Ik heb een vraag, ik weet namelijk niet zo goed of we het goed doen nu. Finn krijgt sinds een kleine maand Friso Allergy Care voor zijn koemelkallergie. Nou is het zo dat hij voor die tijd Friso Extra heeft gehad...hij kreeg toen 4 flessen van 210+7...op aanraden van zijn KA. Uiteindelijk is dus gebleken dat hij naast zijn verborgen reflux ook KMA heeft....de Friso AC doet goed zn werk! Het gaat al veel en veel beter! Maar nu mijn vraag: OP de verpakking van de Friso AC staat dat hij tot 6 maanden 5 flessen mag van 180+6...nou kreeg hij dus op aanraden van zijn KA 4 x 210+7...hij werd namelijk hysterisch als we hem wakker moesten maken voor zijn eerste fles. Nu zijn we met de Friso AC eigenlijk op dezelfde weg verder gegaan. Dus 4 x 210+7. Maar er staat dus eigenlijk voor 6 maanden niets over 4 flessen...vandaar dta ik gewoon 210+7 heb gedaan. Nu staat er dus vanaf 6 maanden (wat hij nog niet is...hij is 4,5 maand) bij 4 flessen 180+7...dus wel netzoveel voeding...maar iets minder water. Wat moeten we nu doen? Die 210+7 blijven geven...of 30cc water minder? Het is wel zo dat zn ontlasting dunner is dan eigenlijk hoort...maar dit kan ook door de nutriton komen. hij heeft daar overigens totaal geen last van. Ik weet niet of mijn verhaal helemaal duidelijk is, maar anders hoor ik het wel!
Hallo, Wanneer je kindje nog geen 6 maanden is, kun je gewoon 1 schepje voeding per 30 ml water aanhouden. Het maakt niet uit of je 5 keer 200 ml aanbiedt of 4 keer 235 ml. Vanaf 6 maanden kun je 4 keer 180 ml water met 7 schepjes voeding aanbieden. Groeten eveline