Ik ben de BV aan het afbouwen en wil alleen nog avond/nacht en ochtend BV blijven geven. Nu ben ik sinds bijna een week begonnen met de late middag BV aan het afbouwen, mijn zoontje krijgt dan de fles. Nu had ik gisteren avond 18.30 weer BV gegeven. Ik merkte dat mijn borsten erg vol zaten en heb toen na het drinken mijn borsten leeggekolfd. Kan dit wel? Dus leegkolven, (voor nog een keertje BV op voorraad te hebben) terwijl je afbouwt (dagvoedingen). Dan dus alleen leegkolven na de avondvoeding die ik wil blijven geven. Of is dit niet goed omdat ik dan weer teveel ga aanmaken daardoor?
Ik denk dat 2 voedingen per dag niet haalbaar is. Jouw productie is na 2 maanden nog niet stabiel genoeg om zo weinig voedingen te geven, dit kan pas met 9 maanden ong, dus bereid je er maar op voor dat je productie snel terug gaat lopen..
Helaas inderdaad. Het zal heel snel gaan teruglopen. Maar elke druppel is meegenomen dus kijk gewoon hoe het loopt!
Je kunt beter kolven als je borsten vol zitten, dan heb je er minder last van en is de kans op een borstontsteking kleiner. Voor je borsten is het het beste als je heel rustig aan afbouwt, dus niet 1 week per voeding, maar 10-14 dagen voor je met de volgende begint. Als je borst en kunstvoeding wat langer wilt combineren, dan heb je meer kans dat dat lukt als je per dag 3 voedingen zelf blijft geven, plus tussendoor troosten en nachtvoedingen aan de borst.