Hoeveelheid kleertjes maat 74/80

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nathalie2012, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik vroeg me af hoeveel kleertjes je nodig hebt in de maten 74/80. Onze dochter is daar bijna aan toe. Ik wil alvast e.e.a. in huis hebben en niet op het laatste moment dingen tekort komen en dat het niet meer te koop is (bv winterjas). Ik heb al wel e.e.a. in huis maar ik vind het zo lastig om setjes te maken. Bovendien heeft ze volgens mij van shirtjes maat 68 en van broekjes maat 62. Jurkjes zijn leuk maar de afgelopen tijd (geboorte-nu) hebben we amper jurkjes aangedaan omdat we dat niet handig vonden. Gebruik je dat meer als ze wat groter zijn? Of is dat niet handig met kruipen?

Iemand tips qua aantallen?

rompers
    pyjama's
    shirtjes
    jurkjes
    vestjes
    broekjes
    (winter)jas

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik lees / hboor vaak dat mat 68 of maat 74 wordty overgeslagen of maar heel kort wordt gedragen. Zou hier dus opletten.

Zelf geef ik wel jurkjes aan. Verder heb k toch wel 7 rompers in de kast liggen en 2 jassen. Ik heb veel kleertjes gehad.. en dan heb ik bijv. de gekregen jas als reserve in de kast en zelf een nieuwe gekocth :)
    Koop zelf niet super veel kleren omdat ik niet echt reserve heb hoeven kopen tot nu toe. Hebn altijd wel leuke gekregen dingen liggen.

Hoeveel je nodig hebt hangt ook af van hoeveel je wast. Opzich heb je voor de winter minder nodig,omdat je alleen warme dingen moet hebben. Voor de zomer had ik echt En warm En koud :)

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedenk dat de meeste kindjes vanaf maat 80 langer beginnen te doen met de maat. Hier was het iig
    0-3 mnd 50/56
    3-6 mnd 62
    6-9 mnd 68
    9-12 mnd 74
    12-18 mnd 80
    18-24 mnd 86

Daardoor kom je wellicht in meerdere seizoenen terecht, en wil je af kunnen wisselen lange / korte mouw, trui / vestje ed.

Inmiddels zit ik in 98, daar een maand of 9 mee gedaan. Gaan nu naar 104 toe, en verwacht daar ca een jaar mee te doen. Dus heb ik van alles wat: hoogzomer, midwinter. Ik zorg dat ik elk seizoen een setje of tien in de kast heb, zodat ik een week doorkom, incl knoeierij en ongelukjes, zonder te hoeven wassen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hoeveel je nòdig hebt...? Een setje of 5-7 (dus onderkleding + bovenkleding + sokjes)? En een pyjama of 3 oid? Maar meer is natuurlijk altijd leuker. :D

Het gebeurt heel vaak dat kindjes van bovenkleding een maat groter hebben dan van onderkleding (en ook wel eens andersom). Jurkjes/rokjes zijn handiger vanaf het moment dat ze gaan staan/lopen, vind ik. Maar kunnen soms ook best bij het kruipen. Kwestie van uitproberen. :)

Ik zou kijken wat je al hebt en wat je nodig hebt om daar complete setjes van te maken. Of gewoon spijkerbroekjes kopen, daar kan qua shirtjes vrijwel alles wel op, lekker makkelijk. :)

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Lastig he, wij zitten nu nog in 68 maar dat wordt echt te klein nu maar, hoop het nog even te rekken tot einde zomer.... Heb wel al veel najaars/herfst/winter kleding gekocht maar dan in maat 80. Nu nog de mouwen en broekspijpen omrollen, maar hoop hiermee de winter wel door te komen.....blijft lastig de maat gokken. Van maat 74heb ik niets heb zo'n idee dat we die gaan overslaan....

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik vond maat 80 echt wel groter dan maat 74. Ik weet niet meer precies hoe lang ze hier 74 hebben gedragen, maar allebei toch echt wel een tijdje.

7. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Lastig hé dat op voorhand inschatten!
    68 werd bij ons quasi overgeslagen. Hij had maat 74 in juli. Nu doe ik hem vaak 80 aan of een ruime 74. Het groeien gaat ineens beduidend trager.

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    kwa rompertjes kan je vaak maat 68/74 kopen, minimaal 7, ik zou denk ik een stuk of 10 a 12 kopen,
    en voorderest wat mailots, 1 a 2 broekjes, een paar truitjes.

hier 68 zowat over geslagen, 74 toch heel lang gezeten (ook heel lang in 56 gezeten, voorheen klein en nu lange slungel)

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jurkjes en rokje zijn leuk vanaf het moment dat ze gaan (langs)lopen. Dus voor ieder kindje verschillend.

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier heeft m'n dochter in beide maten echt een half jaar gezeten (en haar broertjes zitten nu ook al ongeveer net zo lang in 74 en die zie ik 80 echt niet overslaan) en alle 3 zijn ze hier van augustus dus van allebei de maten hebben we zowel winter als zomerspullen nodig gehad want ze gingen halverwege het seizoen zo'n beetje over. Dus dat zijn best veel kleertjes en vooral ook een flinke stapel rompers, lang/kort/zonder, ik grijp niet graag mis ;)

Jurkjes gingen we ook pas vanaf 68 een beetje gebruiken en idd pas goed toen ze liep dus vanaf 74/80 want daarvoor was het onhandig en ook niet echt mooi.

11. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Hier dochter nu 1,5 en draagt nu 80... Als ze nu nog in 62-68 zit dan zou ik iig geen 80 kopen..

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik kocht altijd korte rokjes (eigenlijk kwa lengt een maat te klein) net als met jurkjes, korte jurkjes boven de knietjes, wat strakkere jurkjes (simpley collor zijn ideaal) dan had ze met kruipen geen last

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hoeveel je nodig hebt ligt ook aan hoeveel je wilt wassen...... Dat is dus wat persoonlijk. Zelf vind ik het prettig om 7 complete setjes te hebben. Pyjama doe ik in een maat vaak langer mee, heb daar altijd een stuk of drie van die goed passen (kan in verschillende maten zijn).
    Er zijn inderdaad kindjes die een bepaalde maat overslaan. Mijn kindje absoluut niet. In maart/ april begonnen met 74 en dat wordt nu wat krap (nog niet alles). Voor de winter veelal maat 80 gekocht. Jas in 86, prettig om daar de winter mee te kunnen doen.
    Hier een jongen, dus over jurkjes etc kan ik je niet echt adviseren. Het lijkt me makkelijker vanaf het moment dat je kunnen lopen, daarvoor blijf je eraan sjorren denk ik (want alles gaat rond de middel zitten).

14. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Onze kleine heeft maar kort in 68 gezeten wel langer in 74. Nu is hij aan 80 toe en merk ik dat dat nu gelijk precies pas zit dus verwacht dat hij daar ook niet lang ik zal zitten. Eerste items maat 86 zijn een feit haha ik ben blij dat ik zelf bijna niets heb gekocht in 80

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Pff lastig!

Jurkjes heb ik wel gehad in maat 62/68, 2 gekregen en zelf 2 gekocht. Die ene in maat 68 past ze nog niet of nu net misschien. En de andere viel erg klein en past dus al niet meer. Ik vind het inderdaad niet erg handig. Ik heb in maat 74 1 jurkje en wil er 1 in maat 80 kopen. Gewoon voor netjes zeg maar, verjaardagen, kerst etc. Het is inderdaad handiger als ze kunnen lopen.

Ik ben benieuwd hoe het met onze dochter gaat qua groei. Rompers heb ik al 8 stuks, shirts met lange mouw 5x 74 en 1x 80. Broekjes moet ik nog nakijken maar ze heeft korte beentjes dus als het zo blijft heeft ze qua shirts en broekjes een maat verschil. Ik moet nog echt even op zoek naar een winterjas met toebehoren en ik denk dat ik dan maat 80 neem (even passen). Pyjama's moet ik ook nog voor op pad.

16. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Mijn zoontje heeft erg lang in maat 68 gezeten. Ik geloof wel vier of vijf maanden. Maat 74 vliegt hij doorheen en zit nu krapjes maar past nog wel net. Kortom, het best lastig om er iets over te zeggen.

Bij meisjes vind ik rokjes en jurkjes altijd leuk staan als ze een beetje gaan optrekken. Daarvoor vind ik het minder omdat het snel opkruipt. Maar goed, dat is zo persoonlijk!

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik vind jurkjes dan weer wel leuk :)

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb net heel veel maat 68 gebruikt.
    De onze heeft sinds zijn 4 maanden maat 68.
    Ik zou niet te veel op voorhand kopen, gewoon de maat volgen die ze nu heeft en bijkopen als het zover is.

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier zat hij ruim 4 maanden in 74. Toevallig had ik hem voor sinterklaas heel wat kleertjes gekocht omdat ik niets wist te verzinnen ;)
    Hij had denk ik een stuk of 10 truitjes en evenveel broekjes, pyjamas, rompers enz. Hij deed er lang mee.

Nu alweer in maat 86/92 :( gaat zooo snel!

20. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier hebben we ongeveer 2 a 3 mnd mt 74 aangehad. En idd ook weinig jurkjes aangehad omdat ik vond dat dat minder prettig was. Nu heeft ze sinds dat ze 11 mnd is meer jurkjes aan en heeft ze maat 80, ze is nu 13mnd en mt80 past nog prima!
    Het ligt natuurlijk ook aan lengte/bouw van je kind en aan t merk...

Ik combineer veel met witte leggings en als je nu tshirts in de uitverkoop koopt in mt 80 kun je ze eventueel ook met n romper met lange mouwen aan.

Deel Deze Pagina