Hay, Mijn kleintje krijgt 6x145cc Nutrilon 1 HA weegt rond de 4,7kg is 7 maanden gecorrigeerd 5. Krijgt alle voedingen via de sonde. Tot 2 weken terug ging de voeding perfect en spuugde zij zelden nu hebben we 1x een poging gedaan om naar 5 voedingen te gaan en sindsdien is de ellende begonnen na 4 dagen zijn we weer naar 6 voedingen gegaan maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Het is zielig om te zien de melk komt zowel uit haar neus als mond en aangezien ze een sonde heeft blijft die pleister ook nog eens minder plakken. Iemand enig idee wat een oorzaak zou kunnen zijn? Dit hebben wij al gedaan: - Minder voedingen in de nacht omdat wanneer ze in bed lag ze meer spuugde ondanks dat haar bedje schuin omhoog staat dit gaat nu wel iets beter. Volgens nutrilon voedingdeskundige zou het komen doordat ze nu meer beweegelijker wordt?! 's ochtends vroeg slaapt ze en beweegt nauwelijks maar ondanks dat spuugt ze alsnog zo af en toe. - Overdag gedurende de gehele voeding in een wipstoeltje hierin is ze minder beweegelijk en lijkt het ook goed te gaan maar ondanks dit spuugt ze nog steeds om de voeding - Wij bewegen haar nauwelijks en laten haar minstens een half uur liggen weliswaar is alles schuin omhoog gezet. Nog even dit voordat ik dezelfde vragen krijg Het aantal voeding 6 moet ze op blijven staan en naar 7 gaan zie ik echt niet zitten en lijkt mij niet de oplossing Uit een fles drinken doet ze niet dus kan het niet aan de snelheid van het drinken liggen en de sonde loopt op een 35min in en dit kan ook geen oorzaak zijn want soms liep de sonde op 1 uur in en dan nog ging ze spugen... Iemand een idee?
Hoe is ze verder, levendig of juist wat stiller? Kan het misschien iets van buikgriep zijn? Was er in het verleden al sprake van spugen of oprispen, werk je al met ingedikte voeding? Is er iets aan de voeding op zich veranderd? Ben je misschien van nummer 1 naar opvolgmelk gegaan? Krijgt je kind naast de kunstvoeding ook ander eten? Spuugt ze ook als je haar gewoon rechtop in een draagdoek bij je houdt? Overigens, vorig jaar was er een publicatie waarin stond dat schuin zetten van bed weinig zin heeft bij spugen.
Nou integendeel ze is juist actiever en haar temp is ook altijd goed het komt gewoon zo uit het niets spugen en dan met best wat kracht ook uit haar neusje echt zielig. Ik zit nog steeds op de nutrilon 1 ik vraag mij juist af of die hvh niet teveel is voor haar?Ik geef nu in de ochtend 120cc en compenseer dat met overdag dat gaat wel redelijk maar toch houd ze dat spugen.... We spoelen nu zelfs het eerste lijntje helemaal door zodat de eerste melk die ze krijgt niet koud is maar lauw.... Eigenlijk had ze in het ziekenhuis weleens vaker dit soort dingen maar dan had bijv de verpleging te snel de voeding erin laten lopen of haar bewogen of dat de voedingen te dicht op mekkaar zaten...je hoort het wel echt naar boven komen heel naar. Nutriton hadden we ooit weleens gedaan maar met een sonde is dat niet echt een succes en ze kreeg er diarree van Ze krijgt 2x daags een fruithapje om lepelvoeding te oefenen en ze eet per keer ong 10 a 20 gr soms weer niets.... Je zou haast zeggen dat het hiermee te maken kan hebben maar het vreemde is als ze 's ochtends de voeding krijgt dan gaf ze bijna altijd over tot nu dan we de voeding naar 120cc hebben gebracht. Het schuin zetten van haar bedje is ook ivm de reflux die ze heeft.....ingewikkeld maar vanaf vandaag hou ik het even goed bij had ik overigens eerder moeten doen maar elke keer denk je het gaat wel over