Om mijn sodemieter gekregen van het cb!

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, ja! Kreeg ik afgelopen vrijdag op mijn sodemieter van het cb! ;) Alsof mijn schema helemaal bagger was en dat er teveel eet- drinkmomenten in zitten!

Wat vinden jullie hier nu van?

Camila's schema:

Tot 09.00 uur:
    borstvoeding op verzoek

Tussen 10-11 uur:
    fruit en wat brood met boter

Tussen de middag:
    afgekolfde melk (100-150 cc)

13.30 uur:
    1 of 2 rijstwafeltjes met een beetje water

15 uur:
    afgekolfde melk (100-150 cc)

17 uur:
    groente en rijst/aardappel/pasta en/of wat fruit

19.30 uur:
    afgekolfde melk (150 cc)

Tussen 23-24 uur:
    pap van afgekolfde melk met Bambix of een Pyjamapapje ;)

Ze stelde voor te streven naar 3 voedingen over de hele dag! 2 keer brood/pap en 1 keer warm eten met eventueel fruit erachteraan en tussendoor diksap of wat dan ook. Probleem is hier dat mijn kind niet veel drinkt en ik de borstvoeding nog door wil zetten, daarom slechts een klein beetje water uit een tuitbeker om te oefenen (met melk wordt het zo'n zooitje). Tussen de bedrijven door drinkt ze soms ook live uit de borst, maar dat is echt superkort. Volgens haar moet ik maar gewoon de borstvoeding 's morgens eruit gooien en brood geven. Ze groeit toch niet meer op mijn melk, jajaja, het kind weegt 8925 gram en is 71 cm.....

Ben ik nou echt zo achterlijk bezig? Ik werd vrijdag echt boos en ging heel verdrietig weg!

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Probleem is ook dat ze gewoon niet zoveel wil eten en ik kan het er toch echt niet inproppen! Hetzelfde geldt voor melk: ze stelde voor om er 200cc in te doen.... Nou, dat lukt me echt niet hier. Niet zo gek, borstgevoede kindjes drinken over het algemeen niet zoveel.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Yake: weer zo'n cb met geen verstand van zaken. Snappen ze nou nog niet dat je van BV nooit teveel kan geven?
    Volgens mij ziet het eetpatroon er prima uit. Die van mij dronk ook zoveel,misschien nog wel meer.

Wat je eventueel zou kunnen laten vallen is het pyamapaje of de bambix, ik denk dat dit weinig toevoegd, vooral als je kindje brood eet, pap is dan niet nodig.

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dank voor je antwoord, Jingels! Ben opgelucht dat het volgens jou prima is. Ik voel me gelijk veel beter! Top!

Alleen kan ik de laatste voeding (pap) echt niet laten vallen, ik heb het juist net geïntroduceerd. Camila wordt zo ongelofelijk vaak wakker 's nachts (en dat al maanden) zonder deze voeding. En overdag slaapt ze zelden. Hierdoor slaapt ze toch veel rustiger en wordt ze maar 1 of 2 keer wakker.... Vandaar.

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Oh, toch nog een vraagje, Jingels... Je zegt dat jouw kindje net zoveel dronk... Ik vind juist dat ze zo weinig drinkt of zit ik helemaal verkeerd? Ik denk dat ze hooguit 500-550 drinkt.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gewoon doen wat jij denkt dat goed voor Camila is.
    hun zien je kind maar eventjes en jij de hele dag.
    niks van aantrekken volg je gevoel

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je doet het prima. Laat het CB maar lullen :rolleyes:

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Misschien ben ik gek hoor maar als je het nu eens zo bekijkt ;)

Tot 09.00 uur:
    borstvoeding op verzoek - dat is dus drinken

Tussen 10-11 uur:
    fruit en wat brood met boter - dit is dus eten nr 1

Tussen de middag:
    afgekolfde melk (100-150 cc) - lekker drinken

13.30 uur:
    1 of 2 rijstwafeltjes met een beetje water - eet moment nr 2

15 uur:
    afgekolfde melk (100-150 cc) - heerlijk weer even wat drinken

17 uur:
    groente en rijst/aardappel/pasta en/of wat fruit - eet moment nr 3

19.30 uur:
    afgekolfde melk (150 cc) - even een slokje voor het slapen gaan

Tussen 23-24 uur:
    pap van afgekolfde melk met Bambix of een Pyjamapapje - even wat om de nacht mee door te komen (deed ik ook altijd hoor als ze net zo is als Kylian bouwt ze het zelf wel af door steeds iets minder te drinken)

Dus ik snap niet wat je CB te zeuren heeft want ze heeft toch 3 eet momenten op een dag ;)

Laat je niet gek maken meid, jij kent je kleine het beste dus jij weet ook wat jou kleine nodig heeft en wat het beste bij haar werkt.

En de volgende keer zeg je maar gewoon dat je het zo jammer vind dat hun de gebruiksaanwijzingen van je dochter hebben gekregen en niet jij.

Groetjes Anita

9. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Kan me wel voorstellen dat ze het zeggen maar niet elk kind is dezelfde. En idd BV is gewoon anders dan FV!

En ze is toch niet te zwaar ofzo? Lekker zo laten!

Maar zou wel de voeding van 23.00 afbouwen. maar dat is persoonlijk. Waarom denk je dat ze wakker wordt van de honger dan?

Maar meid trek je er niks van aan en doe wat je zelf wilt. Vreemde opmerking trouwens dat ze van BV nu niet meer groeien...

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat je afgekolft geeft is zeg maar 450 ml, maar wat ze 's ochtends uit de borst haalt, dat weten we natuurlijk niet, laten we zeggen, ook 150 ml. Dat is al 600 ml, dan natuurlijk nog het pyamapapje laten we zeggen ook 100 ml, samen dus zo'n 700 ml. Nou dat is echt prima hoor. En als ze extra drinken wil dan gewoon aanleggen. In fruit en groente zit ook water dus volgens mij gaat het gewooon goed!

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dankjewel, Sonja, doet me goed!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik snap ergens wel wat hun kritiek kan zijn, het zijn best veel eetmomenten, en das niet heel dunstig voor het gebit.
    Ik ga uit van 3 maaltijden en 2 tussendoortjes. 1 tussendoortje is de fruithap en een ander tussendoortje is een fles melk.
    Een fles melk (bv of kv) levert echt wel zoveel voedingsstoffen dat het een voeding is en anders dan een beetje water.

Misschien kan je het drinken bij een maaltijd geven? Melk bij brood bijvoorbeeld?

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hartelijk dank voor jullie lieve en opbeurende reacties!

Tsja, het consultatiebureau.... Wat moet ik er nou mee? Zogenaamd borstvoedingsgecertificeerd, maar het lijkt er op alsof ze dat certificaat bij een pakje boter hebben gekregen.

Ik kan helaas de laatste voeding er niet uit halen. Ik heb hem net geïntroduceerd. Omdat borstvoeding altijd op verzoek is en zij nooit kwam heb ik haar dus ook nooit zo laat gevoed, met als gevolg dat ze 's nachts altijd komt. En dan heb ik het niet over 1 of 2 keer, nee, soms wel om het uur en dit al maanden lang. Het kind slaapt erg licht. Sinds een weekje of zo merk ik dat ze met deze voeding, het 'Pyjamapapje' dus, niet zo vaak meer komt. Overdag meer geven is geen optie; hiervoor raakt ze teveel afgeleid, ze kan zich niet goed concentreren. Vandaar wat kleinere flesjes, over de dag verspreid. Bij het brood/fruit geven lukt ook niet, ik heb het al een paar keer geprobeerd.

Moeders moeten uiteraard zelf weten of ze diksap of iets dergelijks geven, geen enkel probleem, alleen als ik het doe dat daalt mijn productie gelijk en help ik de borstvoeding om zeep en ik wil voorlopig nog wel even doorgaan. Volgens het cb moest ik haar maar een fles van 200cc geven.... Dat gaat dus ten koste van de melk. Dan daarbij heb ik gewoon liever dat ze oefent met water, vindt ze ook lekker.

Het cb heeft echt geen kaas gegeten van borstvoeding!

Nogmaals bedankt!

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als ze een certificaat hebben kun je een klacht indienen bij de stichting zorg voor borstvoeding. Eerlijk gezegd zou ik dat sterk overwegen na zo'n advies.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Laat ze maar lekker lullen hoor... volgens mij doe je het hartstikke goed!

16. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hebben ze echt gezegd dat jouw kind niet meer groeit op jouw melk? Wat een rare opmerking vind ik.

Zelfs als het waar is, bv is altijd goed voor de weerstand vind ik persoonlijk.

Dus volg je gevoel en laat de CB maar lullen.

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Haar woorden waren:

'Tsja, niet dat borstvoeding niet goed is, hoor, maar je kind groeit op de bijvoeding. Daar moet ze het van hebben.'

Ook zei ze, nadat ik zei dat Camila 's morgens bij het wakker worden nog 9 van de 10 keer bij me drinkt:

'Op deze leeftijd worden ze niet meer wakker van de honger, hoor.... (m.a.w., het is niet nodig om haar aan de borst te laten... :evil: )

Stuitend. Heeft er echt geen kaas van gegeten.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn kind at op die leeftijd amper bijvoeding, en groeide toch super hoor. En zelfs ik word nog wakker met trek. Wat een miep.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Meestal weet de moeder het het beste.

Je doet het goed hoor.

Soms vraag ik me af wat voor mensen er op een CB zitten. De artsen zijn vaak wel goed maar de verpleegkundigen heb ik soms mijn twijfels over.

20. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb van de week toevallig ergens gelezen dat bv niet erg is voor het gebit! Zo kan je als de tandjes van je kind gepoetst zijn gerust nog bv na geven.

Ik ga nou even hard nadenken waar ik het heb gelezen....

Deel Deze Pagina