Hoeveelheid met 4 flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sarah84, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Op aanraden van de kinderarts zijn wij sinds vandaag over op 4 flessen.

Finn is nu 2,5 maand en ik moest hem voor bijna elke voeding wakker maken. Zelf mn wekker zetten om 7 uur om hem wakker te maken!
    Hij heeft verborgen Reflux en daarom waren we gisteren bij de KA, die zei dat we hem lekker moet laten slapen en zelf aan moeten laten geven wanneer hij honger heeft.

Hij weegt nu 6925 gram en is 63,5 cm lang.

Hij kreeg al 3 weken 180+6 Friso extra en 6 schepjes Nutriton

Nu geef ik hem dus 210+7 omdat hij anders gewoon 200cc voeding minder krijgt en dat trek hij echt niet denk ik.

Nou zei iemand dus dat ze dacht dat de max 180+6 was en dat meer niet mocht?
    Is dit zo?
    Het zou toch raar zijn als hij van de één op andere dag ineens 200cc minder krijgt?

Hij groeit trouwens gewoon goed. Hij is wel groot maar volgt wel netjes de curve.

Ow en nog een vraagje die hier niets mee te maken heeft:

22 augustus heb ik contact gehad met iemand van de Friso-lijn omdat de voeding in het pak ineens anders was. Toen bleek dat het een oude verpakking was (die wij nooit gebruikt hebben, wij hebben schijnbaar alleen de vernieuwde gebruikt)
    Deze mevrouw zei dat ik dat pak weg moest gooien (omdat Finn al 'Reflux heeft en last van krampjes) en dat ik een nieuwe opgestuurd zou krijgen.
    Maar hoe lang duurt het voordat ik die krijg. Het is nu 2,5 week geleden.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Beste Sarah,

Vaak zie je dat een kindje vanaf 4 maanden overgaat op 4 voedingen, wanneer een kinderarts het adviseert is het geen probleem om het ook eerder te proberen. Je kindje mag dan wel voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding. Wanneer je kindje deze hoeveelheid goed kan verwerken en er niet meer door spuugt is dat gewoon mogelijk. misschien nog wel goed om even aan de arts te vragen hoe lang je kindje maximaal tussen een voeding in mag laten.

Wat betreft de verpakking die je belooft is door Friso, dat is vast misgelopen. Dat hoort niet zo lang te duren. Misschien kun je een mailtje sturen via de website? Dan wordt dit zeker morgen opgepakt.

Groeten Eveline

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dankjewel voor je reactie!

Ik zal gelijk een mailtje sturen!

Deel Deze Pagina