Hier de afspraak dat met sinterklaas wij alleen kado's kopen en met kerst ook opa's en oma's.dan doen we zelf maar 1 of 2. Met sint krijgen ze 4 schoenkadotjes en dan de 5e 1 grotere.(Geen pakjesavond dus)en dan tussendoor in aanloop pepernoten, een mandarijn en 1x een chocoladeletter.en evt een paar chocolademunten.
Blij te lezen dat we niet de enige zijn haha. Hier ook samen een wobbel en nog een hoop kleine cadeautjes. Ga het niet tellen maar vast meer dan 10 per kind.
Nog geen schoencadeautjes gekocht. Op Sinterklaasavond wordt ze eerst verrast door een bericht van Sinterklaas op dvd. 😂 Ik heb 2 cadeau's gekocht, een loopfiets en een Babyborn pop. Vind dat meer dan genoeg, zijn best prijzige cadeautjes. En mijn ouders, schoonvader en zusje komen ook en nemen ook cadeautjes mee. Als ze teveel krijgt weet ze van gekkigheid niet wat ze ermee aanmoet denk ik.
Wij hebben het sinds vorig jaar beperkt omdat er inmiddels zoveel nichtjes en neefjes zijn en er anders echt bizare ladingen ontstaan. We zijn nu met 9 kinderen en die krijgen ieder 5 pakjes.
Fijn te horen dat ik niet overdreven veel geef, zoals mijn man mij wel het gevoel geeft😇 Wobbel twijfel ik ook over voor kerst, maar is zon groot ding! Wij doen kerstochtend ook wat kado's nog, alleen kleine schoenkados behalve de dag na haar verjaardag, dan een iets groter kado in de schoen. Dochter en babyfoon krijgen ongeveer even veel
Hier is het Sinterklaasfeest echt hét feest waarbij we helemaal los gaan. Er zullen vast mensen zijn die het belachelijk veel vinden, maar ik vind het heerlijk om een zak vol met cadeautjes voor de deur te hebben staan en om die dan naar binnen te brengen en uit te spreiden over de vloer De eerste en tweede keer dat ik Sinterklaas vierde met m'n zoon, was ik een alleenstaande moeder en had ik zo goed als niets te besteden, dus ik ben echt ontzettend dankbaar dat dit nu mogelijk is. Het budget is hier overigens niet extreem hoog, maar ik probeer het zo slim mogelijk te besteden door op marktplaats te kopen, als er aanbiedingen zijn (ook als dat in augustus is, bijvoorbeeld) en door goedkopere versies van bepaald speelgoed in het buitenland te bestellen (AliExpress, woehoe! ). Verder doen we er ook dingen bij die ze toch al nodig hadden en die we sowieso hadden moeten kopen (pyjama's, dekbedovertrekken, etc). De Prijsmepper vind ik ook echt een feestje. Het verschilt heel erg qua vestiging, maar in Arnhem bijvoorbeeld kunnen we zóveel vinden voor spotprijsjes. De laatste keer hadden we daar Minnie Mouse stiften voor 10 cent, Hot Wheels voor 50 cent, speelgoedeten voor 1,49 en een Planes doucheset (dus 2 flessen douchespul en een knuffel) voor 1,49 Hier in Zoetermeer kost dezelfde Planes-set trouwens 7,49, dus de verschillen zijn echt bizar groot per vestiging. Schoencadeautjes houden we hier wel klein. Denk aan stickervelletjes en dergelijke.
Het scheelt ook wel hoe je het viert. Wij vieren het met 6 kinderen en met 3 cadeautjes per kind hebben we 2 zakken vol. Als je het viert met 2 kinderen heb je dat niet en dan snap ik dat er wat meer (goedkopere) cadeaus doet om die zak te vullen Wij doen ook wat cadeautjes met kerst en oudste is dan ook jarig, dus van alles een beetje vinden wij genoeg, anderen doen met Sinterklaas juist alles
Ik vond heel veel ook geweldig! Grote zak en grote mand helemaal vol stond klaar voor de deur. Whauw whooo kijk mama!!! Super leuk tot alles in de kamer stond . Toen wist dochter niet meer wat ze moest. Alles moest meteen uitgepakt worden. Achter elkaar door. Was echt teveel. Neefjes en nichtjes en zij hadden totaal iets van 15 kados per kind. Dochter keek amper wat ze kreeg en wou toen naar huis Dus ik ga het dit jaar anders doen. Ze krijgen max 3 kadootjes p.k op pakjesavond. Mijn ouders vraag ik niets te geven of geld overmaken op hun rekening . S.familie wil wel graag wat geven. Dus dan komen ze alsnog op 6 kadootjes uit ben ik bang.
Ik heb er veel teveel, ben op aliexpress los gegaan. Vorige dochter o.a. lego frozen, verkleedjurkjes en nog wat leuke dingen voor haar nieuwe kamer. En voor zoon o.a. duplo en toettoet en ook wat dingen voor zijn nieuwe kamer. Maar ook kleinere dingen zoals stiften, strijkkralen, sokken etc. Ik denk dat We wel op 15 kadootjes per kind komen voor pakjesavond. Koop wel al het hele jaar Door in aanbiedingen, aliexpress en marktplaats. Zo heb k in de zomer al een of ander vliegend paard gekocht die mijn dochter graag wilde, voor 8 euro in de aanbieding bij kruidvat. Zag hem pas bij intertoys voor 25 staan.
5-7 per kind. Zijn wel wat grotere en dure kado's (geen nuttige gebruiksvoorwerpen o.i.d.) dus dan vind ik dat meer dan voldoende. ☺️
1 schoencadeau 1 cadeau van mn werk 2 cadeau's op pakjesavond bedrag verschilt, zo krijgt jongste duplo en oudste een verfdoos. (bijna 1 en 3,5) Oudste is nog helemaal niet bezig met sinterklaas en verlanglijstjes maken enzo, dus dat houden we maar zo. Het is al druk genoeg voor hem zonder al die 'heisa'
Nee. Ze kwam er zelf mee dat M. Dan pas een paar weken oud is en nog niet zo lang lief is geweest als haar.. ik had er niet eens aan gedacht haha
Ze mogen 4x per week hun schoen zetten. De ene keer doen we er wat lekkers in; de andere keer een cadeautje. Op 5 december krijgen ze grotere cadeaus waaronder een Nintendo 3DS voor hun samen, allebei een speelgoedrobot van Silverline (wel verschillende) en nog een paar kleinere cadeautjes waaronder een afstandsbedienbaar speelgoedmuisje en nog een paar dingen. (Die laatste dingen heb ik besteld bij Ali-Express overigens.) Ik zal een schatting doen: ik denk dat we voor beide kinderen ongeveer 10 cadeautjes hebben, verdeeld dus over schoencadeautjes en de Zak van Sinterklaas. Vind ik persoonlijk wel genoeg eigenlijk. Oeps. De cadeautjes van de opa's en oma's nog vergeten. Dat komt er ook nog bij (van mijn ouders krijgen ze beiden een pyama en van mijn schoonouders een sprookjesboekenset).
Moest vandaag bij de Action zijn dus even schoencadeautjes gehaald. Was ongeveer 20 euro kwijt voor 2 kinderen, zijn 8 schoencadeautjes. Nog een speel iets halen voor oudste voor in de zak en voor allebei nog een boek, en dan ben ik klaar
Hier gisteren 2 grote en 2 kleinere kadootjes gekocht. Schoenkadootjes haal ik bij kruidvat, zeeman en action van die kleine dingetjes voor paar cent. Of iets lekkers voor in de schoen. Van oma en opa krijgt ze ook nog kadootjes en schoonbroer. Wij doen dan niets met kerstmis.
Dl kreeg vorig jaar 14 cadeaus. Ze had er wel 30 gewild. Zaten nuttige cadeaus bij, en verder vooral duurzaam speelgoed, schleich dieren, aanvullingen op treinbaan, boeken, aanvullingen voor kinetisch zand, etc. Voor peuters kan je zoveel nuttige dingen kopen, die lang meegaan. En we hadden denk ik onbewust bepaalde dingen toch even uitgesteld met de feestdagen in het achterhoofd. Het leek veel minder toen alles was uitgepakt, ze gaf alles razendsnel een plekje
Wij vieren dit jaar twee keer sinterklaas. Ze krijgt van ons per viering drie 'grotere' cadeaus. Van haar opa en oma's krijgt ze ook nog een aantal cadeautjes. Ze mag twee keer haar schoentje zetten. (Ze is 2,5 jaar)