draaien...en ze slaapt niet echt op haar buik vandaar
     
  13. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    fay kon ook niet zelf terug draaien maar toch, ik vind het zielig als je zon kleintje vast bind hahahahaha

    maar ja zo zie ik het!

    succes! in ieder geval
     
  14. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn meisje valt in slaap op haar zij. Wij draaien haar meestal voor we zelf naar bed gaan even terug, maar verder lijkt het erop dat zij zo het prettigst ligt.
     
  15. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Mag ik vragen wat je hier ongeveer mee bedoeld..Misschien kan ik dit ook eens gaan proberen namelijk ;)
     
  16. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn slaapt sinds hij 4 maanden is op z'n buik (en kon toen ook nog niet zelf terugdraaien) en ik heb daar nooit iets aan gedaan. Heb hem wel es teruggedraaid maar even later lag hij dan toch weer op z'n buik. Kennelijk ligt hij zo gewoon het lekkerst. Inmiddels draait hij zelf weer terug.

    Ben er eerlijk gezegd niet zo'n voorstander van om baby's 'vast te binden'. Denk dat ze zelf wel aangeven wat ze prettig vinden. En vind het vastleggen gevaarlijker dan het buikslapen omdat een sterke baby zichzelf dan kan loswurmen en in de lakens ofzo kan vastdraaien.

    Maar op zich snap ik je angst wel hoor. Ik heb een Aerosleep matrasje gekocht en dat gaf een heel veilig gevoel.
     
  17. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Aan de onderkant van de slaapzak heb ik een hydrofieldoek genaaid. Je krijgt dan in feite een slaapzak met een flap/instopstrook aan de onderkant. Ik legge Emme in de slaapzak en sla dan de flap onder het matras. Zo kan ze de volle ruimte van de slaapzak benutten en kan ze niet op d'r buik draaien.
     
  18. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Wat ee uitvinding! Dat kan ik ook nog wel eens uitproberen! Thanx voor de tip!
     
  19. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Sam slaapt inmiddels ook op zijn buik. Ik ga hem ook niet terug draaien. Volgens mij zijn ze sterk genoeg om hun hoofd op te tillen als ze in staat zijn om te draaien. Sam teigert eerst zijn hele bed door voordat hij in slaap tukt
     

Deel Deze Pagina