hallo mensen, aangezien ik volgende week weer moet gaan werken (helaas) en ik gewoon BV wil blijven geven. Zal ik moeten gaan kolven op het werk. Nu vroeg ik me af...wat is een mooie hoeveelheid per kolfbeurt wat je eruit kan krijgen? Ik ben steeds bang dat het niet genoeg is...zeker nu het zo dichtbij komt...
Poeh moeilijk te zeggen.. ik kolfde 5x op n dag toen 160 cc gemiddeld. Dit was voldoende voor Justin want die dronk/drinkt niet veel dus.
Is bij iedereen anders aangezien ook elke baby andere hoeveelheden drinkt. Gewoon kijken hoe het gaat denk ik. Ik kolf 1x per dag, savonds voor ik ga slapen en dan ergens tussen de 80 en 130 ml.
Ik neem aan dat je al hebt geoefend met afgekolfte melk in een flesje? Wat drinkt jouw kleintje dan? Ik zou zorgen dat je minimaal dat aantal mililiters per kolfbeurt kolft en liefst ietsje meer. En dat maal het aantal voedingen.
ja, daar kun je idd weinig van zeggen. mijn zoontje drinkt al maanden 2x 160-180 ml op het KDV. Wel vast gaan oefenen als je dat nog niet gedaan hebt, dan weet je hoeveel je kindje drinkt. eventueel kun je thuis nog eens extra kolven als dat nodig is. ik kolfde in het begin op mn werk 2x om 11.00 ca 180 ml en om 15.00 ca 160 ml. nu kolf ik nog 1x op mn werk om 13.00 ca 200 ml. en thuis 's avonds nog 1x ca 160 ml.
Ik kolf tussen de 180 en 220 ml per keer als ik thuis ben.... hopelijk blijf ik zo'n mooie opbrengst houden op mijn werk. Merken jullie verschil waar je kolft?
Ik wel! Mijn kolf opbrengst loopt nu helaas ook terug als ik thuis kolf, maar nog steeds kolf ik thuis echt meer dan op locatie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet aan het werk ben en dat ik áls ik buiten de deur kolf, dat dus niet op een vaste plaats doe. Dat was in kleedkamers, bij vrienden op de studeerkamer, onderweg in de auto etc. Niet echt relaxed dus. Ik kan me voorstellen dat als je op een vaste plaats op je werk kolft, dat ook een soort 'thuis' wordt en je ontspannen bent en dus wel veel kan kolven. Een (gedragen) truitje van je kindje en een foto kunnen trouwens wonderen doen tijdens het kolven!