hoeveel voeding(en) van nutramigen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by bby3, Jan 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bby3

bby3 Actief lid

Jun 5, 2012
    134
    0
    0
    hoi , ik had een vraagje. sinds een aantal weken heeft mn dochter nutramigen.

ze krijgt nu 120 ml per keer dus eigenlijk is dat 135?
    dit krijgt ze 6 x per dag.
    vorige week had ze 6 x per dag 110ml
    nu heeft ze een paar dagen die 120 ml gewoon helemaal leeg gedronken.
    de laatste paar dagen drinkt ze het niet leeg drinkt ze de ene keer 70 de ene keer 100 de andere keer 110 of 120. heel verschillend.
    ook moet je dr echt vaak wakker maken voor de voeding en dan drinkt ze half slapend en moet je dr wakker houden tot het niet meer lukt en dan krijg je dr niet meer in.

als ze wel vanzelf wakker word drinkt ze hem vaak wel leeg of voor het grootste deel leeg.
    ze drinkt ook onrustig , heel erg happen naar de speen en dr hoofd hard van links naar recht bewegen om het te pakken. en ze kreunt en piept met drinken. ook gaat ze soms met drinken huilen en dr hoofd helemaal achterover houden en word helemaal rood.

nu zei de huisarts dat ik anders moest proberen naar 5 voedingen maar dan 5 x die 120 ml. maar krijgt ze dan niet te weinig?
    op het blik van de nutramigen staat tussen 1 en 2 maanden 5 x 150ml

ze heeft ook per flesje 2 schepjes johannesbroodpitmeel erdoorheen. en krijgt ze infacol

hoeveel voeding moet ze nu eigenlijk hebben? ze is geboren op 13-12-2012 en geboorte gewicht was 2970gram , vorige week woog ze op het buro 3955 gram

ze krijgt dr laatste fles tussen 23.00 en 24.00 en slaapt dan door tot tussen 5.30 en 7.00

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je stelt je vraag in het forum van de lactatiekundige. Ik kan er wel iets over zeggen hoor, maar je kunt met deze vraag ook terecht in het forum van de voedingskundige of bij je eigen consultatiebureau.
    Flesvoeden mag ook op verzoek. Het ene kind zal op deze leeftijd 5 voedingen willen, en dan dus meer per fles, het andere neemt nog 8 voedingen per dag. Als je op meer voedingen per dag zit, geef je per keer minder in de fles.
    Een richtlijn voor de hoeveelheid per fles: het gewicht in kilo's (dus 3.9) x 150 gedeeld door het aantal voedingen. Dan weet je hoeveel ml je per keer in de fles doet.
    Het is niet gek dat ze de ene keer meer drinkt dan de andere. zo werkt het vaak. Je hoeft het er niet in te proppen.
    Uit jouw verhaal denk ik dat ze liever vaker wat minder drinkt.
    Kun je hier iets mee?
    Bel anders nog je consultatiebureau om te overleggen.

Mirjam

Share This Page