Darmflora peuter.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LadyKikker, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Zoontje van bijna 4 heeft steeds last van obsipatie.. Ik kan naar de dokter maar dan krijgen we waarschijnlijk vieze poedertjes/drankjes mee die ik amper bij m naar binnen krijg.

De drogist heeft ook middeltjes voor een goede darmflora..
    Iemand een tip welke ik het beste kan proberen? Liefst ook een neutrale smaak, die we "stiekem" door zn drinken, eten, vla kunnen doen?

Overigens proberen we hem al goed te laten drinken en vezels te laten eten. Helaas is het geen hele makkelijke eter wb fruit/groente... dat helpt ook niet echt mee.

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik weet wel een middel dat werkt als een tierelier. En het is 100% natuurlijk. Het zijn psylliumvezels van Colonclean. De smaak is neutraal alleen dikt het wel een beetje in. Dus als je het bijv mengt met limonade dan wordt de limo iets dikker. Ik zou het dus mengen in zn toetje ofzo. Kijk maar eens op deze link;

https://www.colonclean.nl/wat-is-colon-clean

Het is te koop bij bijv de tuinen, vitaminstore etc.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    ik zou orthiflor proberen. dat heb je voor verschillende leeftijdsgroepen. het smaakt denk ik (baby gegeven dus ik weet t niet zeker) neutraal.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou dan ook beginnen met een probiotica..
    mijn oudste heb ik eens een tabletje van wapiti? gegeven toen ze al een week niet gepoept had.
    de volgende dag is ze meerdere keren geweest en is er een beter ritme in gekomen.
    houd je zoontje het niet (onbewust) op?

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Psylliumvezels zijn echt vezels die je toedient, dat is en mooie aanvulling. Als je zeker weet dat je kind te weinig vezels binnen krijgt zou ik dit echt doen.

Jammer dat hij weinig fruit wil eten, want dat laxeert goed. Bijvoorbeeld blauwe bessen werken echt goed hierop.

Wat eet je kindje op een gemiddelde dag?
    Zit er een psychische component denk je? Pak zijn dikke tenen elke dag eens tussen je duim en vingers vast, je armen gekruist tov zijn tenen. Elke dag een tijd lang, hij zal zelf aangeven wanneer hij er genoeg van heeft. Zal we even moeten wennen aan het gevoel. Zo gaat hij uit zijn hoofd en meer naar zijn gevoel.

6. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Een goede probiotica! Viridian Childrens Symbiotic is een hele fijne. Daarnaast een kiwi en wat lauw water op nuchtere maag. Doet ook wonderen!

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik denk dat het ermee te maken heeft hoeveel last hij er van heeft.

Hier een dochter met op haar ergst aan 6 van die vieze zakjes poeder zat en nog verstopt raakte. Ze nam ze maar wat graag in als het het ook maar iets verlichte.

Als je het door de limonade mixt proef je het smaakte overigens niet en er zijn er ook zonder smaakje.

dus als bovenstaande tips niet voldoende werken zou ik toch de poeders eens proberen

8. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Reageert hij op bepaald eten? Ik raak zelf verstopt van gluten bijv. Is hier al ooit naar gekeken?

9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties.. zal me gaan verdiepen in de tips!

@Cactusje: Misschien doet hij dit wel, omdat het hem misschien pijn doet. Al zegt hij van niet. Hij zegt dat de poep weer terug gaat en zie hem wel persen.

@Kiekske: Eigenlijk hebben we daar nog nooit echt naar gekeken. Zou hij dan ook niet buikpijn moeten hebben?
    Dat heeft hij volgens mij niet.

10. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Buikpijn had ik ook altijd maar vaag. Je lichaam raakt er een soort van aan gewend. Mijn darmen zijn ondertussen echter echt flink beschadigd. Nu glutenvrij en als ik nu per ongeluk iets met gluten eet, dan reageer ik er heel heftig op.

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Gluten intolerantie kunnen ze uitsluiten met bloedonderzoeken. Hetzelfde dat verstoppingsklachten bij lactose intolerantie altijd gelinkt zijn aan een gluten intolerantie volgens onze kinderarts.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Is de voornaamste klacht bij beide aandoeningen niet diarree?

Ik ben eerder bang dat hij gewoon mijn darmen heeft...
    Al is het misschien niet verkeerd om het een en ander uit te sluiten.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Lijnzaadolie door yoghurt of iets dergelijks. Je haalt een flesje voor 3 euro bij de reformzaak.

Er wordt hier psylliumvezels aangeraden, maar let daarbij op dat hij dan heel goed moet drinken en dat dit niet voor het slapengaan toegediend mag worden.

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Dat las ik ook inderdaad... dat hij er dan veel bij moet drinken.

Heb even de apotheek gebeld en die adviseren lactulose siroop. Hier hoeft hij maar weinig van en is misschien het makkelijkst binnen te krijgen bij' m.
    Ook zeggen ze dat het mild is maar lees wel veel dat het kramp kan veroorzaken.
    Hij mag t ook niet zo lang gebruiken volgens mij... maar opzich is dat niet zo erg. als ik m uit die cirkel kan halen even, lukt het misschien makkelijker. (Mocht hij t eventueel ophouden)

Deel Deze Pagina