Hoe vaak kolven bij 2 dagen weg

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lindangel, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ga over twee weken naar een congres en ben dan twee dagen van huis.

Nu krijgt hij tegenwoordig 7 voedingen op een dag. Maar het lijkt mij toch niet nodig om 7 keer te kolven? Of wel? Ik kolf nu op mijn werk ook maar 2 keer, terwijl hij op de opvang 3 keer drinkt.

Ik dacht dat het dus wel mogelijk was om dan 5 keer te kolven.
    Bijvoorbeeld: 07.00, 12.30, 16.00, 19.00, 23.00 (en dan de volgende ochtend om 07.00).
    Normaal gesproken krijgt hij ongeveer het volgende: 07.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00, 22.00 (en dan altijd ergens 's nachts nog een keer, en soms overdag ook wel wat vaker).

Wat denken jullie? kan dat? Of breng ik dan mijn productie in gevaar doordat ik niet 's nachts ga kolven?

(En nee, hij kan niet mee ;).)

Oh, en nog een extra vraag: hoe doen andere moeders dat als ze meer dan een dag weg zijn met de melk zelf? Ik zal het wel moeten weggooien namelijk, omdat ik in mijn koeltasje maar 4 flesjes mee kan nemen, en bovendien is alles (slapen, congres, hotel) allemaal op verschillende locaties. Gooien jullie dan alles weg of bewaren jullie de laatst gekolfde flesjes?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gaat wel lukken met 5 keer denk ik. Voel je 's nachts spanning, even wegkolven.
    Niet je melk weggooien natuurlijk!
    Grotere koeltas mee, meer koelelementen, melk in de minibar in je kamer bewaren, overdag in kleinere koeltas op locatie bewaren (of even in koelkast daar zetten, als ze catering hebben hebben ze ook koeling). Kun je grootste deel van je opbrengst meenemen hoor. Ik weet niet hoe lang je reistijd is?

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn reistijd is ruim 4 uur... (met de trein)
    Tja, grotere koeltas mee... Ik weet niet hoe handig ik dat vind. Ik moet al mijn gewone reisspullen (kleding e.d.) mee, en mijn laptop, en als ik dan ook nog een grote koeltas mee moet nemen... Ik blijf sjouwen...
    Daarbij komt dat ik dan niet alleen een koelkast nodig heb op alle locaties, voor de melk, maar ook steeds een vriezer, om de elementen in te doen.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    IK ben regelmatig weg op congres.
    Mijn actieplan (;))
    Koeltas met elementen mee.

Kolven: bij het opstaan (dan ontbijten, soms na het ontbijten en voor het congers nog een powerkolf). Tijdens lunchpauze. Voor het avondeten als het kon (powerkolf) en voor het slapen gaan.

Melk ging in koelkasten, mijn melk heeft in heel veel barren gestaan. Deed de flesjes wel altijd in het koeltasje en gaf ze dus niet 'los' ofzo. Heb wel eens een paar liter melk meegesleept naar huis :)

Ik deed het zo vanaf dat mijn zoontje 3 maanden oud was en ik weer meost werken, en hij dus nog volledig bij me dronk.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een beetje hotel heeft een vriezer hoor! Je gaat toch niet in een tentje slapen? Koeltas kun je gewoon in een iets grotere koffer meenemen (gewoon zo'n wieltjeskoffer). 4 uur in de winter in de trein, dat gaat best wel.
    Je hebt alleen voor overdag koelelementen nodig, net zoals wanneer je in Nederland werkt. 's Nachts liggen ze in de vriezer van de bar, kun je gewoon bij de bar of de receptie van je hotel vragen. Je kunt ze nu alvast bellen en vragen of ze er rekening mee willen houden.
    Koelkast heb je ook alleen in de nacht nodig als je overdag in je kleine werkkoeltasje bewaart. En een normale hotelkamer heeft gewoon een minibar waar je het bier uitkiept en de melk inzet. Bel anders even met het hotel om te vragen wat de voorzieningen zijn. Dan kunnen ze evt. een koelkastje op je kamer zetten.

Je gaat maar 2 dagen hoor! Dat is echt niet zoveel! Makkelijk te doen.

Laptop gewoon op je rug doen. Veel handiger.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Laptop op de rug, was al het plan ;)

In principe klinkt dit plan heel goed. Maar... mijn koelelement houdt het niet zo lang uit. Toevallig ben ik laatst een dag ruim 12 uur van huis geweest. Ik had het element (van medela) vlak voordat ik wegging uit de vriezer gehaald. En toen ik 's avonds thuiskwam, was hij lauw.

Als ik met dat congres rond 7-8 uur 's ochtends van huis ga, ben ik pas 's avonds laat weer in het hotel (ik gok rond middernacht, of misschien wel later). (In de tussentijd is het trein, dan inchecken hotel (snel kolven), naar universiteit (daar is het congres), dan naar het restaurant, dan naar het hotel.) Tegen die tijd is mijn element zeker niet meer koud. Bovendien ga ik de volgende ochtend vanuit het hotel naar het congres en daarna direct weer op de trein. Dus dan kom ik niet meer in het hotel.

Ik denk dat jullie gelijk hebben dat ik inderdaad niet alle melk weg hoef te gooien. Ik kan melk van de eerste kolfsessie (in het hotel nog) gewoon in de minibar leggen. (En dan de rest van de melk van die dag weggooien - sorry dames...) Dan vraag ik of mijn koelelement in het hotel in de vriezer kan. Dan kan ik dat de volgende ochtend weer meenemen en dan de melk van de laatste kolfsessies in de koeltas meenemen. Want ik denk dat ik dan niet meer dan 4 volle flesjes (ik gooi ze gewoon helemaal vol ;) mee terugneem. Een andere (goede) koeltas heb ik namelijk ook niet.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm als je geen andere koetas hebt houdt het op he. Of een koeltas, die verkopen ze ook bij de AH? Met extra koelelementen? Ik heb altijd iedere druppel melk opgevangen en weggooien: respect hoor, zou het niet kunnen ;)
    Veel succes!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Schaf een beter koelelement aan!
    Ik heb van die gewone die je bij je limonade legt, en goed ingepakt (ik doe meestal handdoek, jas of trui om koeltas) blijft dat heeeeeel lang koud hoor!

En als je melk meeneemt uit het hotel, dan kun je dat toch gewoon op de universtiteit en in het restaurant in de koeling zetten? Waar gegeten wordt, daar wordt gekoeld.

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0

Deze heb ik laatst voor erbij gekocht.
    Had er al eentje, maar die gaat mee naar KDV.
    De nieuwe neem ik sinds kort mee naar mijn werk 7.00 weg, 19.00 thuis en op werk gaat ie de koelkast in.
    Dan is het nog redelijk koud 's avonds, zo'n 10 graden.
    Kostte 30 euro en vind zelf de prijs meevallen met die 4 flesjes erbij ;).

GRTZ.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Thanks voor de tip, maar die heb ik juist... Ik gebruik hem ook op m'n werk, maar heb daar geen koelkast tot mijn beschikking (lang verhaal...), en dan houdt ie het net een werkdag uit, maar niet langer.

@Dirksmama: wat voor heb jij dan? Gewoon zo een voor in de koelbox op vakantie?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb meerdere systemen.
    Tegenwoordig vervoer ik geen melk meer, maar neem ik wel gekoelde etenswaren mee als ik naar Indonesie vlieg, en dan ben ik toch zeker een uur of twintig onderweg. Dan moet je van te voren goed koelen, onderweg goed isoleren, en bij stopovers alles hup in de miibat.
    So wie so deed ik om goed gekoelde flesjes meteen een isolatieding, gewoon, waar je in de zomer koude colablikjes in meeneemt, of zo'n Australische stubbyholder. Ik had stevige koelelementen campinggaz, die blijven echt van ochtend tot avond goed koel. Voor langere periodes een klein koelboxje van voorman, met dikke wanden. Daar kon makkelijk een liter of twee in.

12. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik heb 2 van deze koelzakjes: Gelpacks

Die worden gebruikt voor vervoer van voedingsmiddelen e.d. en blijven echt ruim meer dan 24 uur koud. Ze zaten ooit bij een gekoeld postpakket wat ik ontvangen heb. Ik weet alleen niet of ze ook "los" verkocht worden, maar je kunt ze natuurlijk altijd even mailen. Of misschien is er een andere manier om er ergens eentje op te duiken?

Deel Deze Pagina