Wanneer naar vier flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Chantal1234, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag. Mijn dochter is nu net drie maanden oud. Ze krijgt sinds een week nu vijf flessen van 180 ml water met zes schepjes voeding. En bij de laatste fles doe ik ook 2 schepjes rijstebloem, want ze bleef s' nachts maar komen en nu dus niet meer. Ze krijgt de flessen om de vier uur. S; morgens om zes uur de eerste en s' avonds om tien uur de laatste. Nu kwam ze vanmorgen in eens om half acht. Dat zou inhouden dat ze dan vanavond om half 12 de laatste fles krijgt. Kan ik al beginnen om haar vier flessen aan te bieden op een dag of krijgt ze dan te weinig binnen. Zie het niet zo zitten om s' avonds om half 12 de laatste fles te geven aangezien ik er s' morgens om kwart over vijf weer uit moet. Misschien was dit maar eenmalig maar vraag me nu toch af hoe het moet met de fles. Ik kan niet rekken met de flessen ze wil perse om de vier uur gevoed worden. Kan ik haar ook om de drie uur gaan voeden zodat ze vijf flessen krijgt en dan ook nog op tijd de laatste fles krijgt? Ik hoop dat je me een antwoord kunt geven. Groetjes Chantal

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Chantal,

Om met 3 maanden over te gaan op 4 voedingen per 24 uur is wat aan de vroege kant. Kindjes zijn met 4 voedingen vaak rond de 4-6 maanden oud. Beneden de 4 maanden is het belangrijk om erop te letten dat je in ieder geval niet langer dan 10 uur tussen de voedingen laat zitten.
    Rijstebloem wordt over het algemeen pas vanaf 4 maanden geadviseerd. Misschien dat je hier nog even mee kunt wachten. Je kunt dan 5 voedingen per 24 uur geven, van 180 ml water met 6 schepjes. Dat is prima. Misschien dat je dan evt. wat kunt schuiven met de tijden als dat nodig is.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina