Eén of twee borsten laten drinken?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ffion, Mar 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Bijna een week geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon.

Hij hapte gelijk fantastisch aan en de bv gaat echt van een leien dakje.

Ik ben dinsdagochtend bevallen en op donderdagavond begon de stuwing.
    Momenteel heb ik vooral in de nacht nog behoorlijk last van stuwing. Mijn borsten zijn zo vol dat zoontje ze vaak niet leeg gedronken krijgt.

Ik geef nu altijd nog twee borsten (met een luierverschoning tussendoor zodat hij goed wakker is voor de 2e borst), maar eigenlijk komt het best vaak voor dat de 1e borst nog niet goed leeg gedronken is als ik de 2e aanbied.

Wat is nu wijsheid? Eén borst per keer gaan geven, of toch bij 2 houden?

2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Zelf houd ik het bij 1 borst per voeding zodra de bv goed op gang is. Ik heb nogal snel hyperlactatie.

Kijk anders eens of je kindje tevreden is na 1 borst?

3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mikken op twee om ze beiden te stimuleren, maar eentje is ook goed zolang je minstens om de twee uur voedt en je baby voldoende heeft.

4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Hij meldt zichzelf voor voedingen (hij zit al boven geboortegewicht) met tussenpozen variërend van 2 tot 3 uur.

Ik heb hem nu net 1 borst helemaal leeg laten drinken en daar had hij voldoende aan. Mijn borst voelt nu voor het eerst ook echt soepel.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hier dronk (en drinkt) zoon er altijd twee en dochter maar 1.
    Het verschilt dus erg per persoon.
    Als je borst 1 net zo lang laat drinken tot hij zelf loslaat en klaar is en de borst soepel is, kan je daarna gewoon de tweede aanbieden. Je ziet vanzelf of hij nog wilt. Als hij niet wilt is het ook prima.

6. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Hij laat eigenlijk altijd vanzelf los, maar als ik hem dan even verschoon wordt hij weer wakker en wil hij nog wel een keer drinken. Maar vaak is dan de 1e borst nog helemaal niet leeg en soms heb ik er zelfs nog echt harde plekken in. Nu de laatste voeding heb ik hem dus die 1e borst nog een keer aangeboden om die goed leeg te laten drinken in plaats van dat ik hem aan de andere borst heb aangelegd.

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Prima! Als dat voor nu werkt is dat goed.
    Let er wel op dat de andere borst ook goed gestimuleerd wordt, je zit nog in de kraamweek en wilt eigenlijk (nog) niet gaan blokvoeden omdat dit je productie remt.
    De komende dagen zal de stuwing minder worden. Dan kun je weer proberen de andere borst ook aan te bieden.

Ffion likes this.

Share This Page