Zelf was ik ook pas als ik een volle machine heb. Dat kan wel langer dan een week duren als ik alles uitsorteer. Wil ik echt iets eerder hebben dan doe ik het wel eens in een handwasje. Is het op een hoge temperatuur dan helpen een paar goede rubber handschoenen heel goed.
hahaha! toen onze oudste net geboren was, waste ik bijna dagelijks. en ook ik was geen halve trommels! geen idee wat hij nou allemaal vies maakte, maar het ging echt hard. en hij was echt geen spuger (alleen had hij wel dagelijks een spuitluier tot in z'n nek). toen hij wat groter werd, werd de was iets minder. maar toen kwam nummer 2 erbij. ik was nu nog steeds ongeveer 7 keer per week (sommige dagen niets, andere dagen wel 3 keer).
Tja, valt natuurlijk af te wachten wat de luiers gaan geven. Mijn man zei al grappend tape ze gewoon af of als het echt te erg is kan je er misschien een kurk instoppen
hehehe, valt te proberen he. denk alleen dat je die als een soort champagnekurk om je oren krijgt in de eerste weken waste ik ook zo'n beetje om de dag m'n beddengoed. ik zweette zo verschrikkelijk veel 's nachts (ontzwangeren) dat ik het niet fris vond om daar langer in te blijven liggen. dat vult ook al gauw de wasmachine... dochterlief poepte wat netter (binnen de lijntjes) maar spuugde iedere dag een keer zoveel dat zij én ik schone kleren nodig hadden. plus nog de nodige hydrofielen om dat allemaal op te dweilen... ik wil maar zeggen: 't kan hard gaan.
Mijn ervaring is dat ik voor mijn dochtertje ook heel veel kocht in maat 50. Maar bij je eerste weet je het allemaal nog niet zo goed en je koopt (met veel liefde) al snel te véél. Ze paste 2 maanden in maatje 50. Ze was bij de geboorte 48 cm. en 2.800 gram. en ze groeide/groeit niet zo snel. Mijn zoontje wordt door de VK ook niet groot geschat. Wellicht zelfs kleiner dan dochterlief. heb hier dus voldoende in maat 50, maar langgggg niet zo veel als bij mijn dochtertje Ik heb: 5 lange mouw rompers 6 korte mouw rompers 7 broekjes (zacht materiaal) 6 truitjes 2 vestjes 4 mutsjes 6 paar sokjes en alvast wat setjes in maat 56. Just in case. De grotere maten koop ik nu echt niet! Tenzij er hele goede Sale is.
Hier de eerste 2,5 maanden heel veel hydrofiele doeken die ik in bed onder het hoofdje had. L spuugde toen nog, had soms 3 doeken per dag nodig. En veel spuugdoekjes. Toen een weekje alle kleertjes ivm diaree (buikgriep) En nu, 4,5 maanden, veel truitjes en shirtjes want meneer doet de hele dag niets anders als pppffff met heel veel speeksel (en bellenblazen ) Het word dus tijd voor slabbertjes denk ik
Mijn tip, Alles wat niet 1 keer in de week in de wasmachine beland is teveel. En als je begint tussen de 5 en de 8 rompers en setjes heb je meer dan genoeg. Je kan altijd nog bijkopen.
Als ik zo lees heb ik veel te veel, lol.. Heb een stuk of 15 rompers in 50/56, 5 in 62/68 stuk of 7broekjes in 50/56 stuk of 10 shirtjes in 50/56 En dan nog een heleboel. Ach liever teveel dan te weinig, en wassen ben ik toch niet heel dol op. Met het oog erop wanneer ik moet bevallen houd ik wel rekening met warm weer, en dan heb ik liever genoeg kleertjes om de kleine elke dag andere kleren aan te kunnen doen ivm zweten e.d. Liefs Manuk
Gewoon lekker kopen waar jij zin in hebt en vooral niet teveel luisteren naar mensen in je omgeving die zeggen dat je bijna niks in 56 nodig hebt laat staan in 50....zoals ik dus heb gedaan bij onze zoon . Het gevolg was dat ik 1 pakje mt 50 had en in de kraamweek jankend voor de kast stond (oke kraamtranen ) omdat ik geen kleertjes genoeg had. Onze zoon was 3600 gram en kon prima in mt 50 (ook die van Noppies terwijl dat niet superruim valt..) Ik heb nu 2 pakjes mt 50, jasje heb ik wel in 56 gedaan...Ben ook deze keer weer bang dat het nooit gaat passen omdat het weer zo klein lijkt. Ik moet zelf nog 2 a 3 mt 56 shirtjes....Ik heb liever teveel dan te weinig, maar dat is gewoon ook een persoonlijke keuze toch? Ik stik in de witte rompers mt 50/56, die had ik nog van mijn zoon, en nu kreeg ik van schoonmoeder een setje en heb er roze bij omdat we deze keer een meisje verwachten! Mijn ervaring is dat broekjes zowieso wel langer meegaan qua mt dan shirtjes.