rontgenfoto

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sweetlakecity, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Mag je als je BV geeft een rontgenfoto maken?
    Ik moet er waarschijnlijk 1 vanwege me rugklachten bij de giropractor laten doen.
    Hij wilde het uitstellen maar ik denk dat het er echt aan zit te komen want veel verbetering is er niet.

Op google kom ik er geen wijs uit. De een zegt van wel de ander zegt ik goed overleg met de HA.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja natuurlijk mag dat. Liever niet je kind aan de borst nemen tijdens het nemen van de foto natuurlijk, maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    rontgen gaat door je heen en als de foto gemaakt is, is de straling weg. Het is niet zoals met radioaktiviteit, dat in je lichaam aanwezig blijft. Dus geen probleem.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Dat mag gewoon hoor! Alle borstvoedende moeders maakten zich daar inderdaad altijd druk over en er gaan een hoop fabeltjes de rondte.
    Zelf ben ik toen ik 31 weken zwanger was door de CT gegaan met contrast. Dat is absoluut niet goed voor je kindje (maar anders had ik hier niet meer gezeten) en je krijgt dan een loden schort voor. Toen ik daarna voor foto moest, wilden ze me weer zo'n schort aandoen om Jensje te beschermen. Bij een foto moet je dat niet doen omdat de straling dan heen en weer kaatst, ipv 1 x door je lichaam gaat (en dan dus zoals sannaa als zegt eruit is, gelijk). Dus mocht je het daar nog even vragen voor de zekerheid en ze stellen zoiets voor: Niet doen!

Heb je trouwens een beetje een goede chiropractor? Doet hij ook iets qua oefentherapie of zet ie het alleen keer op keer recht?

5. Sweetlakecity

nee heb ook oefeningen mee.
    Ligt grotendeels aan me houding. *balen :( )

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Al eens aan Mensendieck gedacht?
    Daarmee ben ik heel veel klachten mee kwijtgeraakt.

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Inderdaad, of iets van andere oefentherapie. Chiropractor is heel intelligent hoor begrijp me niet verkeerd maar als je een houdingsprobleem/spierprobleem hebt waardoor er iedere keer iets scheef zit verdient die man veel geld door iedere keer wat te kraken, wat ie de volgende keer weer kan doen.

Ik zou inderdaad mensendieck gaan doen, of een combinatie van fysiotherapie en orthopedisch manuele therapie (bij 1 en dezelfde therapeut dus) (ik kan je wel helpen aan een adresje bij jou in de buurt als je dat wilt). Die kan ook neuromoduleren en je helpen aan oefeningen en eventueel een trainingsprogramma. Zo kun je misschien blijvend van je klachten af komen ipv alleen wat verlichting iedere keer.:)

Maar goed, even nadenken wat je wilt dus eerst :), of dat je misschien toch nog even zo verder wilt gaan.

8. Sweetlakecity

ik ga vanavond lekker fietsen en hardlopen in de sportschool. :)
    Hopen dat ik zo me houden en spieren wat versterk.
    Mijn houding is ook een combinatie van onzekerheid namelijk. Ik loop krom omdat ik me onzeker voel.
    Lief dat je mee wilt denken.
    Ik ben best geintresseerd in een adresje.

Donderdag ga ik opnieuw door de scan en zien ze hopelijk resultaat. Hij vertelde dat ik nu andere tintelingen voel dit wel beter is. (al vind ik van niet) Maar het betekend dat nu mijn lichaam wel reageert. Ik wil liever hiervan af zijn. Grrr

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    ah, Pb me je woonplaats even (als je t liever niet hier neerzet) dan vraag ik vriendlief of ie even een goede therapeut voor je opzoekt (of misschien kan ie het zelf ;) afhankelijk van waar je woont)!

10. Sweetlakecity

sweetlakecity. Google t maar ;)

sweet= zoeter
    lake= meer

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    haha nooit de link gelegd.