Misschien een stomme vraag. Maar ik had het idee bij mijn eerste kindje dat ik weinig gaatjes in mijn tepel had waardoor hij erg hard moest werken om de melk eruit te krijgen. Mijn borsten zaten wel flink vol, er was dus genoeg melk. Ook met het afkolven kwamen er maar 1 of twee druppels. Hij ging later ook afvallen, terwijl ik veel melk had. Is dat nu zo dat de openingetjes in je tepel te klein of te weinig kunnen zijn? Of heb ik me gewoon vergist
Dot, in het begin had ik met kolven ook nauwelijks productie. De eerste keer (en toen had ik stuwing, kun je nagaan) was het niet meer dan 10ml ... je moet wennen aan kolven. reken er maar op dat je kindje er veel meer uit krijgt. In principe hebben alle vrouwen genoeg melk en komt dat er ook gewoon uit. Voeden op verzoek zorgt voor een goede productie. En ga een (goede) BV cursus volgen (via LLL of VBN). En natuurlijk hier veel vragen stellen (daar heb ik zo veel aan gehad). En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!
Geen idee of het kan dat er te weinig gaatjes zijn, volgens mij kan het bijna niet dat je slechts één gaatje hebt... Als ik kolf dan kan ik soms wel 8 à 9 melkstraaltjes zien, heb dan ook erg veel melk.