mini electric medela

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zomaar, 5 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Toen mijn knulletje Noah net geboren was was hij een "luie" drinker en deed hij niet genoeg zijn best zodat het een beetje lang duurde voordat mijn bv op gang kwam.
    Op aanraden van de Vk en mijn kraamhulp heb ik toen een borstkolf gehuurd via thuiszorg (dat was een dure van Medela voor regelmatig gebruik)

Toen alles prima liep en Noah goed ging drinken heb ik na een tijdje die kolf terug gebracht en zelf een mini electric gekocht....
    Maar sinds ik die heb lukt het me met geen mogelijkheid meer om te kolfen met de gehuurde ging het super maar nu met dit herrieding krijg ik er met moeite een paar druppels uit.

In het begin als ik hem erop zet loopt het een 5 sec perfect en dan stopt het volledig :(
    Ik heb Noah al eerst laten drinken en dan als het melk goed liep snel kolfen... hop 5 sec stopte het weer...
    Noah links klof rechts... nog steeds niets
    Dit is al weken zo, wat kan ik doen? :(: ? Waarom lukt het NU met deze kolf niet? Wil zo graag wat in de vriezer hebben!

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je zegt zelf: met dat herrieding. Erger je aan het geluid ? En ben je bang dat het kolven niet wil ?
    Kolven is n.m. ook psychisch. Ik kan bijv. goed kolven maar als ik "snel even" moet kolven van lukt het bij mij ook niet.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je ook nog dat gele handtrekkertje dat je op de kolfset kunt schroeven?
    Ik kreeg zelf namelijk de meeste melk als ik gewoon met dat handding kolfde.

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    nee helaas heb ik die niet... jeetje ik baal er wel van dat het niet meer lukt, gisteren heb ik met 2 uur kolfen 70 ml bij elkaar gekregen (niet te doen dus) denk toch dat het aan de kolf ligt want elke keer als ik de kolf er even af haal en er opnieuw opzet dat komt er gewoon weer melk maar wederom stopt dat na 5 sec ongeveer... pfff

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan ligt het duidelijk aan de kolf.
    Is het een nieuwe? Breng hem dan terug naar de winkel, er is waarschijnlijk iets mis met de kracht van het motortje.

Als het een tweedehands is, dan heb je pech vrees ik. Het motortje van de MME heeft een beperkte levensduur en na gebruik voor ongeveer 1 kindje verliest het de kracht om echt goed te kolven.

Maar, zat er bij die huurkolf dan geen Medela set? Als het goed is zit daar een pistontrekker (geel) bij die je er op kunt schroeven om met de hand te kolven. Vraag anders bij de verhuurder of ze zo'n handset voor je hebben.

Om de boel nu even te overbruggen: je kolft waarschijnlijk meer melk als je vaak even 5 minuten de kolf er op zet. Langer kolven heeft dan niet zoveel zin.

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    @dirksmama---> je hebt helemaal gelijk... in mijn set zat toch een stukje waarmee je handmatig kunt pomen (had een eigen flesje moeten kopen bij de huurkolf en in die door zaten daar nog de benodigheden voor) heb later alleen apart bij de thuiszorg het motortje en de adaptor gekocht! Hihi dankzij jou ben ik er achtergekomen dat ik dus ook een handkolf heb :)

Maar helaas... het gaat iets beter met de handkof maar het sheelt niet veel, ik ga morgen mijn huisarts maar opbellen voor de neusspray voor TSR dat heeft mijn CB ook aangeraden. Heel erg bedankt voor je tips!

Deel Deze Pagina