hoeveel in de fles bij 4 voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door gies, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Ik ga binnenkort de voeding van 23.00 uur laten vervallen. Dn hou ik als het goed is 4 voedingen over. Hoeveel doe je er dan in per fles? Nu doe ik 5 keer 180/6. Bij sommigen lees ik nl dat ze er bij sommige flessen 210/7 in doen...... Ik ging er vanuit dat het dan 4 keer 180/5 zou zijn, of ligt dit aan de behoefte van je kind? Ik doe dan wel nog in de laatste fles rijstebloem.

2. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Krijgt je kindje al bijvoeding? Zo niet, dan zou ik de laatste fles 210/7 doen en de rest 180/6.
    (Bas kreeg toen 4 x 210/7, maar ik heb dan ook een echte hongerlap :) )

Mocht dit niet genoeg zijn voor jouw kindje, dan kun je altijd de andere flessen ook nog verhogen. Kwestie van uitproberen!

Succes!

3. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Maar mag in die fles van 210/7 om 19.00 uur dan ook nog rijstebloem of is dat dan weer te zwaar?

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee hoor, is niet te zwaar, kun je gerust doen! Bas krijgt ook rijstebloem in zijn laatste fles (die fles is nog steeds 210/7, de rest inmiddels niet meer maar dat komt doordat hij zo goed groente en fruit eet). Je kindje doet er tenslotte een uurtje of twaalf mee, dus een beetje rijstebloem kan prima.

Wat je wel zou kunnen doen, is even aankijken hoe het gaat zonder rijstebloem. Wie weet heeft jouw kindje het helemaal niet nodig. Mocht je kindje niet voldoende hebben aan 210/7 zonder rijstebloem, dan kun je eerst nog proberen wat er gebeurt als je de andere flessen verhoogt. Wordt je kindje dan nog steeds veel te vroeg wakker voor de eerste fles, dan kun je er altijd nog rijstebloem in doen. Ze moeten het in eerste instantie toch hebben van de voedingsstoffen in de melk, pas als dat niet meer voldoende is, is het tijd voor rijstebloem en dat soort dingen.

5. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Ik vraag me alleen af waarom die 210/7 niet op de verpakking staat? Ik dacht altijd dat je maar 180/6 max erin mocht doen. Ik ben nl een beetje bang dat hij te zwaar wordt, zijn lengte en gewicht is nl al iets bovengemiddeld.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Je kunt ook gewoon proberen wat hij nodig heeft. Onze dame zit op vier flessen van 180/6. We proberen 's ochtends en 's avonds wel 210/7, maar dat drinkt ze lang niet altijd. Maar ze heeft ook nooit vijf flessen van 150/5 gehad, dus blijkbaar heeft/had ze niet meer nodig.

Gewoon kwestie van uitproberen lijkt me.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hij krijgt hier 210/7. Dat gaat niet zo makkelijk leeg, maar als ie minder zou krijgen, dan komt ie veel te snel voor zijn volgende voeding waardoor we helemaal niet meer uitkomen.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben eigenlijk (met korte uitzondering) altijd op flessen van 180 + 6 gezeten. Daar had ze voldoende aan. Dus waarom er meer 'ingieten' als ze niet meer nodig heeft en toch al goed groeien? Als het niet genoeg blijkt, kun je altijd nog ophogen.
    Wij hebben dus een paar dagen op 210 + 7 gezeten, dat dronk ze 1 of 2x leeg, dus toen dacht ik: He ze heeft het toch nodig, maar naderhand liet ze telkens weer staan. Dus daar zijn we toen weer mee gestopt. Wel zijn we op een gegeven moment rijstebloem gaan geven, dat scheel 1 uurtje langer slapen smorgens geloof ik :)

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Van een schema van 5x180+6 ben ik gewoon over gegaan naar een schema van 4x180+6. Nooit geen problemen mee gehad..Je kunt gewoon eerst proberen om gewoon die 180+6 aan te houden, mocht dat nu niet helemaal voldoende zijn, dan kun je bijvoorbeeld de laatste fles ophogen naar 210+7..

Rijstebloem in de laatste fles is eventueel ook nog een optie. Hier werkte het vreemd genoeg alleen maar averechts. Als ik het erin deed, dan werden ze geheid wakker 's nachts, terwijl ze met alleen melk lekker doorsliepen :-s

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar hoe laat krijgen jullie kindjes de laatste fles dan? Toen we op 5 zaten, had hij de vierde fles om half 7 's avonds. Maar het lijkt mij dat dat te vroeg is om helemaal door te slapen? Of valt dat wel mee? Nu krijgt ie dus meer zodat ie het langer volhoudt zodat de laatste om half 8 kan worden gegeven. Hiervoor redde ie het al maar net tot half 7. Soms was het zelfs om 6 uur al geen houden meer aan...

11. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    ik bedoel natuurlijk dat ze nooit vijf flessen van 180/6 heeft gehad :oops:
    Ze ging van vijf keer 150/5 naar vier keer 180/6.

@Merle: Ze krijgt hier de laatste fles rond 20.00 uur. Sinds we over zijn op vier flessen, laten we iets meer tijd tussen de flessen, anders heeft ze echt niet genoeg honger. We zitten ongeveer op het volgende schema:

07.00 uur
    11.30 uur
    16.00 uur
    20.00 uur

Als ze naar het kdv gaat, komt het soms iets anders uit, maar we zien wel dat als ze het om 11.00 uur proberen, ze de fles vaak niet leeg drinkt of dat het meer moeite kost. Ik denk dat ons meisje het ook goed zo doen op een schema om de vijf uur, maar dan zitten we weer om 23.00 uur en dat was nou net niet meer de bedoeling :). En ze slaapt wel heel goed van 20.30/21.00 tot de volgende ochtend.

Maar ik denk wel dat er verschil is tussen jongens en meisjes. En uit jouw berichten maak ik op dat jouw zoontje wel een hongerlapje is en dat is onze dochter echt niet. Ik denk dus dat het van het kind afhangt.

12. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Merle maar waarom zet je tobe al op 4 voedingen dan?

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Omdat ie gewoon doorslaapt en ik hem steeds uit een hele diepe slaap wakker moest maken. Daarbij kan ik hem nu overdags per voeding meer aanbieden en daar doet ie het veel beter op (minder hongerig) en dat is ook wel wat waard... Waarom zou ik hem wakker blijven maken terwijl ie het 's avonds blijkbaar niet meer nodig heeft? Hij wordt om precies hetzelfde tijdstip als voorheen wakker!

Deel Deze Pagina