Ik ben nu pas echt overgegaan naar 4 flessen. Daarbij krijgt ze ook een groentehap. Kan ik haar gewoon 180+6 aan blijven bieden of heeft ze meer nodig ? Op het Cb hebben we het hier niet over gehad omdat Julia vorige maand nog vaak 6 flessen dronk. Oh ja en nog een vraagje. Moet ze naar haar groente nog wat extra vocht krijgen of kan ze tussen deze voedingen gewoon zonder extra drinken ? Dit is haar schema nu: 6.30 fles 180+6 10.30 fles 180+6 14.30 fles 180+6 18.00 groentehap 20.00 fles 180+6 Edit Moderator: Verplaatst naar flesvoeding.
je schema ziet er prima uit,180+6 is wel voldoende bij 4 voedingen. extra vocht heeft ze niet nodig. mijn zoontje geef ik tussen de voedingen door een beetje the of water om hem te laten wennen. maar eingelijk hebben ze dat nog niet nodig
Ik geef ook 4 flessen met 180+6 en dat was volgens de ka en het cb goed. Dus ik zou het lekker zo laten.
Of het genoeg is kan zij je het beste vertellen. Als het niet genoeg is zal ze zich eerder melden. Hoeveel ze ongeveer nodig hebben heeft niet zozeer met de leeftijd of het aantal flessen te maken, maar wel met het gewicht. Als vuistregel moeten ze per 24 uur 115-150cc per kilo lichaamsgewicht krijgen. Met een maximum van 1 liter (30 schepjes) per 24 uur.
Ze doet het nu prima op de 4 flessen. Dus hou ik het gewoon zo. Het kan ook geen kwaad dat ze iets minder snel groeit. Want ze bleef heeel hard groeien in de curve en ze moet een keer een lijntje gaan volgen.
mijn dochter krijgt 4 flessen en daarbij 1 potje fruit en groente. ik geef naast het fruit/groente geen extra vocht en den dat ik dat straks pas ga doen als het warm is. haar flesje van smorgens is 210+ 7 schepjes en daarnaast dan 3 flesjes van 180 + 6 schepjes. je kindje laat van zelf merken als ze nog honger heeft toch dus zou het gewoon lekker zo laten. alicia dronk tot 5 maanden ook maar 4 flesjes van 180 en sinds 2 wk vroeg ze smorgens om meer
Even weer een "up" Het schema is hier omgegooid. Omdat Julia in de nacht een voeding wilde. Alleen zit er nu erg veel tijd tussen 2 flessen. 6.00 fles 180+6 10.00 fles 180+6 14.00 fles 180+6 17.30 groentehap 22.00 laatste fles Om 19.00 valt ze in slaap. Ik maak haar nu op 22.00 wakker voor een laatste fles. Maar het lijkt me nu wel erg lang om van 14.00 tot 22.00 niet te drinken. Wat kan ik haar het beste geven kwa vocht ? Water lust ze niet, er moet namelijk een schepje johannesbroodpitmeel in voor het spugen en dat is blijkbaar niet lekker.
suus ze doet het prima op 4 flessen geeft zelf niet aan nog honger te hebben, maar de tijd tussen de flessen lijkt me zo lang. Ben ook blij dat ze op 4 flessen zit want ze groeide enorm hard. En moest een keer een lijntje gaan volgen in de curve !
Hoi, Ik zou haar groentehapje iets eerder geven, zodat je haar laatste flesje ook wat eerder kan geven. Ik weet alleen niet of ze dan tot 06.00 zal doorslapen, maar dat zou ik gewoon een keertje uitproberen? 06.00 1e fles 10.00 2e fles 14.00 3e fles 16.30 groentehapje 20.00 4e fles Groetjes Saskia
Gisteravond wilde ze geen groente eten. En haar van haar laatste fles heeft ze ook maar 100 gedronken. En ja toen was het vannacht weer spoken. sassie ik gaf haar een aantal weken de fles om 20.00 maar dan werd ze altijd tussen 4 en 5 wakker voor de fles.